Hej Louise E
Jeg kan godt forstå din bekymring, jeg har selv været alle overvejelserne igennem.
Min hoppe er af natur egentlig meget let at have med at gøre. Hun er opmærksom men slet ikke varm. Det "nervøse" der ligger i hende stammer fra grimme oplevelser, som jeg desværre ikke ved hvad handler om. Hun stresser ikke, men er tydeligvis bange for forskellige ting - især mænd og mange børn på én gang.
Jeg er blevet anbefalet at lade hende få et føl for at se om det dæmper hendes hestegale perioder. Men da hun som sagt har et par skæve sider, har jeg (med min fuldstændige mangel på viden herom) valgt at det skal være en rolig hingst. Og hvis den står her i området, ja så kan jeg selv komme dagligt og hjælpe til med hvad der nu skal gøres, da hun har stor tillid til mig.
Om det er en rigtig eller forkert beslutning ved jeg ikke, men jeg handler efter min samvittighed. Men tager meget gerne imod gode råd fra erfarne som dig. Betragt endelig mit svar som en positiv tilbagemelding, for den er ment sådan.
Tak for svarene - og skriv endelig videre, hvis I har gode råd eller kender nogle gode hingste her i området.
Mange hilsner
Britta
P,S
Tak for de andre gode svar