|
|
| palominohingst |
| Forfatter:  |
Mia |
| Dato:  |
05-02-2002 13:28 |
|
Hej! jeg ville bare lige høre om der er nogen af jer der kender en palominohingst?? ca. 160- høj! Jeg vil forsøge at lave et palominoføl på min DV hoppe, og tænkte så, at jeg vil forsøge med en ikke så kendt hingst, da bedækninger jo er dyre!? (jylland!):-P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: palominohingst |
|
|
Prøv at se på Palminoernes hjemmeside.
www.palmino.dk.
Jeg vil anbefale dig at bruge en kåret hingst, når der nu er papir på din hoppe.
Dit føl bliver meget mere værd, hvis det bliver godt, og du kan dukomentere afstamningen.
Der er ca. 15 kårede hingste, så mon ikke der er en, som passer til din hoppe?
Rigtige ryttere rider PINTO
http://www.pintostutteri.subnet.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
SanneReiter |
05-02-2002 14:35 |
|
Hvad med Crowns Choise?
KnuSanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Laura |
05-02-2002 15:57 |
|
Hingsten Stargolds Cavalero fra Ulfborg er ikke så dyr. På stutteri Crown i Randbøl er der flere hingste, men de er også noget dyrere. Nord for Vejen går en hingst, Cody Stauslykke, han er vist heller ikke ret dyr.
De hingste jeg nævner er kårede. Der er ikke helt så mange at vælge imellem som Charlotte Keck skriver, da flere af dem er inaktive eller ponyer.
Hvis du kigger på www.palomino.dk og hingstelisten, så "snyder" den for nogle hingste er døde og nogle hingste er slet ikke på, selvom de er kårede. Jeg forstår det ikke helt. Forskelsbehandling af hingsteholdere? Cavalero er der foreksempel ikke, men hvis du vil vide mere om ham, så sig til.
Mr. Chapman lavede nogle gode føl i 2001, selv en lækker hingst, men han står på Sjælland og prisen kender jeg ikke.
Jeg har selv avlet to palominofarvede hingste, de er ikke kårede. Jeg har brugt Stargolds Cavalero et par gange til min DV-hoppe.
Mvh Laura
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Mia |
05-02-2002 21:01 |
|
Hej
Jeg synes også Crown`s hjemmeside er værd at
besøge den er temmelig flot, og deres hingste
er da bare skønne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Mia |
06-02-2002 09:46 |
|
Hej allesammen! Jo jeg har også tænkt på Crowns Choise, men den koster jo også. Jeg tænkte på at prøve en billig hingst, for at se om der overhovedet er en chance for at få et gult føl, hvis føllet bliver gult, vil jeg næste år lægge flere penge i og vælge en dyr hingst! Til Laura: ved du mere om Stargolds Cavalero? f.eks. hvad han koster?? og om der er en hjemme side hvor jeg kan se ham?? V.H Mia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
TrineSH |
06-02-2002 15:46 |
|
Bare lige et lille spørgsmål.
Hvad farve har din hoppe??
Er der ikke noget med at hvis hoppen er rød, så er der størst chance for et palmino føl?
Mvh.
Trine SH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Husk, at selvom du første gang avler et palminofarvet føl, er det jo ikke sikkert det går sådan næste gang. Omvandt kan også lade sig gøre. Også selvom du bruger samme kombination.
Ved farveavl er der en vis risiko.
Og husk at en god hest ingen farve har. Det er da bedre med et godt "fejlfarvet" føl end et dårligt palminofarvet føl!
Rigtige ryttere rider PINTO
http://www.pintostutteri.subnet.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Gonzales_ |
07-02-2002 10:33 |
|
Hej!
Rød og palomino kombinationen skulle give 50% rød og 50% palomino, jeg har lige fået et palominoføl på min røde hoppe (som jeg desværre mistede). Faren til føllet var palomino.
Mvh Maria
*Nu er der kommet flere billeder af hestene i min præsentation*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Mia |
|
|
Hej Mia
DPA har nu fået lidt mere styr på deres web-hingsteliste, kan jeg se. Hvis du går til hingstestambog 2, så finder du Stargolds Cavalero øverst. Ikke med verdens bedste billede, men så kan du i hvert fald kontakte ejeren. Jeg brugte ham i 97 og 98 og da kostede han 2500,- med alt, også ophold.
Når Cavalero står som optaget under særlige vilkår, hænger det sammen med at han ikke har gået materialprøve. Man dummede sig under hans tilridning, således at han fik "sadelchok". Under senere træning var man igen uheldig og hingsten blev skræmt. Derefter har man ladt ham i fred. Måske har du hørt om ham eller set ham i arbejde med Michael Peace.
Det bør ikke forskrække dig med hensyn til hans temperament. Min nu 4-årige hingst er så god som dagen er lang, har kun tabt mig én gang, og han tegner rigtig fint. Han er som føl og 2-års bedømt med særdeles god bevægelse ved DPA-skuer og stod begge gange på fløjen. Han er nu 162 i stg.
Jeg har en halvbror til Cavalero, han er 6 år og har et helt helt super temperament. han er 157 i stg.
Min sidste Cavalero-baby solgte jeg som føl, hun var rød (det må du jo kalkulere med!) men hun var så absolut ikke ringere end den første.
Nok om mine! Lad os høre hvad du beslutter dig for.
Mvh Laura
Mod uvidenhed kæmper selv guderne forgæves
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: palominohingst/ændrede farver |
Rikke |
11-02-2002 08:56 |
|
I november 2001 fik jeg et palminofarvet hingste føl på min brune DV-hoppe. Faren var haflinger.
Han er nu en rigtig flot fyr, men har begyndt at blive brun i hovedet.
Bliver han mon brun på kroppen også ? når følpelsen falder af?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|