Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

bliver ved med at patte efter 2 mdr
Forfatter: 
Dato:  30-01-2006 21:14

Nu har hoppen og føllet været adskilt i ca. 2 mdr. og hvis jeg prøver at lukke dem sammen igen, flyver den direkte efter patterne og hoppen giver lov og de står begge og hygger.

Den har ikke mere mælk - jeg prøvede igår og der kom kun enkelte dråber ud - men jeg er bange for at føllet bare sætter gang i mælken igen og det vil da være smadder træls.

jeg har prøvet at sprøjte anti-bid på yveret, men det havde ingen effekt.

Har I oplevet det samme og hvad har i gjort for ligesom at komme videre???

føllet er født 9 juni og vænnet fra 1 december.

Gode råd modtages med kyshånd.

mvh.

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2006 22:19
Skil dem ad igen, evt for en længere periode.

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-01-2006 22:30

De går ikke sammen nu - prøvede bare i weekenden om det kunne lade sig gøre og en enkelt dag for 3 uger siden - men den flyver direkte hen og stiller sig an... sådan lettere panisk også får mor nogle mavepumpere, når der ikke lige kommer noget ud og hun står bare og trækker maven ind og lader den komme til - det ser lidt streng ud.

Hvor længe er det normalt der går inden hoppen siger fra til at

den prøver at få noget ud og den mister "trangen" til at patte.

Nogen erfaringer med at smøre noget på yveret?

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

patter...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2006 06:09
mine føl mistede interessen for deres mor og mælk efter ca 3 mdr.

Sælges : 2, 4½ års Hopper. Se min præsentation

Desuden sælges også for veninde 1, 3½ års vallak er tilredet - Kontakt mig for oplysninger og evt billeder/video

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2006 13:25
Mit føl fra 2004 var umulig at vænne fra, først var de skilt af i 2 mdr uden held, så blev de skilt af igen i 2-3 mdr stadi uden resultat. Begge gange forsøgte jeg med bitterspray og hva' jeg ellers ku' finde af "klamme" ting at smøre på hoppen, men lige lidt hjalp det, Chiili ville bare patte... Til sidst fik det dog ende da hoppen blev slagtet, men da jeg fik en ny hoppe var første reaktion fra Chiili(hun var over 1 år på det tidspunkt) at løbe direkte hen til hoppen og forsøge at die. Det var dog en dårlig idé fra hendes side for den var alt andet end med på idéen, så nu er det slut med det pjat.

Rigtige piger gør landbruget rigere...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider