Hvor bor du i landet??
1. Aladin avler hans "underlige" hals, nærmest svanehals, han har været B hest i Spring, der er et afkom efter ham i vores stald, ikke noget specielt ellers efter en OK hoppe. Han er desuden efterhånden blevet en ret "grov" hingst.
2. Ivanhoe er en Ok hingst der har bare været for meget diskution omkring hans testikler og deres stilling (drejet) m.v. (han er afvist 2 gange på drejet testikler og 2 gange godkendt igen af en anden dyrlæge !!!
3. Juvel Tågerup er en OK hingst, han ser ud til at blive en god hingst, men vi har ikke rigtigt hørt ret meget om hans afkom endnu.
4.Marco Lyø står i Tyskland, og der er derfor kun frossen sæd. der har aldrig heller ikke da han stod her i landet været ret mange afkom fremme efter ham (han er jo temlig gammel efterhånden).
5. Billedet af Milton Torp er fra da han var 3 år gammel!!!, du skulle prøve at se ham i dag, en lavstammet og "gammel" udseende hingst.
6. Amadeus er lidt lang i lænden men verdens bedste hingst (tihiiii han er min)du kan se om ham på
http://home.worldonline.dk/~fahansen
7. Tassano er OK, det eneste jeg har på han er at han løb sidelæns som en krappe da han var fremme som 3 års, men ellers en god hingst. (det kan jo have været vokseværk)
8. Thor har foaktis ikke avlet ret meget som er værd at skrive hjem om, og aldrig noget som har været lige så godt som ham, jeg har kun oplevet en hoppe som var noget, det var på en helsøster til Amadeus den blev kåret med 10 i type.
9. Robin Hood er Helbror til Ivanhoe men en lidt anden type. jeg kan faktisk bedre lide ham end Ivanhoe, men karaktermæssigt er Ivanhoe bedst.
En som jeg tror der kunne være god er Zarif Mollerup, han sprang helt kanon til kåringen. han virker noget kompakt på billedet men er helt OK, og Sebastian giver nogle gode rideheste, du kunne også bruge frostsæd efter Sebastian skovagerhøj, han var ikke noget selv men han afkom er OK.
Det er ikke altid den højest kårede hingst/hoppe som laver de bedste afkom.