Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Ulrich Z ??
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 13:34

Hej allesammen.

jeg vil i år have sat min dejlige hoppe i fol.

Jeg vil gerne have et føl der blir en god spring hest og den skal kåres i oldenborg og skal gerne blive ca 165-175 høj.

Jeg har tænkt over hvilken hingst jeg vil bruge og faldt over Ulrich Z som i januar 2006 blev placeret som nr 4 til internationalt spring stævne på vilhelmsborg dvs den bedste dansker.

Er der nogen der har informationer om hans afkom?

Eller nogen som har ideer til andre oldenborg hingste der er bedre end Ulrich Z ??

Kramm

0
0
Svar på denne tråd

oldenborger
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 13:46

Du skal lige overveje, at din hoppe skal være kåret i DOA (dansk oldenborg avl) og hingsten ligeledes for at føllet vil få papirer fra DOA. Så vidt jeg kan se på din præs, er det en dansk oldenborger du har. Så vidt jeg ved, er Ulrich Z tysk oldenburger og de to alvsforbund har intet med hinanden at gøre!!! Du vil altså få, hvad der er at betegne som et blandingsføl ud af det...

Prøv at kontakte DOA og hør hvordan du skal forholde dig, hvis du gerne vil lave en rigtig olle-bolle...

0
0
Svar på denne tråd

Afkom...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 13:52

Hej!

Jeg har et afkom fra maj 2005 efter Ulrich Z. Du kan se ham her, hvor han er 3 mdr. Har desværre ingen nyere billeder af ham på pc'en, men det kan fremskaffes, hvis du er meget interesseret

Ultimo 3 mdr.:

Ulrich Z er du jo så selv klar over hvordan ser ud , men hvis du er interesseret i at se moren til min plag, så er hun her:

Perfect Lady

Jeg brugte Ulrich Z for (forhåbentligt) at avle en god springhest. For selvom moren er efter Midt-West Ibi-Light, så bruger jeg hende hovedsageligt til spring. Jeg håber på at Ultimo bliver omkring 170 cm. høj, og det kunne umiddelbart godt tyde på at det kommer til at passe meget godt. Til info så er moren 167 cm. høj.

Skriv endelig hvis du vil vide mere. I øvrigt er der flere billeder af Ultimo på min præsentation

Mvh. Janne

0
0
Svar på denne tråd

Havde lavet
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 18:02
en tråd for længe siden vedr. afkom efter Ulrich Z og jeg ville da gerne se om der er andre som har noget afkom?

Er ked af at læse at Jannes føl ikke blev mere end 11 måneder? Hvad fejlede han?

Venlige tanker

Céleste

If you always do what interests you, then at least one person is pleased.
-Katherine Hepburn
0
0
Svar på denne tråd

Til Céleste
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 11:53

Hej Céleste.

Du var altid så sød til at kommentere mine billeder af Ultimo, og ville altid gerne se flere af ham - så dig husker jeg rigtig godt

Desværre døde han kune 11 mdr. gammel, som du selv har læst

Han fejlede skam ingenting. Han var frisk lige til det sidste, mens hans liv stoppede, da han i kådhed løb ind i væggen af vores løsdrift og faldt og brækkede nakken. Han var død på stedet.

Jeg venter en lillebror/-søster til ham i slutningen af april i år.

Mvh. Janne.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider