|
|
| Vis mig din Gribaldi. |
|
|
Hej Er der nogle herinde der har afkom efter Gribaldi, så vil jeg gerne se et billed af dem og en beskrivelse af hvordan de er at arbejde med og hvad hoppe de er avlet på, det er fordi jeg spekulere om det skal være hingsten til hoppen jeg rider dressur på lige nu. Avler han stort? det har jeg hørt han gør. MVH MJB
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har en |
| Forfatter:  |
Henny |
| Dato:  |
14-01-2006 11:49 |
|
Vallak, rød, meget smart avlet på en Tausensassa sølvmedalje hoppe. Du kan jo se ham når du engang kommer forbi  Der er jo ikke så langt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har en efter Gribaldi |
|
|
Hejsa. Jeg har en 3-års hoppe efter Gribaldi. Hun er pt. 170 i stg. mål, så jo hun er da rimelig stor. Hoppen hun er lavet på er en bronzemedaljehoppe - 3/4 fuldblod ca. Min unghest, Gioia har et helt super temperament og er meget nem at have med at gøre. Tilmed har hun en dejlig udstråling og gode gangarter, så jeg er fuldt ud tilfreds med hende. Så jeg kan da kun anbefalde Gribaldi  Hilsen May-Britt
- Lækker 3-års unghest, spring/dressur, til salg - se min profil: Maygårdens Cordial!! - Kvalitetsurter til din hest?? Kig på min profil, eller klik ind på vores hjemmeside: WWW.HESTENSURTEHAVE.DK
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Henny det vil jeg gerne |
|
|
Hej Henny Jeg vil gerne se din Gribaldi, så når engang jeg kommer forbi så vil jeg gerne se den, er han stor og hvordan er temperamentet? Jeg tænker på at putte Gribaldi på Lobella når jeg er færdig med at ride dressur på hende, måske til næste år, men Lobella er jo et højhus, men jeg må jo nok finde mig i at det kan blive stor hest, selv om mest er til 165 i stg. typer, bare de har en stor ridbarhed, har nemlig hørt at Gribaldi afkom skulle være meget lette at ride. May-Britt din ser meget spændene ud, dejlig muskuløs, det ser ud som om der kan bygges en masse muskler på hende. Hvordan er galoppen, jeg ved jo det er trakhenernes svaghed, men hvad med Gribaldi`s afkom? for mig er det meget vigtig at galoppen er der.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bianca1 |
|
|
Hej Bianca Galoppen er fin nok på min - hun fik 8 til følskuet, så det er da okay. Men jeg vil sige at traven og skridten er bedre end galoppen. Galoppen er jo altså ikke så god som hos Holstenere, men det må man sige er ganske unikt ved dem  Jeg ser vildt frem til, at hun skal til hoppekåring til sommer, så må vi se hvad det bliver til. Hilsen May-Britt
- Lækker 3-års unghest, spring/dressur, til salg - se min profil: Maygårdens Cordial!! - Kvalitetsurter til din hest?? Kig på min profil, eller klik ind på vores hjemmeside: WWW.HESTENSURTEHAVE.DK
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lyder fint |
|
|
Hej 8 er ikke en dum karakter for galop, det jeg måske ville være lidt bange for var om galoppen var disideret dårlig, bare den er god så er det fint nok, for min hoppe har en særdeles god galop, det er det hun er aller stærkest i, og også en kanon skridt, traven er hendes dårligste side, men er dog blevet væsentlig bedre det sidste år hvor jeg har redet mere seriøst på hende, hun har fået 8 i gangarter til distriktsstævne sidste år. Hun har holstener far og trakhnere som morfar.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvem er hoppen efter? |
|
|
Det lyder da bestemt som en dejlig hoppe du har. Hvem er hun efter? Hilsen May-Britt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lobster |
|
|
Hej Hoppen er efter Lobster og har Raubritter som morfar, hun er stor 175 i stg. meget ædel og let, rigtig langbenet model med kønt hoved, moderen var 161 i stg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spændende afstamning |
|
|
Jeg synes det lyder som en fin afstamning - selvom jeg ikke rigtig er så vild med Lobster i sig selv har han nu lavet mange fine afkom. Jeg tror bare at du skal passe på du ikke får et rundetårn af et føl, hvis du vælger Gribaldi. Min er nemlig lavet på en lille hoppe på 164, og når din hoppe har så meget højde ville jeg nok være bange for at få et kæmpeføl - med mindre at man stiler efter det selvfølgelig. Min oplevelse er at Gribaldi giver meget højde. Kan du ikke sætte et billede af din hoppe ind, så vi kan se hende? Jeg vil se om jeg kan få taget nogle nye billeder af min Gioia, for dem jeg har af hende på min præsentation er fra hun var plag  Hilsen May-Britt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billed af Lobella |
|
|
Hej Angående billeder af Lobella så har jeg ingen der up to date, men der er et af hende som 4 års på min præsentation og så kan man se nogle på www.wiegaarden-foto.dk og søg så efter Lobella, de er ikke ret gode men de er der da, jeg skal nok prøve at få opdateret mine billeder engang men jeg har ikke lige nogle, af hende, man kan heller ikke rigtig se på billederne hvor højtstillet hun er, det skal siges at min far gjorde den dumhed at stille hende til ridekåring som 3 års og det var hun slet ikke klar til, hun var i DH indtil ridekarakteren kom, så dumpede hun, hun havde 8 flere steder og også den sidste karakter som ville have givet hende kåring i DH, men da hun dumpede blev det rettet til et 7 tal, hun havde også et 8 tal i springning, man må bare erkende hunhar været utrolig langsom i hendes udvikling, hun var nok først ved at være moden som 5 års, men idag er hun pænere og bedre gående end da hun var 3 år, hvis hun bliver B-hest i dressur så trækker vi hende nok til kåring igen. Jeg har hende som min egen da det egentlig var min mors hest og jeg lovede hende sidste år på hendes dødsleje at jeg ville passe på Lobella, så det gør jeg. Jeg er godt klar over problemet med hun er stor og Gribaldi selv avler stort, men jeg håber måske på at pga. Gribaldis lille mor og Lobellas lille mor at det måske ikke ville blive et højhus, jeg ville gerne have Gribaldi på pga. ridelighed og så fordi han ikke er over ædel, så måske jeg må bide det i mig at det kan blive en stor hest der kommer ud af det, jeg foretrækker godt nok dem på 165 i stg. men jeg vil jo også gerne have rideligheden, og jeg rider jo højhuset og det går egentlig bedre end forventet, selv om det kræver muller ind imellem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gribaldi |
| Forfatter:  |
KR |
| Dato:  |
18-01-2006 09:49 |
|
Det kan være Manja engang skal ligge mave til en Gribaldi  Tror da også det vil blive en høj hest når Lobella selv er så høj, men hun er jo ikke bred på nogen måder, så tror ikke det bliver sådan en virkelig kæmpe hest. Når man ser Lobella gå ligner hun egentlig ikke en hest på 175. Synes hun er meget ædel i forhold til de Lobster man ellers ser, og de dejlige lange ben, gør også hun ikke virker så stor.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bianca1 |
|
|
Først og fremmest - jeg er ked af at høre det med din mor, så jeg kan bestemt godt forstå at du vil passe på Lobella. Jeg så lige billeder af Lobella, og jo, hun ser rigtig fin ud. Og jeg tror umiddebart at Gribaldi vil passe godt til hende rent eksteriør-mæssigt. Jeg ønsker dig i hvert fald al held og lykke med ifolingen og håber at du får en rigtig lille charmetrold ud af det  Mange hilsner May-Britt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|