Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hvilken folingsalarm...?
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 12:44

Så nærmer tiden sig hvor jeg begynder at vente føl. I år skal jeg have 3 stk, og VED at det indebærer mange nætter med nattesøvnen afbrudt hver 2. time. Ville derfor hører om andres erfaringer med folingsalarmer. Hvilke typer er mest sikre? Ved der findes nogle på markedet der sender når hoppen har ligget i vandret i mere end 6 sek, og andre der sender når hoppen bliver svedt. Har dog oplevet og hørt om hopper der først sveder når folingen er overstået.

Også gerne råd og fif omkring TV overvågning.

0
0
Svar på denne tråd

Folingsalarm
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 16:52

Vi har en alarm der reagerer på sved kombineret med et overvågningskamera. Med det har vi overværet alle vores folinger, på nær én der folede inden vi kom hjem.

Jeg har også set de alarmer der reagerer når hoppen ligger strakt ud, og ud fra det billede vi ser på kameraet, kan jeg regne ud at vi ville ligge vandret mellem stald og stuehus, hver gang hopperne lægger sig ned på siden. Hvilket de gør et par gange i timen, de sidste 14 dage.

Der findes ingen form for hverken alarm eller overvågning der er 100% sikker. Så man er nødt til at vælge det man selv tror på.

0
0
Svar på denne tråd

fabrikat
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 19:02
Hvad er det for en type alarm. Fabrikat?
0
0
Svar på denne tråd

Safemate
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 19:10

Vores er en OK-alarm, købt brugt og meget billigt. Jeg mener at de er udgået af produktion.

Den mest solgte idag er Safemate, som jeg har prøvet på et stutteri, hvor jeg arbejdede for en del år siden. Den fungerede også upåklageligt. Det største problem er indstillingen, hvis det er meget varmt i vejret, da hesten uanset hvad vil svede under remmen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider