Jeg overvejede en legekammerat på 88 cm. til min pre plag. PT 13 md. 148 cm. dette droppede jeg igen.. pga. højdeforskellen.
Min har en nu welsh plag på 9 md. og pt højde på 110 cm. De skulle gerne gå sammen for altid og sluthøjden skulle gerne blive hhv. 168 og 138 cm.
Jeg syntes at højdeforskellen var for stor da de har sværere ved at lege "se hvor stor jeg er på 2 ben" bidelege, knælege og jeg løber stærkest af os to lege. For mig var det vigtigt at de passede sammen temperement mæssigt og aldersmæssigt.
Jeg ville gerne have en kammelejerat der var lidt mere "på" end min PRE plag da han senere skal bruges til alv. og det letter mit arbejde en del hvis han ikke er alt for sej.. Smart gerne men ikke sej.. omvent har welsh plagen mere nærvøst sind end PREén og på den måde hjælper de hinanden.. Syntes de suplere hinanden godt..
Jeg tænker lidt at en selvskabshest er andet og mere end bare aktivering. De er med til at præge din hests liv og det har jeg da overvejet meget i mit valg af selvskabshest. En "nem/billig" løsning kan hurtigt blive problem fyldt hvis det er en hest med meget nærvøst sind/skepsis/tro på mennesker.
Derfor ville jeg vælge den med omhu...