Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Føl bøjer lidt i knæene ???
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 19:25

Lille Lichi har her idag stået med lidt bøjet forben, når hun står stille.

De andre dage har hunstået med helt lige forben = helt strakte.

Nu ser det ud som om, hun prøver at aflaste lidt = bøje lidt i knæene når hun står stille ( engang imellem )

Hvad er nu det for noget og er det noget jeg skal have dr. dyr til at kigge på hurtigst muligt ??

Bitches
have more fun
media.putfile.com/Dont...-your-eyes
Stof til eftertanke.

0
0
Svar på denne tråd

tag det nu bare roligt
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 19:51

Der er sandsynligvis ikke noget i vejen, den kan godt ske at hvile på denne måde, specielt når begge knæ er involveret.

Kan være at hun bare står og tager en slapper. Hun er jo temlig stor ser det ud til, min han måtte skam også ned i knæ for at nå ind til pattetøjet sidste forår.

Men jeg tror simpelthen bare at du nybagte mor - skal tage den med ro.

Mvh

Tina V

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 20:05

Når man er mig, som ellers ikke er specielt hysterisk, så ringer man straks til dyrlægen og får givet føllet en dosis selen. Jeg har tidligere haft føl som langsom "krøllede" mere og mere i forbenene og det var selenmangel.

Prøv evt. at tale med Berner Olsen fra Kasernens Hesteklinik, det var ham der behandlede vores føl.

0
0
Svar på denne tråd

Tag da en snak med Dorte
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 20:18

Om hun nogensinde har være ude for noget lignende med hendes føl på Heimdal.

Jeg synes med forlov at det måske er en lidt i overkanten rask beslutning at tilkalde dr. dyr fordi den bøjer lidt i knæerne, det kan jo være væk igen i løbet af en dag eller to.

Har de måske gået mere udenfor de sidste par dage end tidligere, har du tænkt i den retning.

Hoppens mælk skulle da gerne (læs burde) indeholde de stoffer, som føllet har brug for på et så tidligt tidspunkt af dens liv. Uden selvsagt at sige, at der ikke findes tilfælde, hvor det ikke er nok.

Mvh

Tina V

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 22:43
Mit føl, som blev født i august havde det samme - og jeg var også bange for at det var " et eller andet " ringede til en det engelske stutteri jeg har importeret fra med 40 års erfaring og min dyrlæge - svaret begge steder var at du ikke skal bekymre dig hvis hele hoven er i jorden , altså hvis den ikke går på tåspidsen - så vokser den sig fra det - det tog næsten to måneder for min at rette sig helt ud - og nu er der intetsom helst unormalt- du kan se et billede af det her - hvor han vist er ca. 14 dage

Avl af Palomino & Pinto-Arabere/
Rainbow Arabians
0
0
Svar på denne tråd

Forskellen
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 08:01
Forskellen på mit føl og på Supaya's var at mit føl (og tilsyneladende Limelight's) var født med fuldstændigt lige ben, som derefter begyndte at bue. Jeg ville ikke være bekymret hvis føllet var født med buede ben, for det retter sig. Men når benene begynder at bue mere og mere for hver dag, så er jeg bekymret.
0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 09:56
Jeg ville jo nok også få dyrlægen til at kigge på hende, da hun som Charlotte siger ser ud til at være født med lige ben. Men jeg er også meget pylret Hellere dyrlæge en gang for meget end en gang for lidt...

Med venlig hilsen Pernille
:-D
0
0
Svar på denne tråd

ja jeg er lidt bekymret
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 11:00

Hun står ligesom supayas føl, men hun står ikke sådan hele tiden, kun når hun efter en løbetur lige står stille hos mor, ellers ser benene helt lige ud og hun kan også stå med helt lige ben stadigvæk

Jeg ringer selvfølgelig til dyrlægen i morgen hvis i mener det er det klogeste.

Det bliver ikke værre og det virker som om, at hun stiller sig sådan når hun bliver træt !

Jeg må gå ud fra, at lille limer får det hun har brug for, da jeg måler og vejer alt hvad hun får at spise i følge en foderplan fra Brogården.

Øv jeg er altså lidt bekymret..

Det skal lige nævnes, at hun er MEGET frisk.

TinaVe :

Ja de går uden tre gange en time nu - er det for meget ???

Bitches
have more fun
media.putfile.com/Dont...-your-eyes
Stof til eftertanke.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 14:16

Så fejler hun sikkert ikke noget, kan være hun bare er lidt træt i benene efter de mange løbeture. Du skal jo ikke bare ringe til dyrlægen fordi vi synes

Det er jo dig selv der kan se hende live, det kan vi jo ikke...

Jeg ved bare at hvis det var mig, og hvis jeg var i tvivl, så ville jeg ringe til dyrlægen. Du kan jo evt bare starte med at ringe og spørge om det er normalt... Så kan dyrlægen jo selv vurdere om det er noget han skal kigge på.

Med venlig hilsen Pernille
:-D
0
0
Svar på denne tråd

Lille Limer
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 14:54

Først nej jeg synes ikke at det er for meget at lade hende gå ude i en 3 timer dagligt, men det kan udemærket være derfor og netop som du selv er inde på, at hun så efterfølgende hænger lidt i knæerne, når hun er blevet træt.

Mine plejer også at kunne hænge lidt i knæerne, når de er blevet trætte, specielt ham sidste år med meget lange ben gjorde det - og det virkede faktisk som om, at han foretrak denne stilling frem for at lægge sig af og til. Stylterne var måske sværere at styre end, det så ud...

Jeg tror ikke at hun fejler noget, men kan det berolige dig, så tag da en snak med dyrlægen i morgen, så får du efter al sandsynlighed også at vide, at den er helt ok.

Mvh

Tina V

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider