Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvad er bedst?
Forfatter: 
Dato:  18-01-2006 19:29

Jeg har en hoppe som er sat til at fole først i juni. Jeg er kommet lidt i tvivl (efter at have læst nogle bøger igennem) om hvad der er det bedste for hende.

Normalt tager vi altid alle hestene ind om natten, også om sommeren, men boksen er kun 3 * 3,5 m. Lige umiddelbart har jeg ikke så mange muligheder for at flytte hende et andet sted hen for at fole, men et alternativ kunne måske være at hun folede på folden, hvis boksen er for lille.

Hvad med jer der har forstand på disse ting?! hvad er det bedste for hende. Hun er en holsteiner på 168 cm.

Hjælp til søgning af fortid se link...

www.heste-nettet.dk/fo...117/88117/

0
0
Svar på denne tråd

Inde...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 05:49

Vores Baronne, som er en del større end din hoppe, kommer hele livet til at fole inde. De 3 gange hun har folet indtil nu har der være behov for hjælp, mest første gang. Men jeg ville aldrig turde overlade hende eller nogen af de andre til sig selv.

Men hun har folet i en boks, der ikke er større end din, uden problemer.

0
0
Svar på denne tråd

Inde..
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 09:32

Jeg har det som Charlotte. Jeg ville aldrig lade mine fole ude, da det er ret umuligt at holde øje med dem der. For det første foler de meget hurtigt, og for det andet kan der hurtigt opstå komplikationer.

De kan fint fole på 3 * 3.5 m, det har jeg set mange eksempler på.

Vi har i sommer lavet ny stald, hvor vi har lavet 2 folebokse på 3,5 * 5,5 m. men hvem siger at de smider sig på den lange led, når de foler?.

Den eneste fordel jeg kan se, er at der er mere plads til hoppe og føl efterfølgende.

Held og lykke med folingen.

Mvh Jytte

0
0
Svar på denne tråd

Pyha!!!
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 10:52

Det var godt at høre.

Jeg vil nemlig også helst have hende til at fole i boksen, hvor jeg kan holde øje med hende og forhåbentlig hjælpe til eller tilkalde hjælp!!

Det er første gang jeg har en hoppe som skal fole og jeg har læst bogen "fra føl til ridehest" igennem et utal af gange og er ret nervøs for om jeg kan huske alt det jeg skal. Heldigvis har hoppen prøvet det en enkelt gang tidligere.

Hjælp til søgning af fortid se link...

www.heste-nettet.dk/fo...117/88117/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider