Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

New Forest hingste/fyn
Forfatter: 
Dato:  18-01-2006 10:54

Hejsa

Jeg skal have min New forest hoppe bedækket i år og vil højst sandsynligt bruge en NF hingst. Står der nogle kårede på fyn? Ville gerne undgå at køre for langt.. :-)

Har ellers overvejet at bruge en palomino hingst (Yabadoo herinde fra). Han er bare for lækker og da min hoppe er af den gamle model (knap så sporty at se på - lidt kraftigt bygget)synes jeg det kunne blive en køn blanding.

Men så bryder jeg jo renavlen af NF - ville føllet så ikke kunne blive kåret i Dansk sportspony i stedet for?

Anita

0
0
Svar på denne tråd

hanne og jørgen
Forfatter: 
Dato:  18-01-2006 11:25

på stegstedgård plejer at have hingst.

home20.inet.tele.dk/stegstedgaard/

0
0
Svar på denne tråd

avlsforeningen
Forfatter: 
Dato:  18-01-2006 11:27

for www.newforest.dk

umiddelbart er der p.t. kun frost efter Malibu

men du kan se hingstelisten på siden.

0
0
Svar på denne tråd

New Forrest.
Forfatter: 
Dato:  18-01-2006 12:09

Hej.

Linket til NF's hingsteliste har Jytte jo allerede givet...

Så her kan du måske finde en egnet hingst.

Hvis du derimod vælger at bruge andet end en NF hingst, så vil afkommet få LU papirer.

Mht. palomino, så kender jeg ikke så meget til deres regler.

Men hvis du eksempelvis vil bruge en Sportspony-hingst(DSP) vil afkommet også få LU papirer, men vil så kunne kåres i DSP som 3 års. (Såfremt den opfylder kravene selvfølgelig)

Du har også den mulighed at stille din NF-hoppe til kåring hos DSP i sommer. Hvis hun bliver kåret, og du ifoler hende med en DSP hingst, så vil afkommet få DSP papirer.

Mange hilsner fra Sanne.

www.sportspony.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  18-01-2006 14:29

Ikke vælge Malibu II, hvis din pony er lidt gammeldags i type, så hellere Pedro.

Hvis det skal være på Fyn, så prøv at ringe til Hanne og Jørgen på Stegstedgaard, de har nogen gange hingste udefra, også fra udlandet..

Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider