Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Romadour II / Rosenkavalier
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 19:18

Hej

ville høre om der er nogle der kender ¨til disse hingste. de skulle efter sigende være fra tyskland/holland og være nogle af de bedst avlede hingste derovre. de lever heller ikke mere og derfor skulle deres blodlinier eller hva¨d man nu kalder det være meget eftertragtet.

står nemlig i den situation at min hoppe er blevet skadet og kun kan gå det der svare til en LB nu, så vil gerne sælge hende evt. til avl, hvis hendes blodlinier virkelig er så gode... er der nogen der kan bekræftige mig i dette eller fortælle hvor jeg kan finde noget information derom.

0
0
Svar på denne tråd

Romadour II
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 19:39

Romadour II er far til Rosenkavalier, så det der er interessant er hvem der er MF og MMF evt. om det er en spændende hoppestamme.

De er begge registrede som Westfalere.

R-blodet som Romadour II i dit tilfælde starter ved har givet et utal af dressurheste og hingste som Rostpon, Rubinero, Rohdiamant, Rubinstein, Relevant o.s.v. stammer her fra.

Så det kan godt være en interessant avlshoppe, men som sagt afhænger meget af resten af stamtavlen.

Det er svært at henvise til et sted hvor du kan læse mere omkring avl, da det afhænger meget at øjnene der ser, nogle vil finde din hoppe meget interessant, mens andre vil være på udkig efter noget andet blod, så det er meget individuelt, men følg med i debatten her på avl, det er ofte spændende og lærerigt.

Rene

Gode dressurheste og afkom formidles efter hingste som Sandro Hit, Florestan I, Relevant, San Remo, Rohdiamant, Jazz Time og Stedinger

j

www.staldrønbjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 20:11
Puha... hendes pas er svært at tyde da jeg ikke lige er en ørn i tysk/hollandsk, men på moderlinien er der vist nok hingste som Ursus, Buisson D'or og NostraDamus.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider