Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

FULDBLOD
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 22:09
jeg mangler nogle gode fuldblods hingste at vælge i mellem. Kender i nogen hvor der ikke kun er gode gangarter men også eksteriør. jeg leder efter mindst en der ikke må være højre end ca 162, men heller ikke under 156, og så nogle stykker der ligger omkring 168 og der over, de skal være enten eu hingste eller hingste der kan passe ind til at dv vil give accept for brug af dem i deres avl.
0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 22:34
du kan jo kigge på dv's side

i må gerne hade mig, men had mig venligst for hvem jeg er, og ikke hvem jeg ikke er!

0
0
Svar på denne tråd

madsen
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 22:59
der har jeg jo nok kigget, når jeg søger noget lig. jeg synes udvalget er for småt og det er jo ikke alle der har fuldblods hingste der vælger at stille til kåring i dv. de forædlere der er ikke et stort nok udvalg for mig. jeg søger fx galop hingste, der ser godt ud.. osv
0
0
Svar på denne tråd

Man spørger...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 23:05

...om hjælp og man får et råd, længere er den jo ikke, derfor kan man da godt svare ordenligt tilbage

Hilsen Marianne

*Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*

0
0
Svar på denne tråd

svar..
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 23:10
det var en konklusion ikke noget grimt eller næsvist svar
0
0
Svar på denne tråd

Hovsa ! men
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 00:42

du skriver at du gerne vil bruge en hingst som er i DV regi eller en EU hingst.Kender desværre ikke nogle EU fuldblodshingste,men

hvis du vil avle afkom som kan godkendes af DV, hvorfor så ikke bruge en avlsgodkendt DV hingst?

Mit bud på den bedste fuldblodshingst med exteriør, gang og "hoved", vil helt sikkert være: Painters Row.

Det var lige min mening.

Take it or leave it !

Held og lykke med dit hingstevalg

Med venlig hilsen

Heidi og Perla

Pura Raca Espanola - Den loyale og royale hest.

0
0
Svar på denne tråd

Pinligt!!
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 00:52

Stavede min signatur forkert!!

Pura Raza Espanola - Den loyale og royale hest.

0
0
Svar på denne tråd

udenlandsk xx
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 07:34
de/den eneste ikke DV kåret xx som jeg er stødt på kan godkendes i DV er Lauries Crusador - han bedækker naturligt og det er vist kun udvalgte hopper der kan komme til ham...

Sælges : 2, 4½ års Hopper. Se min præsentation

Desuden sælges også for veninde 1, 3½ års vallak er tilredet - Kontakt mig for oplysninger og evt billeder/video

0
0
Svar på denne tråd

få men gode
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 08:06

jeg synes trods udvalget af Dv kårede fuldblodshingste er begrænset, må jeg da sige at kvaliteten er god.

Federico er og bliver min kæphest, jeg synes stadig han er en fuldblod der bliver brugt alt for lidt. Desværre dur han ikke til min Dolitta ellers ville jeg skal have sendt hende afsted i år til ham. JEg venter føl her til april efter Federico.

De føl jeg har set efter ham har været lige efter min smag.

Painters Row er virkelig en smuk hest, jeg har dog kun set føl på billeder, så her kan jeg ikke udtale mig.

Cannon Row er så vidt jeg husker en af de få fuldblod der giver bevægelse til afkommet.

Kanudus laver også nogle gode afkom

også er der Flyinfact han er jo far til årets fuldblod (2005???)

Federico og Flyinfact har så vidt jeg husker en god løskariere bag sig.. Federico er tidligere derbyvinder

ret mig hvis jeg har glemt en.. men det er nu ikke alle fuldblod der tiltaler mig... der blev vist kåret en sidste år, den sagde mig ikke noget, nok derfor jeg ikke kan huske hvad den hedder *SS*

0
0
Svar på denne tråd

Underworld
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 08:28
Underworld avler vist lidt småt. Jeg ved ikke, hvor høj han selv er, men hvis du søger en lille fuldblodshingst, kunne han måske være et bud? Cannon Row er da vist forlængst død og borte? Er der nogen, der ved, hvem der har købt Temple Wind?
0
0
Svar på denne tråd

XX-hingste
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 09:46

Hej.

Jeg er ikke den store DV-kender men ææælsker galopløb. Her er et link til Ædle Hesteavls hingstekatalog 2006

www.galopsport.dk/cust...atalog.pdf

Der kan du ihvertfald få inspiration

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Anne-m
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 10:25

Problemet er jo når du søger en fuldblodhingst, der ikke er kåret i DV, men som kan godkendes af DV...

Så er der kun at kigge ud over DK's grænser og bruge f.eks. en tysk fuldblodshingst.

Jeg vil nu ikke mene, at det kun er Lauries Crusador XX, der kan godkendes herhjemme, men også andre fuldblodshingste godkendt i et af de forbund DV anerkender. - Såfremt hingsten opfylder DV's krav. Men ellers hør DV om der gælder andre krav for fuldblodshingste?? Herhjemme til kåringer stilles der jo heller ikke så høje krav til fuldblodshingstene som til varmblodshingstene.

F.eks. kan Heraldik XX også anerkendes herhjemme, men han døde sidste år - men der fås vist frost efter ham.

Men se dig om efter en fuldblodshingst, du falder for - og forhør derefter DV om den kan godkendes.

Trine

0
0
Svar på denne tråd

tak kalau
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 21:12

der var mange fine ting og sager jeg kunne bruge der.

perla, grunden til at jeg vil finde en fuldblods hingst er at mine hopper er pænt store og nogen af dem lidt tunge, derfor vælger jeg at lede efter fuldblod. jeg synes nogen af dv himgste er lidt for store og fyldige til mine hopper, da jeg gerne vil forædle lidt.

tak til i andre også

0
0
Svar på denne tråd

anne-m
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 21:35

Hvis du har store tunge hopper, så vil Underworld være noget nær perfekt... Han avler lidt småt på alm hopper, men giver en god smidighed og gang...

Desuden sælges også for veninde 1, 3½ års vallak er tilredet - Kontakt mig for oplysninger og evt billeder/video

0
0
Svar på denne tråd

metjen
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 21:42
ham vil jeg se nærmere på, igen, jeg har nemlig luret lidt på ham, jeg synes jo at han ville være lidt fin til min største hoppe (178)
0
0
Svar på denne tråd

trallalalal
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 22:42

TrineK heraldik xx kan bruges i dv grundet hans ride og kårings resultater, lige som andre godkendte udlanske hingste, og der slækkes så vidt jeg ved ikke på reglerne trods at det er fuldblod.

er der egnteligt nogle der gider at ligge et billede ind af underworld hvor man kan se hans figur?

i må gerne hade mig, men had mig venligst for hvem jeg er, og ikke hvem jeg ikke er!

0
0
Svar på denne tråd

Underworld
Forfatter: 
Dato:  10-02-2006 07:23

i min søgning efter billeder (uden held) fandt jeg ud af at han er med i springheste programmet...

0
0
Svar på denne tråd

Billeder
Forfatter: 
Dato:  10-02-2006 09:17
Der er et enkelt billede af ham på stutteri Godthåbs hjemmeside, men det kan ikke bruges til meget, da det mest er hoved og hals set forfra... Til gengæld er der billeder af en del af hans AFKOM på www.horse.dk ,hvor man jo også kan finde hans kåringsbeskrivelse mm.
0
0
Svar på denne tråd

Lidt om Underworld XX
Forfatter: 
Dato:  10-02-2006 10:19

Beskrivelse fra 2. delkåring 2002:

Fuldblodshingst af særdeles god type. Han har været sparsomt benyttet i avlen, men nedarver særdeles god bevægelse samt videregiver de positive fuldblodsegenskaber.

Hingsten ses gerne mere benyttet i avlen, men bør bruges på hopper med god størrelse.

Der står en masse andet godt om ham på Hingstenet.dk hvor der også står noget om nogle andre fuldblodshingste.

Held og lykke med det.

Mvh

Trine og Nydam's Mr. Milan

Part søges. Rolig hest. Til genoptræning Også tillid). Gerne mellem 155-165. Omkring Aabenraa. Skriv en mail el. sms, hvis du tror du kan hjælpe mig.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider