Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Føllets køn
Forfatter: 
Dato:  13-01-2006 14:26

Jeg venter føl til april og har spekuleret meget over køn.

Kan man ud fra hingsten eller hoppen sige, om de giver flest hoppe eller hingsteføl.

Jeg tænker på om nogle hingste f.eks. giver flere hingsteføl end andre. Eller om moderlinien har noget at sige.

*** Små gule, der kan og vil ***

0
0
Svar på denne tråd

tjoe...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2006 19:09
nu er det jo hingsten der "bestemmer" kønnet så der har hoppen ikke noget at sige da den altid gider et X kromosom videre som den har to af. hingsten derimod har XY og det er den der vælger kønnet. chancen vil altid være 50-50
så nej man kan ikke sige noget holdbart rent statistisk desværre ;)

-Jane

Circle Y park and trail westernsadel sælges se præs.

Regulator Complete sælges ved Aalborg

Trailerlæsning og problemløsning
Se mere på min hjemmeside her

Viktoria (skimmel pony ca. 13 år) savnes
0
0
Svar på denne tråd

Overtro ???
Forfatter: 
Dato:  14-01-2006 07:46

Jeg kan huske at en engang fortalte at kønnet blev bestemt af hvornår man inseminerede i forhold til ægløsning - om dette passer eller overhovedet har noget på sig ved jeg ikke, for samme person havede også nogle teorier med når det var fuldmåne...

Jeg kan ikke huske det nøjagtigt, da jeg ikke troede på det er det "siet fra" :-)

Sælges : 2 DV føl, 1, 2 års hoppe og 2, 4 års Hopper. Se min præsentation

RDH "livmødre" udlejes - kontakt mig for oplysninger.

0
0
Svar på denne tråd

nyere teorier
Forfatter: 
Dato:  14-01-2006 12:09

... foreslår at det er mængden af testoteron i moderen tidligt i graviditeten der afgør om fostret bliver en dreng eller en pige. I de tidlige stadier er alle fostre nemlig piger ;-)

Men det er selvfølgelig mennesker der er tale om der :-D

0
0
Svar på denne tråd

Vedr nyere teorier
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 08:27

kunne jeg godt tænke mig at vide mere om det, da man inden for kvægavlen i mange år har vidst følgende: Hvis tvillinger af to køn, dvs 1 kvie og 1 tyrekalv ligger i samme ham, hvilket de gør i 90 % af tilfældende udvikles de indre kønsorganer ikke hos kvien, da de mandlige kønshormoner er så stærke, at de "tager det hele" fra kvien, der imod hvis de har hver deres ham er der intet galt med kvien. Men der kan selvfølgelig være forskel på racer. Din teori kan måske også forklare hoppe og hingsteår, vi har jo nogenlunde samme klima i hele landet.

Fuldblodshingsten Itsabrahma bedækker hos stutteri Hjælmsbjerg fra 2006.

www.stutteri-hjaelmsbjerg.dk

Pia

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider