Ja - indrømmet - jeg går og leger lidt med tanken om at investere i min venindes skønne Frühling/Marcellus hoppe - som jeg for tiden har i ridning mhb. på salg.
Poldehøjs Finess(DS 12149), som hun hedder er en skøn, lille DS-hoppe på 160stg - og hun har et rigtig skønt temperament, hun er ikke hysterisk som nogle Frühlinger - jeg vil heller ikke karakterisere hende som "varm" - selvom det nok er den almindelige betegnelse der passer bedst på hende.
Hun elsker at bestille noget - og er meget ridelig - hun kræver dog en rytter der kan lidt - hun er - som de fleste Frühlinger- ikke en begynderhest.
På de fleste områder er Finess utroligt blid - og nem at håndtere - og i dressuren er hun en drøm. Hun har 3 gode gangarter - hvor især traven ikke kan ønskes meget bedre. I springningen er hun ærlig - og har en rimelig kapacitet. Hun har sprunget MA-baner (træning) - men så rækker det heller ikke meget længere.
Hun er uddannet til M-dressur som "ung" - og en beriderelev har brugt hende til at færdiggøre sin uddannelse på.
Alt i alt er Finess ret reel - synes jeg. Og jeg tror hun kunne give nogle utroligt fine afkom.
Men hvad ville i dygtige avlere herinde vælge til sådan en hoppe. Det er et krav at hingsten avler stort - da jeg ville ønske afkom på min. 167 - hvis muligt - og den skal gerne have kapacitet i "begge retninger". Det må dog meget gerne være en hovedsageligt dressurhingst - men altså ikke HELT håbløs mht springning - som man så med nogle af de unge hingste i Herning i år.
Her er hun - dog under rytter - har desværre ikke helfigur ellers:

Hvad siger i?
Milla