Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Stamtavle
Forfatter: 
Dato:  05-04-2006 19:13

For ca. 1 år´s tid siden købte jeg en oldenborg vallak, har stambog/hestepas på ham, men kun på hans fars side kan jeg føre den helt tilbage,

moren ved jeg hvad hedder og hendes identitetsmærke/brændemærke. Fik at vide at hun var død og man mente så at alle oplysninger er slettet inden for avlen.

Men blev afligevel nysgerig efter at vide om man kunne finde lidt om hende. Er der nogle som ved hvordan man evt. kan finde sådanne oplysninger.

Et andet spørgsmål er at mit hestepas er blåt, har også set nogle som var røde, spørgsmålet lydder så, hvad er forskellen.

Håber at nogle kan hjælpe mig.

Hilsen Anette

0
0
Svar på denne tråd

pasfarver
Forfatter: 
Dato:  05-04-2006 19:51
Der findes 3 forskellige farver pas. Grøn der er til heste uden kendt afstamning, dvs det er bare et konkurrencepas, blå, der er til heste hvor mor og far er kåret i forskellige forbund eller moderen ikke er optaget i hovedafsnittet (dvs kåret?) og bordeaux hvor mor og far er kåret i samme forbund. Det står iøvrigt på side 11 i passet.
0
0
Svar på denne tråd

man sletter
Forfatter: 
Dato:  05-04-2006 19:59
nu IKKE oplysningerene fordi en hest dør, så er avl jo ingenting værd !!
0
0
Svar på denne tråd

Det kunne jeg heller ikke tro
Forfatter: 
Dato:  06-04-2006 20:50

Tak for de hurtige svar.

Jeg købte ikke selv min hest fra arvleren, men det gjorde den person som jeg købte ham fra, og det var hinde som sagde det, hun havde selv prøvet at finde oplysninger om hans mor, og fik det svar at de var ikke gemt pga. hindes død???

Men er der slet ingen mulighed for, at man selv kan finde sådanne oplysninger evt. på nettet??? kender nogle et fif, så sig endelig til.

0
0
Svar på denne tråd

Ikke på nettet
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 09:20

Det er ikke alting man kan finde på nettet - nogle gange er man nødt til at tage telefonen og tale med rigtige, levende mennesker ;)

Ring til Landskontoret i Skejby - telefon 87 40 50 00 - og spørg efter stambogskontoret.

Hav passet parat, så du kan give oplysninger om din hest, så tænker jeg at de kan hjælpe dig.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

Propositioner til Birkens Kr. Himmelfartsstævne

0
0
Svar på denne tråd

1000 tak
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 10:04

Til Sif

1000 tak for hjælpen, det var også noget i den stil jeg tænkte, med et tlf. nr. og sådan, vidste bare ikke hvor jeg skulle finde det.

prøver det med det samme.

Hilsen Anette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider