Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvor stor skal legekammeraten være?
Forfatter: 
Dato:  26-03-2006 13:49

Hej

Jeg skal til at have købt en legekammerat til mit hoppeføl fra 2005. Nu går det bare ikke længere at den bare nuller rundt med sin mor og laver ingenting.

Jeg vil ikke bruge ret mange penge på den, da det jo "bare" er en legekammerat og ikke en jeg vil have en masse planer med. Det billigste og nemmeste er jo en pony, men hvordan er det lige med størrelses forholdet mellem dem???

Jeg tænker især på at Uzzi er trakehner og nu 10 mdr. og ca. 132 cm. - Men køber jeg en lille pony, kan hun jo tryne den til næste år hvor hun jo vokser og den ikke vil blive meget større???

Har i nogle erfaringer med den slags???

Mvh.

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

legekammerat
Forfatter: 
Dato:  26-03-2006 18:02
ja det er entenligt ikke størrelsen der er så vigtig, mere om de passer sammen i temperment og alder. Men jeg vil sige at en pony på omkring 110 vil være helt fint, men som sagt så er det vigtigste at de passer sammen i alder og temperment.
0
0
Svar på denne tråd

hvad med
Forfatter: 
Dato:  26-03-2006 18:12

hvad med bare at låne noget selvskab? Synes tit man ser andre som søger selvskab eller låner sin ud som selvskab. Der kunne du måske finde en som bliver ca ligeså stor.

hilsen

katarina

0
0
Svar på denne tråd

tak tak
Forfatter: 
Dato:  26-03-2006 20:36

Ja - det er nok bare igang med at lede, også se hvad jeg kan finde.

Det med at låne en kammerat, syntes jeg er lidt træls at bruge tid og penge på en man ikke kan beholde eller sælge og få nogle af omkostningerne hjem igen :-)

Tak for jeres svar - andre erfaringer er selvfølgelig stadig meget velkommen

Mvh

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

mine er...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2006 23:10

Jeg overvejede en legekammerat på 88 cm. til min pre plag. PT 13 md. 148 cm. dette droppede jeg igen.. pga. højdeforskellen.

Min har en nu welsh plag på 9 md. og pt højde på 110 cm. De skulle gerne gå sammen for altid og sluthøjden skulle gerne blive hhv. 168 og 138 cm.

Jeg syntes at højdeforskellen var for stor da de har sværere ved at lege "se hvor stor jeg er på 2 ben" bidelege, knælege og jeg løber stærkest af os to lege. For mig var det vigtigt at de passede sammen temperement mæssigt og aldersmæssigt.

Jeg ville gerne have en kammelejerat der var lidt mere "på" end min PRE plag da han senere skal bruges til alv. og det letter mit arbejde en del hvis han ikke er alt for sej.. Smart gerne men ikke sej.. omvent har welsh plagen mere nærvøst sind end PREén og på den måde hjælper de hinanden.. Syntes de suplere hinanden godt..

Jeg tænker lidt at en selvskabshest er andet og mere end bare aktivering. De er med til at præge din hests liv og det har jeg da overvejet meget i mit valg af selvskabshest. En "nem/billig" løsning kan hurtigt blive problem fyldt hvis det er en hest med meget nærvøst sind/skepsis/tro på mennesker.

Derfor ville jeg vælge den med omhu...

Stald Rohan. PRE.
Boks udlejes i Flemløse ved Glamsbjerg. se præs.
Nu også forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

Vi fik sidste år
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 05:46

...3 føl, 2 DV-hingsteføl og 1 WM-hoppeføl. De har leget rigtigt godt sammen, og specielt ponyføllet og det lille af hingsteføllene har hængt sammen som ærtehalm. Desværre skal de jo skilles inden så længe.

Jeg tror ikke hoppeføllet endnu er blevet så stort som det store af hingsteføllene var ved fødslen.

0
0
Svar på denne tråd

str. har ingen betydning
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 09:56

Min hoppe på 11 mdr stang pt 143. Har det rigtigt hyggeligt med min shette vallak på 3 år stang 90 cm. De leger hele dagen og nusser.

Dansk Oldenborg Avl
Heste der kan og vil.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider