|
|
| pinto hingste |
|
|
Hejsa.. Jeg leder nu efter den kommende fader til mit kommende føl.. Jeg søger en pinto hingst, som skal vøre over 160, gerne minimum 165... Men jeg søger også en der har det gen, der gør at de kun avler "pletter"... Kender i nogle der har det, og hvem? Hingsten skal være kåret.. på forhånd tak Sheila 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej... |
|
|
Du må ind og rode lidt rundt på WWW.PINTO.DK Jeg ved der er en, der "reklamerer" med sådan en hingst...men kan ikke huske hvem, og dermed heller ikke hvor stor den er.
OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg) Og nu med pintmoor-stutteri. Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den eneste |
|
|
homozygote pintohingst jeg har hørt om er Pelé. Men det er en pony.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svært... |
|
|
Kender ikke til nogle der er homozygote, men kender da to stk pintohingste, godtnok er det pirathingste på hhv. 161 og 163... Men send en besked hvis du vil have flere oplysninger...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan anbafale... |
|
|
... Imagic PIH 50. Men hvor sikker han er i sin farveavl kan jeg ikke sige med sikkerhed. Dog ved jeg at af de føl der blev født i 2005 efter ham, så var 68,42 % broget. Se evt. "mit" resultat efter en ensfarvet hoppe. Syntes han var værd at krydse fingre for 
Mvh Trine og Nydam's Mr. Milan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Homozygote pintoer |
| Forfatter:  |
Hestefarmen.dk |
| Dato:  |
10-01-2006 19:32 |
|
Hej Stel84 /Sheila ( og andre!) Vi er så heldige at eje pintohingsten Pelé, som ganske rigtigt er en homozygot pinto. Han er - os bekendt - den eneste avlsgodkendte pinto i Danmark der er homozygot, og med garanti KUN kan avle broget. Herudover kan du måske i Paint heste-verdenen, finde en hest som er homozygot for det brogede gen, men det er jo noget helt andet. Hvis du er interesseret kan du læse mere om farveavl og det homozygote gen på vores hjemmeside: www.hestefarmen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det trælse ved... |
|
|
...Imagic er at han er halv knabstrupper og hvis han laver et afkom med knabstrupperkendetegn, ja så bliver han afkåret med det samme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nins... |
|
|
... det kan hoppeejer jo sådan set være fløjtende ligeglad med. I øvrigt tror jeg ikke Imagic er bærer af nogen pletgener om man så må sige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Imagic |
|
|
Har ikke på noget tidspunkt fået et afkom med knabstrupperaftegn. Og han er heller ikke ½ knapstrupper, men kun 1/4. Morfaren er knapstrupper. Imagic er flittigt brugt i pintoavlen. Har selv fået to føl efter ham. Den første blev broget og blev i 2004 bedste 3 års hoppe Jylland og kåret i hovedstambogen med 8 i helhed. Nummer to føl blev desværre ensfarvet, hun er solgt, men fik 8 i helhed til følskue. Se evt. min præsentation. Derudover kan jeg sige, at mit afkom efter ham, som på nuværende tidspunkt er 4½ år er utrolig ridelig og har et super temperament. Derudover er han også far til årets pinto 2005 - Trial, som kan ses på pintoforeningens hjemmeside.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| homozygot pintohingst |
|
|
Jeg tror desværre ikke der findes en "hestehingst", der med 100% sikkerhed avler broget. Men Marott's Gay Pamus giver gratis ombedækning ved ensfarvet føl, mener dog ikke han er så stor igen. Men kig på www.pinto.dk 's hingsteliste, hvis du finder en med pintoafstamning (brogede forældre) så langt tilbage som muligt, kan der måske være en større chance for at "brogetgenet" er det fremherskende (??) mvh Maria
Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre. Ejer/kender du en af mine gamle heste (se præs.) vil du så ikke være sød at kontakte mig?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej alle |
|
|
Tusind tak for jeres respons.. Jeg har kig på Samondo PIH 61... Så håber på et gennembrud der  Jeg takker jer rigtig mange gange.. Hilsen Sheila
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| marott's gay pamus |
|
|
jeg har et fantastisk føl efter denne hest.. moderen er fuldblod uden nogen aftegn, men Obi Wan Kenobi,som føllet hedder, har de flotteste tegninger. derudover er han stor, muskuløs og har et fantastisk temp. vi har iår sat endnu en hoppe i fol ved denne hingst...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tæt på |
|
|
kan se du bor i holmegård. mit føl står ved præstø, så du kunne da køre ned og se hvordan han ser ud:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Imagic |
|
|
Jeg troede simpelthen ikke, at man tillod knapstrupper. Så det forstår jeg slet ikke.
OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg) Og nu med pintmoor-stutteri. Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| *gnask* ... |
|
|
... jeg æder lige mine ord igen. For Imagic morfar Dancans Coco var i den grad plettet. Se selv: www.allbreedpedigree.c...ncans+coco Men der jo altid undtagelser for regler. Og hvis Imagic ellers har de kvaliteter der skal til - og ingen tegn på at bære pletgener. Ja hvorfor så ikke kåre ham?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise |
|
|
Dit link henviser til APPALOOSA, godkender dansk knapstrupper dem, nu er jeg HELT forvirret.  Eller er det i virkeligheden det samme ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dancans Coco... |
| Forfatter:  |
Rudmose |
| Dato:  |
13-01-2006 22:49 |
|
Jeg er nærmest "vokset op" med Coco... Han stod ihvert fald i den stald, hvor jeg havde pony som barn / ung. Jeg mener, han kom fra Canada... -Derfor Appaloosa...??? Og ja, han var godt nok plettet! Til de, der ikke har kigget på linket, så kan jeg sige, at han kunne sammenlignes med en dalmatiner hund...! Han har iøvrigt avlet mange gode springheste -måske han har givet det videre til sit barnebarn også...? Han havde mange forskellige hopper på besøg, og lavede vistnok pletter på de fleste hmmm... Sååå... Jeg tror chancen for, at Imagics mor var / er ensfarvet, er temmelig lille... Men who knows, måske tager jeg fejl... Mvh Dorthe -Hvis gamle dalmatiner var opkaldt efter Coco... 
OPSTALDNING SØGES snarest til omgængeligt hingsteføl (f. juni 2005)....! Hingsteplag (2004) med topdressurafstamning sælges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| for nogle år |
|
|
... siden blev der indkrydset appaloosaer i knabstrupper for at "holde på farven". Jeg mener de holdt op fordi resultatet lå langt fra knabstruppernes avlsmål. Men jo Dancans Coco var appaloosa, og der var også en del fuldblod i ham kan jeg se. Blandt andet tælles Eclipse i stamtavlen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|