Jamen jeg kan fortælle side op og ned om Royal (eller Scnudelii, som han hedder i daglig omtale).
Roayl står hos min tidl chefs søn som er omtalte amatør rytter, nu en af Schweiz bedste dressur rytter. Havde dengang redet EM for ungrytter. Pt er han aspirant til landsholdet, men mangler en hest med rutine, men tilgengæld vinder han div championater hver gang han stiller op. Desuden er han udlært "reitlehre" nu. et der svare til vores berider og har sin egen dressur stald.
Royal er en super dejlig hest. Jeg har redet ham op til flere gange, og han er super super rolig og velovervejet. Han er en rigtig boddy!
Desværre mangler han det sidste gnist på dressurbanen, han skal virkelig "overtales" til at ligne den hingst han er. Han kan ALT pt, lige undtagen flyvende galopchangement, derfor ligger han kostant i L-klasser (han rider det der svare til vores højeste LA klasser). Virkelig ærgeligt, da han virkelig går med en utrolig takt, et utroligt "swung" og er ekstrem øvelses stærk.
Han har været med hos samtlige beridere i Schweiz, zom er værd at kende. Har været i Tyskland til div beridere som kan sit kram. Markus (nuværende rytter) havde sågar en overgang til at stå på Albführen i Tyskland hos en berider, som skulle kunne et og andet med de galop veksler, og det blev trænet i hoved og r*v, men stadig, det er ikke værd at kalde for en reel galop veksel.
Da jeg boede dernede var han vurderet til helt astronomiske beløb, men efterhånden bliver han ældre og ældre, og nu falder hans værdi.
Jeg håber virkelig at han snart for lært det, for han er ikke værdig til at gå i de klasser. Han vinder så forresten også hver gang han er ude.
Det er ikke så ofte han er med ude, det er mere for at holde ham mere i stævne træning.
Ellers kan jeg fortælle at han har det godt, står i en kæmpe boks (sådan ca 3x6-7 meter), ikke kigger efter hopperne (ok, hvis de er i brunst så ja). Han er utrolig velopdragen.
Jeg har vist ikke billeder af Markus der rider ham, men jeg vil meget gerne undersøge om han selv har nogle.
Hvis du gerne vil have kontakten derned vil jeg med glæde formidle den.
Jeg skal derned til Februar og vil gerne tage billeder og video, hvis det har interesse.
Jeg havde forresten artiklen fra ridehesten med derned for et års tid siden, og de syntes det var meget morsomt at se hans fortid.
Endelig kontakt mig, hvis der er mere jeg kan gøre.