Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Højde på plag
Forfatter: 
Dato:  19-02-2002 02:02
Jeg har en hingsteplag efter Heslegårds Louis.
Han er nu 21 måneder, kan nogen fortælle hvad højde der er normal ved denne alder. Hoppen han er efter er 1,62
0
0
Svar på denne tråd

Re: Højde på plag
Forfatter: 
Dato:  19-02-2002 08:06
Hej Anette!
Det er ikke lige sådan at give en "universel" højde for denne alder.
Jeg har selv en hoppeplag, der nu er 156-157 cm. Hun er 23 måneder. Hendes forældre er hhv. 163 og 168. Jeg håber nu ikke hun bliver højere end 165. Det er rigeligt til mig :-)
Hilsen Mia
Nu har jeg fået præsentation med billeder af både hesten og hove skåret efter "natural trimming metoden"

Extreeme riding? Barefoot all the way!!

http://www.thehorseshoof.com

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-02-2002 11:09
;-)Hejsa...

Jeghar hørt at man gerne tager højden mellem forældrene, for at finde højden på føllet sådan cirka...

Fx. Jeg har en Welsh Cob hingst på knabt 2 år, der nu er 143 cm. Hans mor der 152 cm. og faderen er 147 cm., så han skulle blive ca. 150 cm.

Vi kan jo gøre det samme på din. Moderen er 162 cm. Louis er 170, så dit føl bliver ca. 164 cm. Dette er jo selvfølgelig kun hvis ikke at en af hesten avler specielt stort eller specielt småt, men ganske almindeligt.

Jeg håber at du kan bruge det til noget...Heste er dejlige, men Welsh Cobben er BEDST..
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-02-2002 11:19
Gennemsnittet dur ikke, da det kommer an på hvad der ligger i generne. Små heste kan avle stort og omvendt.

(i) Rigtige ryttere rider PINTO (i)

http://www.pintostutteri.subnet.dk
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-02-2002 14:37
Ups det er lidt svært at skyde på.

Men jeg har en hingsteplag på 20 måneder som er 156 i stg nu.Moderen er en fuldblodshoppe på 162 cm,og faderen er en dv på 168 i stg,såå min plag bliver vel omkring 165 i stg.(håber ikke han bliver over 165 da jeg ik lige er så høj).hilsen T.j
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-02-2002 16:51
Tak for jeres svar alle sammen.:-)

Det var ikke så meget for at finde ud af hans færdige højde, men mere for at se om han udvikler sig rigtigt.
Han er nu ca. 152 cm så det se jo meget rigtigt ud.

Med venlig hilsen

Annette
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider