Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

brunst
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 21:56

Hejsa

Hvordan finder jeg ud af hvornår min hoppe er i brunst...???

Dette har aldrig tidligere interesseret mig særlig meget da jeg ikke har skulle bruge det til noget... Men nu har vi snakket om at vi gerne vil have føl på hende...

Problem:

hendes brunstperioder er usynlige...

ingen blink og ingen haleløft og ingen ændret adfærd...

Det anbefales jo at man for foretaget svaber prøve, men har hørt at den kun kan tages når hoppen er i brunst...???

og tidsmæssigt, hvor lang tid hun skal stå ved hingsten, 1uge 4-5uger??? det er jo heller ikke helt ligemeget...

det eneste jeg har at gå efter, er da vi sidst var henne i ridehuset, da flehmede hun, men kun mens vi var derhenne, og kun den ene dag... kan det være et spinkelt tegn???

Birgit (Gipsy&Molly)

Ringridning det er noget der rykker

0
0
Svar på denne tråd

Brunst...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 06:52

Nogle hopper viser det simpelthen bare ikke førend de kommer hen til hingsten. Så mit bedste råd er at sende hende afsted til hingst til april/maj måned, og evt. lade hende stå i boks ved siden af hingsten hvis det kan lade sig gøre. Så skal det nok komme. Så kan hun bliver svaberprøvet af hingsteholders dyrlæge.

Da vi sidste år skulle ifole en 3 års hoppe havde vi samme "problem" Vi havde aldrig set noget der lignede en rigtig brunst på hende. Men hun blev lukket på fold med hingsten og hans andre hopper, og vupti - i løbet af 1 1/2 dag var hun bedækket første gang. Bare det at være i nærheden af ham satte gang i det. Og hun kom i fol i første forsøg.

Flehmen har ikke noget at gøre med hoppens brunst.

STALD LAUGE -
-sorte fuldblodsarabere, pintoarabere samt en lille kåret pintohingst.

- nu også med den sorte ox-hingst Falkhan Expresso.

www.staldlauge.dk

0
0
Svar på denne tråd

brunst...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 09:32
på min hoppe der ikke vise nogen brunst, kan jeg se det på hende inden i - hun bliver lidt mørkere rød, og nogle gange kan man se hun slimer lidt...

Sælges : 2, 4½ års Hopper. Se min præsentation

Desuden sælges også for veninde 1, 3½ års vallak er tilredet - Kontakt mig for oplysninger og evt billeder/video

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider