Tja..hvad skal man sige?
Formentlig venter min hest ( Queen ) indköbt sidste sommer, en lille föllebölle! 
( Hun er IKKE köbt som en hoppe ifol og har ikke gået sammen med hingste i den tid jeg har haft hende, da hun har vaeret opstaldet på rideskole hvor der INGEN hingste var. Hun har heller ikke gået sammen med andre heste end hopper sidste sommer fra juni-okt, derefter har hun kun gået på fold sammen med min sösters vallak ).
I mandags havde jeg dyrlaege ud for at undersöge hende..deriblandt blev hun scannet. ( dette da jeg synes at hun har fået en "mistaenkelig stor mavse" på den sidste tid... 
Det kunne jo vaere at det bare var for at hun "lever for godt" med en masse godt at spise...
Ved håndprövning kunne dyrlaegen ikke föle livmoderhalsen ( hvilket kan tyde på at "noget" presser livmoderen ned ) og når det er tale om en i år 4 år gammel hoppe, der så i dette tilfaelde er förstegangs folende, så skulle livemoderhalsen meget gerne vaere til at föle.
Derefter blev hun scannet, hvilket ikke viste det helt vildt store, kun at der var en masse "vaetske" til stede.
( Hun stod nu heller ikke sååå stille og paent som man nu gerne ville have hende til ).
Så dyrlaegen valgte at gå ind "vaginalt", der kunne vedkommende föle at livmoderen var lukket til og at der bulede ud til siderne som en "pose".
Dyrlaegen er 99% sikker i sin sag - at hun er ifol!
Men jeg har valgt at få taget ydderligere en pröve ; en blodpröve , den påviser om der er et levende föl i hende.
På tirsdag morgen ( d.14:ende ) får jeg svar på den...uha...venter spaendt!
Vi ved pt. heller ikke hvor langt henne hun rent faktiskt er...
Hvilket bekymrer mig temmeligt meget, da jeg helst vil vaere til stede ved folingen, saerligt når det er en förste gangs folende!
Selvfölgelig er föllet varmt velkomment HVIS det viser sig at hun rent faktiskt er ifol, men det er bestemt IKKE noget som er planlagt OG jeg aner ikke HVAD hingst det er som så er den kommende fader!
Nogen der selv har vaeret med til at få et overraskelses föl?