Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Pris for hingst?
Forfatter: 
Dato:  29-01-2002 13:48
Hejza!

Ja nu er jeg jo også en af dem der går rundt og kigger lidt på hingste rundt omkring, så nu skal jeg lige have fat i nogen der ved en masse om DV, da jeg selv er lidt uviden.
I sidste uge købte jeg min første DV-hoppe til selskabshest til min hoppe. Hun hedder Casette og er hvis kåret meget fint (Får stamtavlen i dag, når handlen går igennem, så jeg kan først kigge ordentligt på det der). Nu var det slet ikke meningen at hun skulle have et føl, men man kan jo ikke lade vær med at tænke på, at det kunne være meget sjovt at prøve.

Hun har ind til videre fået 4 føl, og idag er hun 15 år gammel, kan man overhovedet være bekendt at lave et føl på hende igen, jeg vil jo kun hendes bedste?

Jeg bor omkring Horsens, og så vil jeg bare høre om I kender til nogle super DV-hingste her i nærheden af mig? Og hvad koster det i dag og "låne" sådan en hingst?

På forhånd tak

Sofie
0
0
Svar på denne tråd

Re: Pris for hingst?
Forfatter: 
Dato:  29-01-2002 19:36
Hej Sofie
Er det hos Søren og Phillip i Fensholt at du har købt Casette ? I så fald kan du jo evt. spørge dem om hvilke hingste / hvilke kvaliteter ved en hingst du skal gå efter.
MVH Charlotte

>o< Heste er som vin - jo ældre jo bedre ! >o<
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-01-2002 20:07

Hej

Da du bor i Horsens så bor der en mand der hedder
Milton Nielsen ved en lille by der hedder Skjold,
jeg ved ikke engang om det hører post nr. mæssig
ind under Horsens, men jeg tror det. Han ved en
masse og har selv hingste udstationeret hos sig
hver år, sidste år var det elite hingsten Limelight
som han tog sølle 2500.- kr for, han plejer at koste
det dobbelte, ellers kan du jo ringe til ham han ved
en masse da han er gammel heste mand, en ting er
sikkert hopperne har det godt hos ham når de er på
besøg, det er ikke ret stort så der er stille og
rolig, det kan mange heste godt li.
Det var bare en ide da du bor tæt på ham.
Jeg bor 130 km derfra og kører gerne derned med min
hoppe, fordi han har hingste som har bevist deres
værd i avlen og så kan du betale dig fra det uden at
skulle have arbejdet 1000 timer for at få råd, og
de hingste som han har haft er alle nogle som ville
min. koste 5000.- ved andre hingsteholdere.

Hej og held og lykke.
0
0
Svar på denne tråd

Hej Charlotte(Morgan)
Forfatter: 
Dato:  29-01-2002 20:48
Hej Charlotte(Morgan)

Hvordan kunne du lige vide at det var der, jeg havde købt Casette?? Lidt sjovt.
For det er nemlig ved Søren og Philip, og nøjjj hvor er det bare en dejlig hest.

Det er stadig bare en drøm jeg har, for mine forældre vil sikkert ikke gå med til det.

Skriv lige tilbage.
0
0
Svar på denne tråd

Hej Sofie
Forfatter: 
Dato:  29-01-2002 22:26
Hej Sofie
Gnæk gnæk så gættede jeg rigtigt ;-D Men jeg må nu nok indrømme, at det var Casette's navn der ledte mig på rette vej. Der er nok ikke så mange hopper som hedder dette lidt specielle navn !
Jeg har min hest Morgan stående hos Søren og Philip, og så sent som i eftermiddags har Philip og jeg talt om Casette. Jeg tror, at du har fået en rigtig god hygge-/avlshest i hende. Jeg er sikker på at du kan spørge dem omkring hingste hvis I vil have Casette i fol, for de er nogle søde og hjælpsomme mennesker som ved meget om heste. Jeg tror nok, at Casette har hannoveraner i sig, men jeg kan ikke huske det sikkert.
Har du været rundt i staldene og kigge ? For så har du måske set Morgan - en stor 1.70 hvid holstener ?
Held og lykke med Casette - og skriv lige om hun falder godt til hos jer, og om hun skal ifoles :-D
MVH Charlotte>o< Heste er som vin - jo ældre jo bedre ! >o<
0
0
Svar på denne tråd

Re: Hej Sofie
Forfatter: 
Dato:  29-01-2002 22:38
Jeg var med rundt i staldene derover 2 gange. Og jeg er også sikker på at jeg få din hest, for der er ikke så mange hvide heste derover:)

Verden er lille!

Jeg tror nu at jeg har bestemt mig for at lade vær med at avle på hende. Nu skal hun bare nyde sit liv på de grønne marker og så bare blive nusset om. Hun er virkelig en dejlig hest med et helt utroligt roligt temperament, hende kunne jeg simpelthen lide med det samme.

Hvis du skal ud til din hest imorgen, kan du lige hilse Philip og spørge hvorfor de ikke kom forbi idag, og så til Kasette, for det var meningen, men de kom aldrig, og jeg har ikke nået at ringe til dem her til aften.

Morgan, står han ikke over i den samme stald, hvor Kasette stod? Bare i den anden ende, og i den anden vinkel af stalden?

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-01-2002 08:30
Hej !

Jeg har fundet Milton Nielsens telefonnummer over oplysningen.

Jeg er MEGET interesseret i at vide mere, om de/den hingst(e), han evt. har i øjeblikket.

Vil du ikke være sød at skrive lidt mere information, inden jeg evt. ringer til ham. Evt. også dit navn, så jeg kan henvise til, jeg har oplysningerne fra dig ? Ellers vil han måske synes, det er mærkeligt, at en vildt fremmede ringer til ham.

Håber du vil hjælpe !

Venlig hilsen Sabina
0
0
Svar på denne tråd

Tak for hjælpen!
Forfatter: 
Dato:  30-01-2002 08:46
Mange tak for jeres hjælp alle sammen! Nu er det kun en drøm jeg går rundt med, da jeg ved at jeg sikkert ikke ville få lov af mine forældre. Men hvis de nu skulle ombestemme sig, - så kan jeg gøre brug af alle jeres råd!

Det er jo også et ordentlig stykke arbejde og avle et føl, og hvis jeg skal gøre det, skal det gøres ordentligt.

Men som sagt, man har jo lov til at gå rundt og drømme>o<

Hilsen Sofie
0
0
Svar på denne tråd

Re: Tak for hjælpen!
Forfatter: 
Dato:  30-01-2002 20:19
Undskyld, men er der apropos Horsens - nogle af jer, som kender familien Kragh?
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider