Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Bedækning... Hvordan?
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 14:41

Ja, nu er der jo ikke så mange måneder til, at Dullen skal bedækkes med Flyinfact xx.

Desværre står han jo på Sjælland og min hoppe står ved Aalborg.

Så hvordan skal jeg lige gribe det an? Skal jeg bare smide hende i en trailer og køre til Sjælland? Hvor lang tid skal jeg regne med hos hingsten, før der er gevinst?

Kan det passe, at hopper brunster ca. hver 3. uge? Så kan man jo beregne det derfra...

Og så lige et sidste spørgsmål.

Er det for tidligt, at hoppen foler i marts? Vi har kap. i stalden, til at have "tidlige" føl...

Hoppen skal jo gå div. championater osv...

***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

selvom de er
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 15:06

regelmæssigt i brunst ca hver 3 uge kan de godt finde på at slå fra når de flyttes, men lad os sige at du kører hende der over ca en uge før forventet brunst lade dem foretage svaber prøve og samtidig , så er der lidt tid at falde til, og går hun så planmæssigt i brunst så bedækkes hun jo, når hun så skal så langt væk ville jeg nok vælge at lade hoppen stå til hun kan scannes på ca 21 dagen for at være sikker både på at hun er i fol men også hvis hun skulle finde på at springe over og brunste igen.

personligt vil jeg helst at de først får føl hen i midten af april først i maj fordi det er så vigtigt at følle kan komme ud så meget som muligt, så det er en smags sag.

venlig hilsen Berit

Vores hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Flytning
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 16:12

Jeg har meget dårlige erfaringer med at flytte hopper inden de kommer i brunst, langt de fleste har skubbet brunsterne pga. miljøskiftet.

Vi gjorde det forrige år med Daisy, da vi lige som dig skulle køre langt. Hun skulle komme i brunst tirsdag, men blev kørt til Jylland lørdag. Vi valgte at lade hende sprøjte i brunst fredag. På den måde mindskede vi risikoen for at hun snød os.

Svaberprøven skal tages i brunsten, jeg vil anbefale at du får gjort det inden du sender hende hjemmefra.

Jeg ville også lade hende stå til hun er konstateret drægtig, hun skal ihvertfald nok blive passet godt.

Selvom marts måske ikke er optimalt, så er man jo også nødt til at det hele til at passe.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 19:54

Tror det bliver for besværligt i første omgang.

Så jeg vil prøve at finde en anden god fuldblod, der enten står i jylland, eller som man kan få sæd fra...

Evt. nogen forslag?

Har tænkt på Painters Row eller Esteban...

***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider