Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Karenagårdens Manhattan??
Forfatter: 
Dato:  22-03-2006 21:39

Hej.

Er der nogle, som kan fortælle noget om denne hingst?

Karenagårdens Manhattan var efter Donnerhall og havde vist kun bedækningstilladelse i 1997.

Jeg har nemlig en dejlig vallak fra 1998 efter ham.

0
0
Svar på denne tråd

Kender hans mor!
Forfatter: 
Dato:  22-03-2006 21:51

Hej, Jeg kender den dame, der indkøbte hans mor til Karenagården og som var Kims gode veninde. Det var hende, der valgte Donnerhall til tre af Kims hopper. Tilfældigvis blev Manhattans mor, Aniara, efter Kims død solgt til min veninde her i Belgien, hvor hun har gået GP og vundet GP på nationalt plan. Nu er hun pensioneret og jeg fik sidste år til opgave at finde en hingst til hoppen, der nu er en velvoksen dame. Så "vi" venter føl efter hende til sommer og hun skal ifoles igen. Jeg oplevede Manhattan på materialprøven ved midtvejsprøven, hvor han viste sig som en utroligt velovervejet hingst med et skønt temperament. Hvad der sidenhen gik galt, er jeg ikke helt klar over, men han kom ikke helt op i de svære klasser i dressuren og døde for et par år siden. Jeg husker ham som en stor og lidt lang hest. Der findes kun ganske få afkom efter ham... men nu får han snart en lillebror eller -søster efter Sandro Classic. Håber det kunne bruges, selv om det ikke var så meget om Manhattan selv.

Mvh Thomas
www.macohl.com
0
0
Svar på denne tråd

ka måske hjælpe
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 09:28

Hej Laura.

Jeg ved ikke om jeg kan hjælpe dig helt men hvis det er den samme Karenagårdens Manhattan vi tænker på så er han blevet aflivet for omkring 4 år siden.. Kan det passe at han var meget høj, rød og en lang blis ned gennem hovedet?? (havde vidst 1 sok på et af bagbenene). Han var jordens skønneste hingst, han var så god og altid stille og rolig. Jeg kan ikke huske hvorfor de måtte slå ham ned men jeg er stadig i kontakt med hende som havde ham så hvis du vil vide noget specielt omkring ham kan jeg da høre hans tideligere ejer..

Vh Nadia

0
0
Svar på denne tråd

Hej Thomas og Nadia
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 19:20

Tak for svarene. Det var rart at høre lidt baggrund.

Spændende at han nu får en lillebror/søster.

Min hest Isle Of Man er også høj, men lidt smal hest med et godt temperament. Han er rød med blis og 3 sokker, så ligner nok far-mand lidt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider