Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

karakter fra følskue VS. eksteriørkårring
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 11:27

HEjsa.

Nogen der kan fortælle mig om karakterene fra følskuet kan sige noget om en fremtidig kåring (DV)

Tænker bare er kutymen et karaktererne nogenlunde forbliver de samme, eller sker der generelt en forbedring eller forringelse af karakterene, når hoppen fremstilles til kåring?

Hilsen KarinaP

Behandel andre, som du gerne selv vil behandles.

Hævnen er som en blodpølse, den vender altid tilbage

Nu afklaret omkring hendes dejlige unghest

0
0
Svar på denne tråd

følskue/kåring
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 13:08

jeg syntes af og til at man hører om dem med super følkarakter kun bliver middel DS, og omvendt.

Følskue karakter skal tages med et gram salt, da de ofte er overbygget på dagen, hvilket jo vil spille ind i flere karakter...

Sælges : 1, 4½ års Hopper. Se min præsentation

Desuden sælges også for veninde 1, 3½ års vallak, tilredet, røngtenfotograferet og fundet fri for mus - Kontakt mig for oplysninger og billeder/video

0
0
Svar på denne tråd

Vores ringeste
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 16:21
...hoppe fik klart de bedste karakterer ved følskuet. Den "gamle" fik 66676 ved følskuet, hun fik bla. 9 i type ved kåringen og var udtaget til Eliteskuet.
0
0
Svar på denne tråd

Ok, ikke rigtig
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 17:09

Det vil sige man kan ikke rigtigt regne med noget udfra karakterene fra følskuet, det var dog ærgeligt

Tak for jeres svar

Hilsen KarinaP

Behandel andre, som du gerne selv vil behandles.

Hævnen er som en blodpølse, den vender altid tilbage

Nu afklaret omkring hendes dejlige unghest

0
0
Svar på denne tråd

Et par eksempler
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 17:15
Nej man skal vist ikke regne alt for meget med at høje karakterer til følskue er lig med høje karakterer ved kåring. Jeg så da for nogle år siden på et par heste, hvor salgsannoncen sagde "1.præmie ved følskue", og der var da nogle ret kedelige eksemplarer imellem. Men der er da et par eksempler på, at der kan være sammenhæng, nemlig BH Don Romantic og Limerick, der begge var årets føl og begge gjorde det godt i Herning.
0
0
Svar på denne tråd

Giver ikke..
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 20:29

så meget for den slags, må jeg indrømme...

Vores nykårede DV hingst, fik meget ringe følskueskarakterer..så det skal vist tit tages med et gram salt..

Thrine
¤ CAMELOT DVH 894 ¤
0
0
Svar på denne tråd

Holder ikke
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 20:45

... min hoppe fik til følskue 8 i fundament og ellers udelukkende 9 taller.

Senere gik hun i DS med 7 i helhed, så meget kan ændre sig

Vh Tine :-)

Hestens Urtehave

Jeg fandt mine katte på www.vildkat.dk

0
0
Svar på denne tråd

Cervinia...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 21:07

Jeg har også hørt at guldmedalje hoppen Cervinia Skovvang i sin tid stod som en af de bagerste med 2. præmie til følskuet...

Hilsen
Tina

Opstaldning søges til supersød hoppeplag (2 år til marts) - meget gerne løsdrift med andre ungheste - foldmuligheder hver dag

I nærheden af Hasselager-Hørning

0
0
Svar på denne tråd

de små skal
Forfatter: 
Dato:  24-03-2006 08:07

jo have mulighed for at vokse til...

min Tanje var dog ikke til følskue men hun fik meget kritik og 21 point som 2 års til dyrskue.. ved kåring som 4 års fik hun 7 i helhed og endda et 8 tal for hoved og hals.. til dyrskuet mente de den både var lavt ansat, samt nakken var kort..

så meget kan ændre sig..

en anden jeg har kendskab til gik nr. 4 til følskue med 7 og 8 taller .. den gik senere fløj i sadelkåringsholdet i RDH.. så der passede det jo rimelig godt..

Billedsmuk dressurhingsteplag sælges
0
0
Svar på denne tråd

Min ene hoppe
Forfatter: 
Dato:  24-03-2006 11:32

Min den ene hoppe vandt sølvfadet som føl, men desværre kun kåret i DS som 4 års. Så jeg tror bestemt også, at man ikke skal lægge så meget i det. Ikke andet, end det er jo selvfølgelig sjovt at få den bedømt som føl.

Mvh. Sandra

0
0
Svar på denne tråd

følskue
Forfatter: 
Dato:  24-03-2006 12:12

Jeg tror at de super gode føl bliver ved med at ligge i den gode ende, men resten kan svinge enormt meget...

mvh. Heidi, Hekla, High-Line, High Hope & Marzarin

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider