Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Trakhenerhingst med bevægelse?
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 09:01

Overvejer at låne maven på følgende hoppe:

E. Silver Moon, 169 cm, med følgende bedømmelse:

8787-77-777-8 En betydelig storrammet hoppe med god bevægelse.

Hoppen avler høje langbenet afkom og meget ædelhed. Sidste afkom var efter Milan og blev "forholdvis lille" (forventet højde ca. 167-8).

Mit ønske er at finde en hingst der ikke giver så meget højde, men masser af gang og ridelighed.

Nogle gode forslag?

Hilsen

Lillemyr

0
0
Svar på denne tråd

Hertug
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 11:57

Jeg har ikke hørt at han avler højde, men afkommene er meget ridbare.

Eller De Noir hvis det ikke skal være en trakhener

Hvad der ikke slår dig ihjel, dør du ikke af
Vi savner dig stadig
Daisy

Hjælp: Lejlighed søges i Odense, helst SV
www.heste-nettet.dk/ma...y=desc&e=0
0
0
Svar på denne tråd

Ej Hertug... Måske Gribaldi?
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 12:05

Nu er Hertug ikke lige min kop te...

Avler har sat hoppen i fol med Gribaldi - nogen der ved hvordan den avler? Også mht højden?

Hilsen

Lillemyr

0
0
Svar på denne tråd

Gribaldi
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 12:18

Gribaldi avler bestemt ikke småt, tværtimod giver han ofte et par centimeter mere.

Gribaldi har ligesom Silvermoon kostolanly til far og de er derfor halvbrødre, om man så vil kalde det linieavl eller indavl, må jo stå for egen regning.

Gribaldi må bestemt regnes for en af de trakehner hingste som giver allermest bevægelse, ingen tvivl om det. Dog giver han ikke trakehner typen udpræget videre til hans afkom, grundet faderen Kostolanly, man ser tit lidt almindelige hoveder på afkom efter Gribaldi, og ikke de smukke "ansigter" man gerne vil have i trakehner avlen.

Gribaldis stærke sider i avlen er klart bevægelse, rammer, samt højde.

Så mit gæt må være, at der kommer et føl med god størrelse, og med gode bevægelser samt rammer, hvor typen måske ikke ikke er helt i top.

Og om det så vil være et produkt af linieavl eller indavl er jo en smagssag.

0
0
Svar på denne tråd

Masser af gang og ridelighed
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 12:31

tja synd du ikke bryder dig om Hertug - for han da ihvert tilfælde et bud. Han giver trakehnertype, gode gangarter med elasticitet og passer godt på storrammede hopper. Desuden har det vist sig, at Hertug afkommene er særdeles ridelige = godt temperament og samarbejdsvillige. Du kan kun få frostsæd, da han desværre er blevet kastreret.

Gribaldi avler stort i trakehner sammenhæng og storrammede afkom med en god front, kraftigt fundament og gode taktfaste gangarter. Typemæssigt avler den ikke altid udpræget trakehnerudtryk.

Men en kombination af Gribaldi/Silvermoon ville jeg forventet et en stort afkom i store rammer med en god og velrejst front. Gangartsmæssigt: stort og taktfast - som begge fædre, men kunne måske bruge lidt ekstra elasticitet.

0
0
Svar på denne tråd

hov hov..
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 12:42

hvad skal du dog med en følle bølle? Nu har du endelig fået dig en ridehest, som jo har fået at vide den skal mindst ½århundrede!

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Heidi ..
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 14:23

Er han virkelig 100% sikkert blevet kastreret?

Æv man for da godtnok helt lyst til at boycutte blue hors fra nu af, sikke en brøler!

Hvor kan man købe frostsæd henne?

Hvad der ikke slår dig ihjel, dør du ikke af
Vi savner dig stadig
Daisy

Hjælp: Lejlighed søges i Odense, helst SV
www.heste-nettet.dk/ma...y=desc&e=0
0
0
Svar på denne tråd

Hmmm - Blue Hors
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 14:27

Johanne : Hvad har Blue Hors da med dét at gøre?? Når man sælger en hingst, der jo de seneste år kun har været begrænset brugt i avlen, er det vel ikke op til Blue Hors at bestemme om han skal beholde kuglerne??

Men mon ikke Blue Hors sælger noget frostsæd efter ham, hvis du er interesseret i dette

Trine

0
0
Svar på denne tråd

Ja der løb
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 15:57

Der løb følelserne vist lidt af med mig. Jeg vidst godt han var solgt, men ikke at han var blevet kastreret. Det synes jeg godtnok er en stor skam.

Netop fordi han har avlet så mange super gode afkom.

Shoot for the moon, even if you miss, you'll land among the stars
Vi savner dig stadig
Daisy
04/06-1997-03/01-2005
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 16:16

De få Hertugafkom som jeg har set, har ikke imponeret mig sønderligt... Måske man skulle checke ham ud alligevel.

Nete, mht. Gribaldi. Jeg har også spekuleret på den med Kostolany på begge sider, men vil det ikke være linieavl, når den er i 2. og 3. led? (Jeg er ikke så meget inde i avl). De Gribaldiafkom jeg har set, har netop været som det du beskriver: meget bevægelse. Hvis hoppen historisk præger sit afkom med ynde og ædelhed, er det så ikke en satsning man kan tage? Hvis man så kan se bort fra størrelsen...

Heidi; et andet alternativ end Hertud, hvis man vil have: god og velrejst front, store og taktfaste gangarter SAMT elasticitet?

Karina, skal det være, så skal det være nu . Der går jo også lidt tid inden jeg kan ride den nye.

Hilsen

Lillemyr

0
0
Svar på denne tråd

Trakehner
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 18:32

Ja, jeg tænker jo uvilkårligt Schwadroneur og Hertug - en skam man skal ud i frostsæd med begge.

Jeg ville heller ikke bruge Gribaldi, da det er lige lovligt tæt med Kostolany i 2. og 3. generation, da han jo er kendt for at sprede noget i type og kan give nogle enormt store heste.

Det er lidt svært at finde en god trakehner, der giver power-bevægelser, synes jeg personligt.

Mvh Thomas
www.macohl.com
0
0
Svar på denne tråd

uha jeg har
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 19:09

Kun set KANON smukke afkom efter Hertug, med en lækker gang

Havde jeg en lidt større hoppe, havde jeg selv brugt ham til min trakehner hoppe.

Meen jeg valgte Armano, og det er jeg også meget spændt på.

M.V.H Stine....
0
0
Svar på denne tråd

Ang. Hertug
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 21:00

Kasterationen af Hertug har Blue Hors ikke haft noget at gøre med. De har heller ikke solgt Hertug på baggrund af svag avlspræstation - han har haft utrolig mange bedækninger. Der er jo andre grunde til at sælge en avlshingst.

Når det så er sagt har Hertug lavet ritig mange gode afkom - det kan man bare ikke komme udenom.

At man så ikke bryder sig om typen - det er så en anden snak.

MVH JANET*

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 21:27

Gortus er også et bud, han går som hingst i Tyskland nu, han er kåret i både Danmark og Tyskland, han avler fine heste, med STOR ridelighed og masser af mod, vi har selv et afkom efter ham, og min moster som har avlet Gortus har haft en del, størrelsen på dem er forskellige, vores er omkring 1.70 stg, men min moster har haft en der ikke var mere end 1.60 stg.

Alle de afkom jeg har set efter ham, har også haft et smukt race typisk hovede, med en smal mule og bred pande.

Eneste minus ved dem er, lange ben sammen med en stor gang, hvilket gør de går pas gang noget tid i starten, men det forsvinder jo gerne, og det er ikke altid deres munde er så store, så der er ikke plads til store avangeret bid

Du kan prøve at kigge på min præs, der er billede af både Gortus, og vores afkom (nightmare machol) efter ham

Slesvig?? Det tror jeg nok frisør.

You'll never walk alone!
0
0
Svar på denne tråd

Syntes det er ok
Forfatter: 

Hej

Linie avl er ikke så dum, vhis det er for at avle noget godt, jeg har en springhoppe som jeg med vilje vil have Ramiro Z både som FMF. og MF.

Jeg er personlig helt vild med Gribaldi, han har format som mange trakehner mangler, jeg syntes heller ikke han har den ædelhed der gør ham araber smuk, men det syntes jeg heller ikke at en ridehest behøves, jeg kan også godt lide Hertug, men jeg tror at man måske kan få nogle lidt klejene ind imellem iform af Schwardroneur, som er far til Hertug, jeg er lidt bange får han ind imellem kan slå igennem pga. af størrelsen.

Gribaldi har også en ok galop, det er der mange der ellers mangler, og så avler han nogle særdeles let ridelige afkom.

Er der nogle der ved hvad prisen for bedækning er ved Gribaldi?

Jeg har det mål at engang når jeg er blevet for gammel til at ride, så vil jeg lave rideheste ud af den hoppestamme jeg rider på nu, som er holstener/trakhener blandinger, så vil jeg skiftevis bruge holstener og trakhener hingste, da jeg har fundet ud af at det lige netop er de 2 racer jeg bedst kan lide ridemæssig, hannoveraner er for kullede for mig som pige.

0
0
Svar på denne tråd

Tyske hingste...
Forfatter: 

Ellers skal man vel kigge sydpå til Tyskland efter hingste som Caprimond og Hohenstein...

Caprimond er far til Hohenstein - Har en veninde der har en trakehnerhoppe efter førstnævnte og rider en anden hoppe (med samme mor) efter Hohenstein.

Det er 2 rigtig dejlige heste! Hendes egen er måske nok lidt mere fornuftig i hovedet end sin storesøster, som har lidt tænding. Men det er 2 særdeles ridelige heste med en god taktfast gang. Begge gør sig rigtig godt på dressurbanerne.

Alene i 2005 har den unge (f.2000) opnået 40 point i dressur, mens den anden (f. 1998) har 75 point opnået i LA-klasser.

Hilsen
Tina

Opstaldning søges til supersød hoppeplag (2 år til marts) - meget gerne løsdrift med andre ungheste - foldmuligheder hver dag

I nærheden af Hasselager-Hørning

0
0
Svar på denne tråd

Gribaldi
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 21:44
Kostede vist nok sidste år 2000kr i 1.rate og 5800kr i 2.rate
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er selv
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 22:17

ejer af en Hertug hoppe, ogjeg har redet mage heste i tidens løb, men sikke en ridelig hoppe jeg har købt, alting ligger lige for uden de store protester, men også en hoppe med temperament, men bestemt ikke mere end de skal have for og være super selvgående..

Hende overvejer jeg sjovt nok og ifole med Hohenstein til næste år...Smil.

Hun måler ca 170´cm og er 3 år..

Hun kan forøvrigt ses på min præsentation..

Mvh Susanne

0
0
Svar på denne tråd

Gode afkom.
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 22:35

Hvis du skulle bruge en god hingst så prøv Buddenbrock , en virkelig flot hingst.

Jeg har to gode føl efter ham . Min den ene hoppe er lid lang i længen , det har han lige kortet , stille og rolig sind har føllene også .

Blue Hors Armano er efter Buddenbrock.

pebling
0
0
Svar på denne tråd

SILVER MOON HOPPEN
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 23:07

Hej

Jeg kender denne hoppe og den avler rigtig godt dejlig højtstillet føl med god type og super bevægelse havde i år et afkom med til kåring efter Don en super dressur model blev kåret i RDH..hendes første afkom..

Hoppen er helt utrolig gående så føllet efter Gribaldi bliver spændende glæder mig til og se det...Tror et godt valg på denne hoppe kunne være Blue hors den nye Hofrat søn men det er jo så ikke en ren trakehner...

0
0
Svar på denne tråd

Det er min hoppe
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 23:09

som er indlægget til den her samtale...

Gribaldi koster ca. 7000 kr, og betales i en rate...

Gribaldi er valgt pga netop de forcer som beskrives herinde på nettet. Hoppen avler særdeles langbenede og ædle afkom, kunne dog mangle lidt i rammerne... Men man tror jo på det, når man vælger hingst.. Så vi må jo se, hvad der kommer ud af det.. Ved selvfølgelig, at der er risiko for også at få fejlene.. Men som de kloge siger.. Linieavl, hvis det går godt.. Og indavl, hvis det går skidt.. Har stort set ikke set et dårligt Gribaldi afkom, og nok vil det blive et stort føl min hoppe får.. Men den vil virkelig også blive velgående.. Når jeg vælger hingst til denne hoppe, tænker jeg rideheste.. Hun kan ikke blive hingstemor pga. afstamning. Hun kan få hovedstambogshopper mv. men ikke hingste. Derfor er mit mål at lave højstillede og velgående føl, med super gode temperamenter og særdeles ridbare. Hoppestammen er også særdeles ridelig, så det ligger i stammen hos både mor og far.. Men sætter billede ind, når følle bølle kommer.. Så kan I jo selv bedømme resultatet af linieavl/indavl

0
0
Svar på denne tråd

Hej Hanne fis...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 23:11
Du har fuldstændig ret mht den nye hingst fra Blue Hors.. Der får jeg jo både trakheneren ind og D-blodet, som jo var så godt på Macy, det første afkom... Tror han vil være et super godt emne til hende i år...
0
0
Svar på denne tråd

Hej Linda...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2006 09:09

Linda, spændende at du kommenterer med på tråden. Som du også ved, så er det ridehest jeg tænker på i dette tilfælde . Er så vidt mulig nysgerrig om der fandtes en "mindre" trakehner hingst med masser af front, gang og ridelighed, (du ved - jeg er jo ikke så pokkers langbenet).

Gribaldi som hingsteemne synes jeg stadig lyder som et super emne - du ved jeg er glad for den hingst.

Hotline, så er vi jo inde og snakke hannoveraner og D-blod. Det tyder jo på ridelighed, men også på størrelse og en del mere masse?

Hvis man nu valgte at skele til hannoveranersiden, hvad så med Riccione? (Har et godt øje til den hingst). Han giver jo ridelighed og gang og så er han ikke så pokkers stor.

Hanne, tillykke med hingsten! Det bliver spændende at se hvad fremtiden bringer.

Hilsen

Lillemyr

0
0
Svar på denne tråd

tak lillemyer
Forfatter: 
Dato:  04-01-2006 16:47

Tak skal du have vi er rigtig glade for West point gik vidre til Herning ville gerne vise dig et billede men kunne ikke lige finde ud af hvordan man satte et herind ha ha

Riccione avler også lidt små modeller dem jeg har set har været ikke så store med megen udtryk og super bevægelse så kan godt forstå du godt kan lide denne hingst...

pøj pøj med hingste søgeriet

0
0
Svar på denne tråd

Lillemyr
Forfatter: 
Dato:  05-01-2006 11:48

Jeg vil bare nævne at jeg ikke ville tøve med at vælge denne hoppe. Hun laver dejlige rideheste med tempermentet i top.

Er meget glad for Macy.

Er sørme spændt på at se Lindas Gribaldi-afkom. Kunne godt forestille mig at det bliver et rigtig godt føl.

Maria

0
0
Svar på denne tråd

Nu er jeg
Forfatter: 
Dato:  05-01-2006 14:29
ikke så meget inde i avl, men hvor kan man se de omtalte hingste? Der skulle efter sigende være lidt trahkener i min, men da han er en blandings hest ved jeg det desværre ikke, men temp. mæssigt (i nogle tilfælde) passer det ualmindeligt godt på ham

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Hvad med...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2006 16:51

Hej Lillemyr,

Hvad at undersøge om Zardin Firfod ikke er noget for dig?

Det er - efter min ydmyge mening - en super super super lækker hingst med fantastisk bevægelse, temperament i top og med meget stor ridelighed.

Vi har en billedskøn hoppeplag efter Zardin med kanon bevægelse, temperament i top og en fantastisk udstråling.

Gå evt. ind på www.firfod.dk der er video og billeder af ham.

Held og lykke med projektet.

:-) Mette

0
0
Svar på denne tråd

Kaiser Wilhelm?
Forfatter: 
Dato:  07-01-2006 07:41

Maria, så godt din Macy i sommers til kårdingen. Hun er smuk - sjov og meget speciel SKØN hest!

Mette, hvordan avler Zardinen størrelsesmæssigt? Og hvad med rammer?

Linda (ejer af maven) foreslog selv Kaiser Wilhelm som alternativ. Nogen meninger om denne hingst?

God weekend,

Lillemyr

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor trakehner?
Forfatter: 
Dato:  07-01-2006 10:15

Hej Lillemyr og Linda,

Nu har jeg set hoppen på Lindas præsentation. I øvrigt meget spændende hopper, du har, Linda.

Hvorfor er det lige, at Silver Moon hoppen skal ifoles med en trakehner? Det er nemlig lidt omvendt af, hvad jeg ville gøre :) Selvfølgelig kommer det an på, hvad målet med afkommet er, men jeg ville da tro, at det var at lave en super dressurhest? Jeg ville kigge mig om efter den varmblodshingst, der kan matche hoppen allerbedst og evt. udbedre dens svagheder. Jeg ville ikke skele meget til afstamning, men ville nok finde det spændende med en halvblodshingst til hende. Ellers ville jeg nok fokusere på det ridemæssige i hingstens nedarvning og finde en hingst, der avler stærkere bagben, end Silver Moon er kendt for.

På York har de Master, der avler middelstore og meget talentfulde dressurheste, der kan sætte sig. De har også lille Gagarin, der har hurtige bagben, men dog ikke tager de største skridt i traven endnu.

Hvis du har mod på Tyskland, findes der jo mange knapt så store men meget velgående hingste.

Mvh Thomas
www.macohl.com
0
0
Svar på denne tråd

Hej Thomas ...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2006 22:41

Tak for det.. Er også glad for dem.. Har lige købt en ny meget spændende hoppe med føl i maven efter Gagarin, men den vil I kunne finde senere på HN.

Hvad angår hingstevalg, der skal man lære hele livet... Og jeg er jo selvfølgelig forholdsvis ny i faget, men har været heldig at få anskaffet mig nogen gode hoppe med gode afstamninger.. Grunden til at Gribaldi blev valgt, er fordi, at min hoppe er lidt vigende i sin overlinie. Syntes at afkom fra Gribaldi er meget stærke i deres overlinie, og det var bla. en af grundene. Derudover så synes jeg min hoppe mangler lidt ved dens front og hals, og der er Gribaldi også stærk. Hvad angår gangarterne, der har hun helt super bagben, og det er virkelig en af de ting alle føllene har haft. Urprinz, som er oldenborg, er hendes morfar, og derfor tænkte jeg, at en renstammet trakhenerhingst ikke ville være dårlig. Hun er selv halv trakhener, kvart oldenborg og kvart fuldblod. At der var to gange Kostolany i vidste jeg selvfølgelig godt, og vidste selvfølgelig godt, at føllet nok bliver stor, men bare den bliver ædel... Men man håber jo på de bedste gener. Hoppen har haft føl efter tre meget forskellige hingste, og det her føl bliver jo så en helt fjerde forskellig hingst. Så det bliver spændende for mig. Synes at afkommene fra hoppen, har fået det bedste fra sine forældre, og de har alle været ædle og langbenede. Dog ønsker jeg at forbedre typen på dem. Den med bedste type var efter Milan.. På baggrund af hoppens fejl, har jeg gået lidt uden om fuldblodshingstene, da de ofte ikke nedavler den bedste hals. Dog vil jeg sige, at næste hingst jeg vælger, nok bliver en d-hingst måske med lidt fuldblod i, da det første afkom var rigtig fin. Men faktisk er det den hoppe jeg har, hvor jeg er mest i tvivl omkring hingstevalg.. Hvad er efter din mening godt på Silvermoon afkom, hvis man skal se bort fra min hoppe??

Hilsen Linda

0
0
Svar på denne tråd

hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  08-01-2006 22:07

Hej Linda

Sad og kiggede i Niels therkelsens dejlige hingstebog og sad og så god video og jeg faldt over en hingst som du kunne bruge som jeg også syntes er spændende nu du godt kunne lide Hiss Highness så kunne Hochadel også være et godt bud på din hoppe

Hochadel er jo også en Hohenstein /Donnerhall søn ligesom Hiss Highness og en meget dejlig hingst ,der vil du så stadigvæk få trakehnerhingst og D blod ind via den vej ja men der er rigtig mange hingste u ha sad og blev helt hot og så de nye Eylers hingste videoer og ja der er godt nok nogle spændende unghingste på vej Jeg er sikker på du i år også finder en spændende hingst til din hoppe jeg tror altså lige som Thomas at Master vil være et godt bud også jeg har fulgt den siden den var ung og man kan jo ikke sammenligne den nu ældre herre med den gang men for fa...den gik godt og havde så nemt til alt det svære ja ja du kommer bare og ser min master til Juni så bliver du misundelig ha ha på gode gamle Ballina ...spændende tråd glæder mig til din nye hoppe kommer på ho ho ho

0
0
Svar på denne tråd

Urprinz?
Forfatter: 
Dato:  08-01-2006 23:22

Hej

Hvordan kan man få en hoppe med Urprinz som morfar kåret i DH, den er da ikke kåret i DV? havde nogle venner der havde en Racing AceXX/ Urprinz hoppe og de fik at vide at den ikke kunne kåres i højeste klasse og den havde ellers rigtig super afstamning langt tilbage, bla. Royal Blue en super spring hest, der var placeret til DM, og en der gik svær dressur i England, og afstamningen havde flere 9 points hopper i afstamningen, men DV sagde nej til at kåre den til mere end FOR, så derfor kom den aldrig til kåring i DV, men er så siden været det i oldenborg forbundet, det var en 37,5% oldenborg. hvordan kan det være at de lige pludselig godtager Urprinz? er jeg gået glip af noget?

0
0
Svar på denne tråd

hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  09-01-2006 05:27

Jeg vil lige tilføje at den silvermoon /ur prinz hoppe er kåret i DS

0
0
Svar på denne tråd

Bianca
Forfatter: 
Dato:  09-01-2006 08:11
Måske har det noget at gøre med at DV har strammet kravene mht afstamningen ???

Sælges : 2 DV føl, 1, 2 års hoppe og 2, 4 års Hopper. Se min præsentation

RDH "livmødre" udlejes - kontakt mig for oplysninger.

0
0
Svar på denne tråd

Har selv trakenerhoppeplag...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2006 09:59

... efter Kaiser Wilelm. Hendes mor er ikke mere end 160 cm. i stang, og Kaiser Wilelm er da heller ikke super stor, Såvidt jeg husker mellem 163 og 165 afængigt af, hvor man læser om ham. Min hoppeplag tæller 2 år nu (men fylder først "rigtigt" 30. april), og hun er lige knapt 160 allerede. Hun er også ret ædel, men har fin gang og fik 53 point til følkåring. Rygtet siger (men jeg ved selvfølgelig ikke om det er sandt), at Kaiser Wilelm avler stort og med fornuftig gang. Måske er han en mulighed.

Du kan se min hoppe på min præsentation, men billederne er lidt gamle.

Hilsen

Nathasja

0
0
Svar på denne tråd

Zardin Firfod
Forfatter: 
Dato:  09-01-2006 10:49

Hej Lillemyr,

Jeg syntes du skal sende dem en mail på firfod og spørge dem.

De er de rette til at svare dig med hensyn til størrelse, vurderet ud fra din hoppes afstamning.

Jeg kan ihvertfald sige, at min hoppeplag bliver stor.

Kh Mette

0
0
Svar på denne tråd

Hej Hej
Forfatter: 
Dato:  09-01-2006 11:45

Hvad med Connery, som er efter buddenbrock???

Begge hingste kan ses på www.Hoerem.de

0
0
Svar på denne tråd

trakehner
Forfatter: 
Dato:  09-01-2006 13:09

jeg har afkom efter både Kaiser Wilhelm og Zardin Firfod på min præs.

Kaiser har jeg hørt om flere der har fået temmelig store afkom på forholdsvis små hopper... Min Kaiser (High Hope) tegner også til at blive det største afkom efter hoppen...

Zardinen (Marzarin) er ikke så stor selvom moderen er alm størrelse (hun er fra marts 2002 og måler ca 164 pt).

Caprimond synes jeg er spændende, og www.conradineslyst.dk har et dejligt afkom efter ham og roots xx (hoppen hedder Kora von C) - hun har desuden mange dejlige afkom, også efter Gribaldi, så måske du kan hente lidt inspiration der...

Men da hoppen er blanding i forvejen, var det som Thomas skriver måske mere spændende at finde den helt rigtige varmblodshingst...

Men dejlig hoppe... :-)

mvh. Heidi, Hekla, High-Line, High Hope & Marzarin

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  09-01-2006 13:25

Tak alle sammen for svar.

Kaiser vil jeg vælge fra, hvis den giver højde.

Zardin kunne være et alternativ, hvis den ikke giver forfærdelig meget højde.

Connery kunne også være et alternativ.

Måske Gagarin også kunne gøre sig gældende...

Hilsen

Lillemyr

0
0
Svar på denne tråd

Nu vil jeg jo...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 08:04

til enhver tid sige Münchhausen. Jeg har selv en skøn hoppe efter ham, hun har et super temperament og er dejlig nem både at ride og omgås.

Münchhausen avler stort og han gir sit gode temperament videre. Men ellers er der jo også hans far Hohenstein, som Tina nævner længere oppe eller His Highness.

Ved ikke om Rosentanz er trakehner men den kunne jeg godt finde på at bruge når Mondea engang skal have føl.

Karin

Dansk varmblod - heste der vil til ryttere der kan

0
0
Svar på denne tråd

Schwadroneur
Forfatter: 
Dato:  12-01-2006 18:19

Schwadroneur - giver ædelhed og gode gangarter, og avler vist heller ikke så stort!

Luna

Nu med ny super trakehner hoppe!!!
0
0
Svar på denne tråd

Gagarin
Forfatter: 
Dato:  13-01-2006 09:05

Jeg har kendt Gagarin siden føl, da jeg har arbejdet på york, og jeg må sige at jeg har sjældent set og haft at gøre med en mere lækker hest, lige fra føl til nu. Jeg så ham sidste gang i uge 1. Prøv dog at ring til york og spørg om du må få et kig på ham, ellers kommer han jo til herning.

Mvh. Stefan

Hej
0
0
Svar på denne tråd

Hertug-rygter igen igen...
Forfatter: 
Dato:  03-12-2006 23:07

Heidi, Johanne, Janet m.fl. man kan læse i så mange tråde her på "avl", at Hertug er blevet kastreret, men det må vist være en and... Kan vi så få manet det rygte i jorden en gang for alle? Tjek selv: www.eurodressage.com/n...uary2.html

Mvh

Mvh
Louise

0
0
Svar på denne tråd

Måske er det helt hen i skoven
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 00:33

Men som du nu er inde på med Schwadroneur Hertug kunne jeg jo fristes til at sige hvad med Ladroneur? Ved egentligt ikke om han stadigt er avlsgodkendt i Trakhener forbundet? Ikke den mest spændende hingst at se på, men den overraskede mig dog en del ved stævnet i Vallensbæk denne weekend.

Den er begyndt at været "sporet" ind hvis man kan kalde det det? :-)

Noget andet jeg fandt dejligt at se var, at den modsat en hel del Schwadroneur afkom, havde utroligt nemt ved at lave galoppirouetter, samt changementer. Samtidigt viste den lidt passage op af den ene langside før den gik igang med sit egentlige program, og det ser efterhånden temmeligt godt ud. Og så virker det også til at den er begyndt at være fornuftig i hovedet. Og blive nr. 2 i Bundgård Byg finalen med lige godt og vel 70% i henholdsvis Intermediere og Intermediere kùr er vel egentligt også ganske fint for en 9 års!

Iøvrigt har den Donauwind som morfar. Men som sagt...jeg ved ikke om den overhovedet er i avlen mere.

0
0
Svar på denne tråd

Undskyld, men ja mit
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 14:33
forslag er heeelt ude i skoven eftersom jeg idag fra yderst pålidelig kilde har fået oplyst at Ladroneur faktisk sidste år blev kastreret :-) så derfor nok også den efterhånden gode opførsel. Men rent afstamningsmæssigt ville det da ellers ikke have været helt tosset??? Hvis det var godt gammelt ædelt trakhener blod med høj ridelighed man var ude efter.
0
0
Svar på denne tråd

prinz k3 og Okavango
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 15:11

nu har jeg rodet rundt på nettet og det er ikke lykkedes mig at finde billeder (jeg har ikke forstørrelsesglas) af de to nævnte herrer.. især Prinz K3 synes jeg lyder helt vildt interessant og håber da denne dukker op til Herning..

jeg mangler nemlig en forædler med bevægelse... ja se det er store krav *SS* også tænkte jeg da min lille pige jo er halv trakhener og halv hannoveraner, så må det da være nærliggende at se efter forædling hos trakhenerne.. og Prinz K3 burde da på afstamningen af opfylde det krav, da han jo også indeholder en portion araberblod.. eller tager jeg helt fejl

0
0
Svar på denne tråd

der er billede
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 16:13

af Prinz k3 i ridehestens dec. nr. Nu er han omdøbt til Pantani.

I hest og rytter dec. udgave var der et billede af Okavango. Prøv at søge i tråden vedr. trakehnerkåring i Neumunster her i avlsforumet - der var der et link til billeder fra selve kåringen, hvor der var flere billeder af de 2 herrer.

Når jeg har modtaget dec. udgaven af det tyske trakehnermagasin - kan jeg skrive kåringsbedømmelserne i en ny tråd.

0
0
Svar på denne tråd

Heidi...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 08:05

ja jeg har set billedet i ridehesten og der ser Prinz K3 eller Pantani jo rigtig smart og ædel ud..

0
0
Svar på denne tråd

Prinz K3
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 10:29

Jeg så ham til trakhenerkåringen i Neumünster i oktober.

En meget spændende hingst. Vi ser ham vel til Herning.

Lige et par billeder af ham

- Yuki

Med den lille salathest - ENDELIG i genoptræning

Med billeder på www.rigola.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg fandt lige det
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 15:11

her billede af Prinz K3 (pantani).. han ser da ikke så ringe ud

også skriver de følgende:

Prinz K3 von K2 aus der doppelt prämierten Perle XXVIII von EH.Hohenstein EH. Bartholdy zeigte besonders qualitätvolle Grundgangarten mit viel Schwung und Ausstrahlung. Züchter dieses Hengstes ist Ernst Albert Haack aus Beidenfleth, Schleswig-Holstein, Aussteller war die Eichenhof GmbH aus Rosengarten bei Hamburg. Er wurde für 30.000;-- Euro nach Dänemark verkauft.

0
0
Svar på denne tråd

Forvirret
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 17:59
Det er da ikke billeder af den samme hingst??? På Yuki's billeder har hesten sokker på BF, men på Lenes billede er der ingen sokker at finde...
0
0
Svar på denne tråd

Hovsa..
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 18:13

Nete:

Du har da fuldstændig ret - jeg kom vist til at sætte billeder ind af siegerhingsten Songline - pinligt

- Yuki

Med den lille salathest - ENDELIG i genoptræning

Med billeder på www.rigola.dk

0
0
Svar på denne tråd

he he...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 08:10

sjovt nok så har jeg også først lige set det nu...

0
0
Svar på denne tråd

lige et par billeder mere
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 10:37

her er så endnu et af prinz K3

dog ikke så tydeligt..

faldt også lige over

Okawango når han nu er nævnt længere oppe.. også han ser rigtig godt ud... dog mangler begge hingste lidt farvelade synes jeg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider