Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hingstevalg til Frühling/Marcellus hoppe...
Forfatter: 
Dato:  11-03-2006 18:08

Ja - indrømmet - jeg går og leger lidt med tanken om at investere i min venindes skønne Frühling/Marcellus hoppe - som jeg for tiden har i ridning mhb. på salg.

Poldehøjs Finess(DS 12149), som hun hedder er en skøn, lille DS-hoppe på 160stg - og hun har et rigtig skønt temperament, hun er ikke hysterisk som nogle Frühlinger - jeg vil heller ikke karakterisere hende som "varm" - selvom det nok er den almindelige betegnelse der passer bedst på hende.

Hun elsker at bestille noget - og er meget ridelig - hun kræver dog en rytter der kan lidt - hun er - som de fleste Frühlinger- ikke en begynderhest.

På de fleste områder er Finess utroligt blid - og nem at håndtere - og i dressuren er hun en drøm. Hun har 3 gode gangarter - hvor især traven ikke kan ønskes meget bedre. I springningen er hun ærlig - og har en rimelig kapacitet. Hun har sprunget MA-baner (træning) - men så rækker det heller ikke meget længere.

Hun er uddannet til M-dressur som "ung" - og en beriderelev har brugt hende til at færdiggøre sin uddannelse på.

Alt i alt er Finess ret reel - synes jeg. Og jeg tror hun kunne give nogle utroligt fine afkom.

Men hvad ville i dygtige avlere herinde vælge til sådan en hoppe. Det er et krav at hingsten avler stort - da jeg ville ønske afkom på min. 167 - hvis muligt - og den skal gerne have kapacitet i "begge retninger". Det må dog meget gerne være en hovedsageligt dressurhingst - men altså ikke HELT håbløs mht springning - som man så med nogle af de unge hingste i Herning i år.

Her er hun - dog under rytter - har desværre ikke helfigur ellers:

Hvad siger i?

Milla

Bobby McGee XX - Elsket og savnet

Sheila af Frøsanggård - Himlen har fået en ny smuk stjerne...
0
0
Svar på denne tråd

Katrinelund
Forfatter: 
Dato:  11-03-2006 20:44

Hej

Det skal ikke være en hemmelighed at jeg er fan af Katrinelunds hingst. Har selv benytte dem flere gange.

Men hvis du ønsker noget højde på føllet samtidig med at den gerne må have egenskaber for begge sportsgrene hvorfor så ikke benytte Weltjunge. Han ligger på top10 liste over både eksteriør og dressur indekset (så vidt jeg husker er det også dressurindekset). Han laver god velstillede føl med et godt hoved og fik faktisk meget gode karakter i hans springning til kåring.

Han har lavet 2 gode afkom på min hoppe og pt. står der 10 4-års afkom efter ham på Katrinelund som alle er meget fornuftige at se på.

Anette Toft

Katrinelund bare bedst....

Se mere på www.katrinelund.dk

0
0
Svar på denne tråd

Valg af hingst
Forfatter: 
Dato:  13-03-2006 09:35
På min Fruhling hoppe har jeg en fantastisk hoppeplag,eter De Noiar, meget højtstillet og smuk, og rigtig fin gang. Og en 2 års vallak efter Weltjunge knap så højtstillet og smuk som den anden, men et fantastisk godt hoved, og også meget fin gang, jeg har løssprunget ham, og det gør han rigtig fint.
0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2006 10:27

For svarene...

Jeg så Weltjunge i Herning i år - og må indrømme at han ikke var en af dem der sprang i øjnene af mig. Han er helt sikkert en dejlig, utroligt harmonisk hingst - men ja - der var bare et - eller andet der gjorde at han ikke tiltalte mig så meget.

Tilgengæld må jeg indrømme at Rosentanz slog benene helt væk under mig - han manglede måske en smule styrke bagtil - men han ER jo også kun 5 år gammel - og temperamentet - det må være svært at finde bedre...

De Noir er jo evigt smuk - men jeg har fået i hovedet - at han ikke avler højde - og har faktisk "kaseret" ham på dette - og ikke rigtig koncentreret mig om ham. Men dette er måske en fejlinformation der har hængt ved?

Jeg kom til at tænke på - da jeg red hoppen i går - at måske kigger jeg den forkerte vej...

Altså - hoppen HAR gangen. Den kan nok forbedres - men det er godtnok ikke meget (her tænker jeg især på traven) - så med hendes egenskaber - og et ønske om lidt allroundbrug af føllet - så er det måske nærmere springhingste der ikke er tabt bag en vogn mht. gang jeg burde søge efter...

En god kombination ville nok være eks. Come Back II - der vel er ud af springafstamning - men hovedsageligt har vist hvad han kan i dressur... Dog finder jeg det mindre interresant når hingsten er SÅ benyttet som han eksempelvis er - det må gerne være ungt og "nyt" blod - for hoppens blod er vel en smule "forældet" - eller hvad?

Milla

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  14-03-2006 09:20

Jeg tror bestemt at hvis Weltjunge havde en anden rytter så...

De Noir alle afkom jeg har set og hørt om er alle ret store. Mvh Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Når nu vi er ved
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 17:16

Katrinlund, så synes jeg at du skal bruge Crelido. Springevnerne er der, og tilmed gang. Han avler meget ædelt og højstillet. Men de er også lidt tændte...

Come Back synes jeg vil blive for tungt, som du også selv er inde på.

Hvad med springfløjen i 3års holdet? Krake. Spændende afstamning og den synes jeg da også gik meget pænt.

Held og lykke.

Mvh. Anne

En krone for kongeriet, en bølge for vandet omkring det lille land

Dansk Varmblod
0
0
Svar på denne tråd

Folk..
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 19:40

er nok efterhånden trætte af mig.. men skidt here it goes..

Camelot, 3 års, kanon springafstamning der samtidig laver gangarter. Halvsøsteren (en Solos landtinus) vandt 5 års dressurchampionat i Falsterbo i 2004.

Camelot fik selv 7 i skridt, 8 i trav og 9 i galop.

** Hilsner Thrine **
0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 22:14

Tak for svarene..

Først - Crelido - er utroligt smuk - lige en hingst efter mit hovede.. Men jeg tror jeg må indse - at jeg ikke kan tillade mig at se i retning af de hingste der har lidt varme tendenser - med den afstamning som hoppen vimser rundt med...

Krake kunne være spændende, ja... Men det værste var bare - at jeg så ham flere gange i stalden i Herning - men aldrig gav mig tid til at få et ordentligt kig.. Øv...

Thrine... Jeg synes det er fint du reklamerer.. Jeg er TOSSET med Camelot... Han er jo super skøn - og sikke et temperament (du kan hilse ham fra hende den høje der var god til at klø i panden, fra Herning). Han er virkelig dejlig... Men jeg er bange for han bliver for "lille" til Finess... Med hendes 160stg - der gerne skulle blive over 165 på følle - er det vel lidt optimistisk at bruge en hingst under 170stg?

Men hvis du vil smide mig en besked om hvad han kommer til at koste, hvor han står, osv med betingelser - så er han i hvert fald en af dem der kommer på "listen" over emner...

Forresten - så kender jeg en med "samme" afstamning som Camelot (F og MF). HAn er også en dejlig dreng - dog noget større end din dreng.

Milla

0
0
Svar på denne tråd

Hingstevalg..
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 22:53

Hvad med noget trakehnerblod?

Kan se i hendes kåringsbeskrivelse at hun bliver beskrevet som kompakt,og hun ser ikke ud til at være voldsom ædel og højtstillede.

Er sikker på at hingste som Zardin Firfod og Gribaldi ville være fine til hende.

De avler begge ædle,højtstillede afkom,med en fin størelse og særdeles god bevægelse.

Plus de giver et sindsygt godt sind.

Som en anden skriver kunne De Noir være en mulighed,men han skulle så ikke avle højde på små hopper..

Hilsner fra Michelle

:-)Stjernehåb :-)
0
0
Svar på denne tråd

Glamour...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 23:08

Uha.. Kunne jeg få dig til at sende hendes kåringsbeskrivelse til mig? Jeg har nemlig aldrig selv set den...

Tja - kompakt - måske - men ikke det udtryk jeg finder der passer bedst på hende...

Jeg kan godt lide Zardinen - men han er voldsomt meget brugt for tiden - er han ikke? Jeg ville måske gerne "omkring" modehingstene - og det må gerne være nyt og modigt...

Gribaldi ser særdeles spændende ud... Han kommer på listen...

Milla

0
0
Svar på denne tråd

Bedækning
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 23:20

Okay jeg vidste ikke din hoppe var så "lille", kan godt forstå du gerne vil have en med en vis størrelse så. Det er jo svært at sige hvor meget Camelot vokser endnu, han er stadig høj bagtil endnu.

Jeg kom til at se, at du er fra sjælland, så ved ikke om det er for bøvlet for dig, han står jo i Jylland.

Skal nok lige skrive til dig med priser osv. - vi skal lige have det hele på plads med de involverede personer (men kan love dig at det nok skal blive godt )

Og ja han er bare en dejlig dreng

Er det en man kender, den Cajus-Carano du kender??

** Hilsner Thrine **
0
0
Svar på denne tråd

Thrine...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 23:26

Du må være lidt forvirret... Jeg er fra Nordjylland...

Hoppen er dog heller ikke min (endnu omend) - det er en jeg rider for en veninde - men som jeg går med købe-tanker om...

Joo - hun er sådan en lille "pony-hest" - og mig med mine 180 - er lidt lang til hende - må jeg indrømme...

Men send endelig nogle oplysninger når du har nogle.. Så ser vi på det.. HAn er i hvert fald dejlig - ham Camelot...

Carlos - ham kan du se her:

heste-nettet.dk/lodge/...est/59689/

Nu står der godtnok 167.. Meeen - jeg tror hun underdriver lidt...

Milla

0
0
Svar på denne tråd

Milla...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 23:34
Har sendt en besked til dig..

Hilsner fra Michelle

:-)Stjernehåb :-)
0
0
Svar på denne tråd

Du har ret
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 17:51

.. jeg er vist lidt forvirret

Men det gør jo kun sagen bedre, da Camelot nu står i Hadsund.

Du må da endelig tage til Ålborg på lørdag og se ham, han skal nemlig vises frem til hingsteshowet.

Han bestod selvfølgelig idag - men det gjorde de vist alle sammen..

** Hilsner Thrine **
0
0
Svar på denne tråd

Thrine
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 18:26

Jamen tillykke med ham så...

Jeg skal DESVÆRRE arbejde hele lørdag... Ville ellers virkelig gerne ud og se hingsteshowet.. Men det bliver desværre ikke i år (men mindre det lykkes mig at bytte min vagt - men jeg tvivler...).

Hadsund er dejligt tæt på...

Milla

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider