Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Donnerhall/Rubinstein/Sandro Hit
Forfatter: 
Dato:  02-02-2006 14:57

Afstamningsmæssigt er jeg meget interesseret i Schufro Hit, og har også kigget lidt på San Schufro fra Sprehe, men den har jo ikke gået prøve endnu...

Tænkte om der måske var andre hingste med Donnerhall/Rubinstein/Sandro Hit blod (evt. bare 2 af dem)? som var godkendt til bedækning i år...

Jeg vil gerne bruge en hingst med ovenstående blod, samtidig skal den have en vis størrelse, men behøver ikke været super ædel, da det er til min Helenikos xx hoppe...

Nogen der kender til andre hingste end Schufro Hit og San Schufro med lignende afstamning eller har andre forslag til min Helenikos hoppe? (hoppen er ikke så stor, og har lavet 1 lille afkom, resten har en fornuftig størrelse, men for en sikkerheds skyld, skal hingsten helst være en fornuftig størrelse, derudover mangler hun noget smidighed og en bedre trav, ridelighed er også en vigtig ting for mig, selv om hoppen er fornuftig nok).

mvh. Heidi, Hekla, High-Line, High Hope & Marzarin

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

hallo...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2006 14:53

er der slet ingen der kan hjælpe mig?

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

hxghfxh
Forfatter: 
Dato:  03-02-2006 15:45

måske et ådsvagt spørgsmål...men hva pokker

Har du et billede af Schufro Hit???

Mvh Anna

0
0
Svar på denne tråd

Schufro Hit
Forfatter: 
Dato:  03-02-2006 16:53

Desværre nej... Har selv efterlyst et, så hvis du får fat i et, så sig endelig til... :-)

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

Hingsteemner
Forfatter: 
Dato:  03-02-2006 17:17

San Remo fra Ingo Pape er efter Sandro Hit-Donnerhall og har aflagt en fin rideprøve med 131 points. Hn er 171 cm i stang og sort.

Smetana fra Böckmann er efter Sandro Hit-Donnerschwee og en smart højtstillet sag. Jeg ved ikke hvad han har gået af prøve.

Schufro HIt har jo i lighed med San Schufro ikke aflagt prøve endnu.

Men forresten Heidi, jeg troede du havde bestemt dig for Show Star.

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  03-02-2006 17:32

Ja, jeg ville meget gerne bruge Show Star, men har hørt at hans sædkvalitet er noget slatten, og Hekla er jo ikke altid den letteste at ifole, så det tør jeg ikke løbe an på...

Ærgerligt, for troede at jeg havde endelig fundet HINGSTEN...

Har også kigget lidt på Rosentanz...

Men ville nu allerhelst bruge en dansk hingst (der står i DK)...

Synes bare ikke lige der er nogen...

Andre end Schufro Hit, hvis den bliver godkendt til avl i år... Og han desuden lever op til mine forventninger...

Men kom enelig med forslag til hvem jeg skal studere om 4 uger i Herning (ja, nedtællingen er startet :-) )

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

Rosentanz
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 19:11

Hej

Mener altså at Rosentanz står i DK ?? På sjællland et eller andet sted. Ejeren hedder Lone ?? (høgh/Bøgh Henriksen)

Ved de har en hjemmeside - men kan ikke lige finde den.

Nu kender jeg ikke din hoppe og den afstamning m.m og Rosentanz er jo ny i avlsøjemed - men absolut en hingst der i mine øjne bliver spændende at følge afkommene på.

Dens egen ridelighed kan man jo ikke komme uden om er i top.

0
0
Svar på denne tråd

Rosentanz
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 21:38

er rigtig nok danskejet, men bliver trænet/står i tyskland.

Hilsen Heidi
0
0
Svar på denne tråd

hvad med ham her?
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 23:29
www.hoejagergaard.dk/u..._diego.htm Det var en af de få, jeg lagde mærke til til forbesigtigelsen. Men nu er den selvfølgelig også fra en hingstestation, jeg har brugt, så kigger man vel lige lidt ekstra. Det kræver jo så også, at han går gennem nåleøjet i Herning.
0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 08:46

formidler dyrlægen barbera ikke sæd fra rosentanz ? det mener jeg bestemt...

mvh Tine

0
0
Svar på denne tråd

Uno Don Diego
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 12:03

Den ser bestemt interessant ud :-)

Kender dog ikke rigtig morsiden, men ser ud til at lave gode afkom (iflg. deres egen tekst)...

Den må jeg helt sikkert se nærmere på i Herning...

Rosentanz står i Tyskland, men sæden bliver formidlet af Barbara Güngerich. Spørgsmålet er bare hvor ofte hun får og hvor friskt det er...

Men han kommer forhåbentlig også til Herning, så kan man jo lure ham der... og forhøre hvor det rent praktisk foregår...

Nogle der har andre forslag eller nye spændende hingste der skal debateres :-)

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

Ja da...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 12:07

Hingste kan man altid debattere!

Personligt glæder jeg mig til at se Dionysos Dux i Herning, den ser helt kanon ud på videoen!

** Hilsner Thrine **
----------------------------------
Jack Russel Terrier hvalpe født 20. januar - se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Dionysos Dux
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 12:44

Så lykkedes det at få set videoen - Den er også fin :-)

glæder mig som et lille barn til vi skal afsted til Herning - nu kun 3 uger...

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

Thrine og Ciska
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 14:29

Dionysos Dux er skam også fin - har set ham live både hos avler (hvor min ene hoppe forøvrigt også stammer fra) og på Barthahus til forbesigtigelsen

Vi ses jo nok i Herning - skal stå på stand derovre i samtlige 4 dage (2906 - hvis nogen skulle få lyst til at kigge forbi) - så heste får jeg ikke set så meget af desværre.

Pia

Pandebånd og dækken sælges.
Se min præsentation.
............
"A horse can lend it's rider the speed he or she lacks - but the rider who is wise remember it is no more than a loan"
0
0
Svar på denne tråd

Herning
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 14:47

Jeg skal også derned alle dage, har jo selv hest med, og glæder mig derfor ekstra meget i år!

Glæder mig til at se alle hingstebasserne

** Hilsner Thrine **
----------------------------------
Jack Russel Terrier hvalpe født 20. januar - se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Rosentanz
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 15:38

sæd kvalitet skulle være ekstremt god - ifølge min dyrlæge.

0
0
Svar på denne tråd

Herning
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 16:53

Jeg er også i Herning alle dagene, kunne være sjovt at mødes og diskutere hingstebasser...

Spændende med din hingst Thrine... :-)

Jeg synes der er flere spændende afstamninger imellem, også nogle med ovenstående blod i...

Glæder mig også til at se Rosentanz igen, og Gargarin - med rytter...

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

Rosentanz!
Forfatter: 
Dato:  11-02-2006 17:43
Kan se at der er lidt undren over "hvor frisk" Rosentanz' sæd er og hvor han står mv. Lad mig lige fastslå : Han er ganske rigtigt ejet af Lone Bøegh Henriksen og opstaldet hos sine trænere Ines og Johannes Westendarp, der har ejet ham fra føl. I bedækningssæsonen bliver han tappet hos Böckmann og jeg har brugt ham to år i træk til hopper i DK og begge blev problemfrit ifol i første forsøg, selv om den ene var en problemhoppe året før. Altså absolut de bedste anbefalinger fra min side :)

Mvh Thomas
www.macohl.com
0
0
Svar på denne tråd

Rosentanz
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 12:32

Thomas: Hvordan er dine Rosentanz afkom ellers?

Størrelse, bevægelse, temperament... Hvordan er de forbedret i forhold til hoppen?

Har du andre forslag til en Helenikos, Schwarm, Aleksander hoppe, der primært mangler smidighed. Og det skal være en hingst der ikke avler småt. Og selvfølgelig skal den være ridelig.

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

Rosentanz
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 19:02

Vi har jo kun fået et Rosentanz - i 2005 - da 2006-føllet ikke kommer før juni.

Vores hoppe, der sidste år fik Rosentanz føl, har også Schwarm til MF. Føllet er helt sikkert forbedret i type, udtryk og overlinje og formentlig også i bevægelsen. Temperamentet er bestemt fint og hun virker ganske klog, men har nok arvet lidt af sin mors "unoder", men det er sikkert miljømæssigt betinget :-) Føllet har fået et bedårende hoved med et rigtig godt udtryk og overlinjen er meget bedre end moderens. Føllets eneste umiddelbare "svaghed" er en kun middellang hals, men det ligger til hoppestammen, så det vil jeg ikke klandre Rosentanz for. Jeg kan kun sige, at føllet er blandt hoppens bedre føl og det blev solgt uden annoncering... bare sådan revet væk fra marken.

I år venter vi føl efter en Schwadroneurhoppe, der er noget bedre og højere kåret og her forventer vi os et SUPER føl. Ud af Rosentanz' første årgang var der nogle helt stjernetyper og de var typisk med trakehner/fuldblod på morsiden med hingste som Michelangelo, Friedensfürst, Ibikus mv. som MF. Derfor tror jeg, at Rosentanz vil passe ualmindeligt godt til din hoppe. Størrelses mæssigt har han avlet forholdsvis store føl med ualmindeligt velstillede lemmer og meget udstråling. De var bare alle så sent født, at de aldersmæssigt ikke toppede ved følskuerne.

Hvad er din hoppes stærke og svage sider? Hvis du er meget interesseret i Rosentanz, kunne du nok få hans ejer til at sende dig en DVD, der vil kunne give dig indtryk af, hvor dejlig han er!

Rosentanz afkom :

Mvh Thomas
www.macohl.com
0
0
Svar på denne tråd

Hej thomas
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 22:37
Jeg håber min Münchhausenhoppe får et hoppeføl med det hovede som din har.
Hoppe har termin her den 7/3, så det er ikke så længe jeg skal vente, hun er begyndt at lægge yver ned.
Men når jeg ser dit føl kan jeg næsten ikke vente.

Knus hoffa. :-D
0
0
Svar på denne tråd

Rosentanz
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 10:00

Sikke et smukt hoved din Rosentanz har Thomas :-)

Heklas stærke og svage sider: Skridten er klart den bedste gangart, derefter galoppen og traven er temmelig fuldblodspræget, og hun mangler skulderfrihed. Hun er knap højtstillet, og en smule lang i lænden. Hun er jo af meget ædelt blod og alle hendes afkom er fint ædle. Hun er en bestemt dame, men når man kan finder ud af at "takle" hende, er hun noget af det mest samarbejdsvillige og rare jeg har mødt... Men hun skal have en hingst med godt temperament, for ellers tror jeg godt der kan blive problemer... Men det jeg primært ønsker forbedret er smidighed i bevægelsen (specielt traven) og højtstillethed.

Jeg havde egentlig solgt min Zardin hoppe, men hun er desværre ikke rengående, så hun kommer tilbage, og så overvejer jeg at sætte hende i fol også, men det ville gøre det lidt lettere og billgere hvis de begge kunne tilføres samme hingst... Nogen der har bud til hende? Hun er efter Zardin - Atoll - Schwadroneur, hun er ikke så stor (164), men hendes helbror er fin størrelse, så det er jeg ikke så bekymret for. Hendes hals er lidt kedelig (lige, men tendens til underhals). Hun har super trav (god skulderfrihed og bagbensaktion), men galoppen mangler lidt. Skridten er fin. Hun er vågen, men super nem når hun bliver udfordret... Hun er ikke kåret endnu, bliver 4 i år.

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

Rettelse
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 14:48
Må straks udredde misforståelsen... Føllet er ikke mit, selv om det ligner meget, men jeg har ikke fået mine billder online endnu! Jeg tog dette billede fra Therkelsens hjemmeside og det er et typisk Rosentanz hoved, vil jeg sige!

Mvh Thomas
www.macohl.com
0
0
Svar på denne tråd

billede
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 12:36

troede det var det føl du havde avlet...

Hvornår får du billederne på?

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

Rosemary
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 13:25

Ok så :-) Jeg har bare mistet Frontpage på min pc, så jeg har ikke kunnet opdatere min forsømte hjemmeside i næsten et år!

Derimod har jeg lagt nogle billeder ud på min profil af Rosemary fra hun var nyfødt og fire måneder senere, hvor hendes smukke Rosentanz farve var kommet helt frem - OG hun var blevet meget tyk! Hun er nok ædlere end det syner på billederne. Hovedet er meget smukt!

Mvh Thomas
www.macohl.com
0
0
Svar på denne tråd

Thomas
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 13:50

Hun er fin :-)

Synes nu halsen ser pæn ud på billederne?!

Hvordan med benstillingen? Glemte lige at skrive at Hekla er en smule indfodet og ret på det ene forben...

Har du andre kommentarer til mit indlæg ovenfor?

(det er jo altid rart at få gode råd fra succesfulde avlere, og når du overi købet har en hoppe med samme morfar... :-) )

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

@ Ciska
Forfatter: 
Dato:  22-02-2006 18:05
I indlægget med følbilledet kan du læse min betragtning om benstilling hos R-føl :)

Mvh Thomas
www.macohl.com
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider