Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

det blir værre og værre
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 09:55

hestefolk her inde har sagt at det nok er et ødem men det blir altså værre og værre og hun ligger ikke ned tænkte på om det er pga dårligt blodomløb i benene (forfangen grimt) at hun hæver så meget under bugen. Det har foregået over den sidste lille uges tid. Desuden syntes jeg også hendes yver er hævet meget her 17 dage før termin.

rigtige ponymødre ..har intet andet liv ;O)
0
0
Svar på denne tråd

Foling
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 10:04

Hun er bare ved at gøre sig klar til foling, og der er jo ingen der siger at hun venter 17 dage endnu.

Men derudover må man også se i øjnene at det ikke er alle hopper der egnede til at være ifol/mødre. Nogle får ødemer, andre hæver voldsomt i benene, og alle den slags ting. Nøjagtigt lige som kvinder.

0
0
Svar på denne tråd

mange føl
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 10:12

Hun har fået flere føl hos avler og det har været nemt og ukompliceret. Men Madonna har desværre været voldsomt forfangen og det har udviklet sig til at være meget slemt for hende, så slemt at vi overvejede at slå hende ned selv om der var føl i hende.

Jeg tænkte på om det er fordi hendes blodomløb i benene er så dårligt (i flg. smeden) at hun hæver så meget og på om det kunne være "farligt" for hende.. ergo om jeg burde kalde doktor dyr, eller om i andre også har set disse tilfælde hvor det er så meget.

0
0
Svar på denne tråd

Min hoppe..
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 10:56

Min ene hoppe har ligesom din mange ophobninger og da doktor dyr var her,sagde han at sådan var det bare for nogle hopper.Jeg har selv haft nogle hårde ,graviditeter så føler meget med hende,men man siger jo også hest som ejer ik

Held og lykke med den forstående foling,glæder mig til at se hva hun gemmer på

0
0
Svar på denne tråd

sådan så
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 10:59

Sådan så min hoppe også ud sidste år op til foling. Ødemet var ikke så langt men lige så "tykt". Det gik over af sig selv, men hvis du er meget urolig for din hoppe er du nødt til at spørge doktor dyr om ikke for andet, så for at få ro i sindet

Held og lykke med folingen

Min Hjemmeside

Dejlig Trakehnerhingsteføl fra 2005 til salg

0
0
Svar på denne tråd

Min ser...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 12:01
ud, om ikke mere endda, ligesom din under bugen og skal først fole om en måned. Hun hæver også i sine bagben, og et par dage efter foling er det hele væk. Jeg ville nu ikke være så bekymret, det er meget normalt... Min NF-hoppe har også en smule midt under bugen og ser nærmest sådan lidt "spidsmavet" ud.
0
0
Svar på denne tråd

hun ser ud til
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 12:27

snart at være klar til foling. Ødemmerne vil jeg ikke være nervøs for. Men vær opmærksom på at hun får hele børen hurtigt ud efter foling, da hun ellers kan blive forangen af det.

jeg har selv en forfangen araber hoppe der venter hendes første føl til d. 14 april. Hun er ikke hårdt angrebet, men min dyrlæge anbefalede mig at være obs på det med børen da hun er mere modtagelig når hun har været forfangen.

hilsen

Marianne Olesen

Stald-MariBo.

0
0
Svar på denne tråd

har snakket med dk.dyr
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 12:32
Jeg opdagede her da jeg ordnede bokse at hun havde åbnet sig noget bagtil og der var blodigt udflod PANIK PANIK..nå dyrlægen sagde jeg skulle tage hendes temperatur der var 37,2 altså fin. Desuden fik jeg fat i hende der avlede med hende før og hun sagde at sidste gang hun folede var det 14 dage FØR TAK FOR DEN OPLYSNING !!! den kunne jeg godt have brugt lidt før. Hun er rolig og spiser og vil hest stå ude hun har ingen vokspropper og det er hun kendt for at have før foling..så nu ved jeg ikke hvor jeg står mht. hvornår hun nedkommer ..men jeg er da meget beroliget :)

0
0
Svar på denne tråd

Marianne
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 14:51
Skal vi ikke lade børen blive . . . . .

OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg)
Og nu med pintmoor-stutteri.
Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.
0
0
Svar på denne tråd

oxalia
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 17:57
Ups Efterbyrden selvfølgelig. Tak er lidt træt pt, sidder følvagt Godt du er vågen...

hilsen

Marianne Olesen

Stald-MariBo.

0
0
Svar på denne tråd

det blir værre og værre
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 19:36

Jeg havde også en hoppe der den sidste måneds tid inden foling havde disse ødemer. De strakte sig helt ud imellem forbenene, og lidt op af bringen. De var også ligeså brede og høje under maven, som på din hoppe. Jeg trak nogle turer med hende, det hjalp lidt. Ødemerne svandt noget ind, frem til foling.

Mvh. Linda

Tillid er ikke noget man kan kræve, det er noget man skal gøre sig fortjent til.
0
0
Svar på denne tråd

Puha..
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 23:52

Så er jeg mere rolig.

Jeg tænkte også, hun er en skrapsak hende Marianne...

OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg)
Og nu med pintmoor-stutteri.
Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider