Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Taf hingstekåring
Forfatter: 
Dato:  25-02-2006 19:16
Nogen der ved hvilken hingste der blev godkendt?

Hilsner fra Michelle

:-)Stjernehåb :-)
0
0
Svar på denne tråd

1 3 års og én ældre
Forfatter: 
Dato:  25-02-2006 19:27

Nagano blev godkendt. Og som eneste 3 års hingst blev Pasteur godkendt til bedækning i 2006.

Nr. 2 blev Amigo af Stald Falkenberg, som ikke blev kåret, men rådet til at fremmøde igen næste år (tror jeg nok det var)

Tjaa - efter min mening var det ikke den bedste hingst, der blev kåret... Men han havde da virkelige gode gangarter!

Trine

0
0
Svar på denne tråd

Trine..
Forfatter: 
Dato:  25-02-2006 19:36

Mange tak.

Så du Pasteur?

Hilsner fra Michelle

0
0
Svar på denne tråd

Ang. Amigo
Forfatter: 
Dato:  25-02-2006 20:12

Amigo skulle vist til et ellen eller anden test, før man kunne sige om kunne få en endelig bedækningstilladelse.

Der var vist ikke tale om at han skulle komme igen næste år.

Luna

Nu med ny super trakehner hoppe!!!
0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  25-02-2006 21:03

Så er vi også kommet hjem fra Broholm og jeg kan kun sige at - vi syntes at det var de rigtige der blev kåret og de eneste der kunne være tale om at kåre... Resten af de fremviste var da ok heste til ridebrug, men ikke noget specielt, der kan fremme avlen. Især manglede de indundergriben i galop og mere rummelighed...

Er spændt på herning i næste uge - for umiddelbart fandt jeg ikke hingsten til næste års føl idag :-(

Mvh.

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Amigo af Stald Falkenberg
Forfatter: 
Dato:  25-02-2006 21:43

blev ikke kåret men rådet til at komme til auktion i Neumünster 2006, men har ikke mulighed for at blive kåret..

Undervisning tilbydes omkring roskilde, skibby og fredrikssund
0
0
Svar på denne tråd

Pasteur...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2006 21:45

Hvordan var denne hingst?

Altså bygning og gang osv.?

Hilsner fra Michelle

0
0
Svar på denne tråd

Amigo...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2006 23:09

blev, så vidt jeg opfattede, rådet til at gå en 35 dages test herhjemme eller en 30 dages test i Tyskland, og kunne derefter fremvises igen. Tager jeg helt fejl?

Ang. de to andre kårede... Hvad kan de tilføre den danske avl??? Det skulle da være Schwadroneur-blodet man ønsker at bevare i Pasteur, for hans bagbensstilling var i mine øjne absolut ikke ønskværdig. Nagano svingede hele forparten og forbenene på kryds og tværs når han bevægede sig. Det er da sørme ikke den bevægelse man må ønske videreført. Er enig med Rikke Bruun, jeg fandt på ingen måde heller hingsten for næste årgang. Fine rideheste, nogle af dem, men ingen hingsteemner.

0
0
Svar på denne tråd

Ups...
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 18:18

Jeg mener det var den røde Münchausen de gerne ville ha til Neumünster.. Og ja Amigo skulle til prøve..

Jeg syntes nu at Pasteur var en dejlig hingst, men Nagona kan jeg ikke se hvad vi skal bruge til.. Hvad syntes jer der så hingstene om Connery og hans hopper og om Preussen-wind?

0
0
Svar på denne tråd

Connery
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 18:21

er nok den eneste af dem som var der, som jeg virkelig kan lide.

en utrolig dejlig og uklompliceret hingst.

0
0
Svar på denne tråd

Broholm
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 19:24

Jeg er enige med jer andre. Den eneste af hingstene, der har bare lidt format er Pasteur. Han har som den eneste med en velansat hals og god overlinie og en op ad bakke gangart. Men igen det er en Schwardroneur søn og da har vi jo Hertug - som efter min mening er væsentligt bedre.

Nagano burde efter min overbevisning ikke ha' været godkendt. Han har en tung/kraftig nakke og var absolut ikke overbevisende under rytter. Hans catwalk gang (krydsende/flettende forben) kan vi ikke bruge til noget i avlen.

Begge Connery hopper som blev fremvist må siges at overstråle alle de fremstillede hingste. Især den mørke brune viste super gangarter med knæ og hase aktion.

Connery selv udviste et godt temperament - men ridemæssigt kunne man måske ha' ønsket sig, at han var nået lidt længere i sin uddannelse. Personligt kan jeg godt lide, at trakehnerne har lidt knæaktion - og dette har Connery ikke så meget af. Men han er en moderne, ædel og langbenet hingst med en velansat hals - dog en lidt krafigt nakke.

De annoncerede hingste Preussenwind og Armano blev ikke fremvist pga skader.

0
0
Svar på denne tråd

preussenwind
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 19:30
tja - det kan være at jeg tog munden for fuld - jeg kom først til middag - så måske kan han ha' været vist frem om formiddagen.
0
0
Svar på denne tråd

Preussen-wind..
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 21:03
var der..

0
0
Svar på denne tråd

Preussenwind var
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 22:11

der. Han var inde, da Kaj Olesen blev kåret som årets avler. Bagefter blev han fremvist. Det var Painters Row XX og BH Armano, der ikke mødte pga. skader.

Jeg synes nu at Preussenwind har en utrolig udstråling og virkede meget cool og ridelig. Dejlig smidig hingst!!

Han overstrålede - efter min mening - alle de øvrige hingste og hopper!!

Må indrømme at de fremviste Schwadroneur-hopper ikke lige faldt i min smag.

Pasteur havde efter min mening gode gangarter, men manglede noget eksteriørmæssigt. Dommerne bemærkede da også, at han var lidt uharmonisk, men at de mente/håbede at det vil rette sig, når han vokser til.

Jeg synes faktisk, at Polartanz og One E viste sig bedre og havde lidt mere hingstepræg - men dét er jo smag og behag

Nu er jeg jo heller ikke Trakehner-ekspert, så måske mine udsagn ikke skal tages for gode varer (Og for den sags skyld heller ikke DV-ekspert!! )

Trine

www.paarupgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Connery
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 00:31
er jo en herlig, særdeles smuk og udtryksfuld hingst. Jeg havde også gerne set ham lidt længere i sin uddannelse og mener ligesom i et af de ovenstående indslag at han godt kunne have haft noget mere knæaktion fortil i stedet for at spjætte så meget med benene. Men hans datter, den mørkebrune hoppe Goodnight med Benz til morfor... Wauw, hun måtte godt spadsere hjem i min fold...Tyskerne er godt nok længere i deres avl dernede. Man får sørme selv helt lyst til at lave et Connery-føl, men jeg tror desværre ikke mine hopper har gang nok til at kompensere for den førnævnte knæaktion. Ang. Preussenwind, så syntes jeg han mangler noget hingstepræg/type for at man ligesom kan falde i svime over ham, men jeg syntes dog at han ridemæssigt har udviklet sig positivt over vinteren.
0
0
Svar på denne tråd

Trakehner
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 07:17

er ikke den næste hest jeg skal have, vil nok indrømmer at jeg ikke kikkede særlig meget på dem under fremvisningen, for der var faktisk ikke meget at kikke på, Connery så jeg mest udenfor og i stalden, og der opførte han sig som Nagano faktisk eksemplarisk modsat mange af de andre.

Men det bliver aldrig Trakehner som jeg kommer til at have i min stald. Men umiddelbart var hingstene bedre klargjort i år end sidste år, og folk havde sorteret lidt bedre hjemmefra.

0
0
Svar på denne tråd

Barduc
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 10:07

Jeg vil bare høre om der var nogen der lagde mærke til en sort 3 års hingst ved navn Barduc.

...og i så fald, hvad I syntes om ham?

Welsh Cobs 4ever
0
0
Svar på denne tråd

Barduc
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 15:26

Ham lagde jeg godt mærke til, han ligner nemlig min Induc hoppe på en prik og han er ligeså ringe til at galopperer :-(

Han er rigtig smuk og har det yndigste hoved, men nu har jeg ikke set karakterne, men jeg vil tro at han kun får 5 eller 6 i galop så dårlig var den.

Det er det jeg lige kan huske, men en meget smuk hest at se på. ( jeg kan ikke huske benstilling m.m. og kun at hans skridt og trav var meget bedre end galoppen)

Er der andet du vil vide, så kan jeg måske kigge videoen igennem.

Mvh

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Preussen-Wind
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 16:08

Jeg har startet mod den til et stævne for ikke særlig længe siden, og det er en lækker hest at se på.

Den virker meget smidig og så har den en utrolig udstråling, der fik samtlige andre heste på opvarmningsbanen til at blegne. Eksteriøret skal jeg ikke sidde at gøre mig klog på, det vil jeg lade andre om. Dog kunne jeg personligt godt lide dens halsansætning.

En lækker ridehest.

0
0
Svar på denne tråd

barduc
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 21:53
da kan man bare se, hvor individuelt vi alle ser en hest. Jeg og nogle bekendte var enige om, at Barduc var en dejlig ridehest og en af de få Induc'er vi har set, der kan galoppere - højst sandsynlig pga fuldblodet på hoppesiden.
0
0
Svar på denne tråd

Barduc
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 22:09

Jeg var bare nysgerrig, da det er min veninde og hendes familie der ejer ham.

Rart at høre, at I kan lide ham. Jeg har nemlig ikke en dyt forstand på det.

Welsh Cobs 4ever
0
0
Svar på denne tråd

Barduc
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 10:33

Her må jeg godt nok give RikkeBrunn ret. Det var en smuk hest. (Men det var de fleste af dem)

Men den var godt nok dårligt galopperende! Traven var heller ikke for godt i mine øjne. Det var 'trakehner-trav' når den er værst. Med meget flade og stikkende forben. Egentligt lidt sjovt, - for den var netop ikke ren trakehner, men halv fuldblod.

Pasteur var i mine øjne den bedste, der blev fremstillet. Men absolut ikke et hingsteemne.

Faktisk var der ikke en eneste af dem, jeg havde lyst til at købe! Jo, der var flere gode ridehesteemner imellem, men ingen, der fik mig til at sige WOOW.

Vi havde desværre ikke mulighed for at blive til oprangering. Ærgerligt for så fik vi ikke hørt karakterene.

Men jeg blev bekræftet i min vurdering af den lille Kostolany-hingst, vi havde været ude og kigge på for 14 dage siden. Dog vidste den rigtig god trav til kåringen. Da vi så den ville den hellere galoppere.

Den skal nok også blive en fin ridehest. For Jacob Mortensen avler som regel noget med et rigtig godt hoved. Og det er også ret væsentligt!

De andre i familien kunne rigtig godt lide den 5-års, der også blev kåret. Jeg var knap så begejstret!

One E vandt ved nærmere eftersyn, og skal nok blive en fin ridehest.

Det var en fornøjelse at se Preussenwind blive redet. Det var nok dagens publikums højdepunkt. Han var meget charmerende, og min mand stod og legede med tanken om at gå hen og spørge om, hvad der skulle til at få ham med hjem.

Dog brød jeg mig ikke om, at han var spændt så meget ind i næsebåndet, og alligevel stadig gik med åben mund under hele programmet.

MOR TIL KAROO, OG EJER AF JACOB KLAPHAT

Formand for en lokal

ponyafdeling af D.Å.H.M.

Men modstander af skarpe bid og hjælpetøjler!

0
0
Svar på denne tråd

TAF Hingestekåring
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 12:39

Preussenwind var da bare alt for lækker! Sikke en smidighed den hest havde, og den svævede bare hen over jorden! Den er jeg godt nok helt forelsket i.Havde jeg haft en trailer med, tror jeg havde smuglet den ud af stalden når ingen kiggede!

Ved ihvertfald godt hvilken hingst min hoppe skal til, når hun engang er blevet tør bag ørene

Med hensyn til de heste der blev fremstillet til selve kåringen, så synes jeg også det var fine ride heste, men ikke avlsemner.

Pasteur som blev kåret var rette vinder men ikke noget spcielt som en avlshingst skal være.

Jeg havde også holdt lidt på Polartanz, sys den klarede sig bedre en Amigo, som har fået en chance til.

One E kunne jeg ikke lade være med at kigge lidt ekstra på, da den er hel lillebror til min hoppe. Så kiggede lidt efter lighederne. Traven kunne måske minde lidt om hinanden.

Men god ridehest skal den nok blive!!

Nagano var da en flot hest at kigge på - måske lidt tyk. Men gangarter var ikke lige det bedste. Jeg undrede mig også lidt over den der krysende trav, og kunne jeg heller ikke lade være med at bemærke den trippende galop den havde under rytter.

Connery var også meget lækker. Helt anden kaliper en de små hingste som blev fremvist.

Men var da helt benåvet over den mørkebrune hoppe de fremviste efter den! Men det var jeg vist ikke den eneste som var, hvis man lyttede til pulikum udbrud, da den først satte af sted i trav!

Luna

Nu med ny super trakehner hoppe!!!
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-03-2006 21:07

Jeg synes skuets bedste hingst, var den hoppe der blev fremvist efter connery. Goodnight... man kunne ikke tage øjnene fra hende

Har aldrig været vild med preussenwinddrengen, men må sige han gjorde et godt indtryk i år.

Generalt var kvaliteten af hingste god i år, men synes ikke der var stjerner imellem. Heller ikke den bedste hingst Pasteur. Men lad os se han om et år.

Rid på det bedste - Rid frederiksborgheste ;-D
0
0
Svar på denne tråd

1345689
Forfatter: 
Dato:  01-03-2006 21:59

Som sagt i et tidligere indlæg, syntes jeg at det er godt at pasteur fik chancen, han er en flot højtstillet model, go kort og en super overlinie, med tre gode gangarter, en hingst skal heller ikke være en super stjerne for at blive kåret, lad os nu se hvordan den udvikler sig.. Connery har jo bevidst at den måde kan avle gang og eksteriør.. Preussenwind gjorde et godt indtryk på dagen men hans benstilling er ikke den bedste..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider