Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hjælp til data på DVhoppe
Forfatter: 
Dato:  30-12-2005 20:45

Jeg vil gerne vide alt hvad der er muligt at vide om hoppen Anastacia. Hun er ihvertfald over de 6 år. Hendes mor hed Elvira. Far er A-dur.

Hestepasser søges til Schweiz sommer 06 til sommer 07. http://heste-nettet.dk/markedspladsen/read.php4?f=11&i=2443&t=2443

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak
Forfatter: 
Dato:  30-12-2005 21:12

det var jo ikke lige det jeg håbede på stod i den beskrivelse

Godt nok skuffende med galoppen især!

Hestepasser søges til Schweiz sommer 06 til sommer 07. http://heste-nettet.dk/markedspladsen/read.php4?f=11&i=2443&t=2443

0
0
Svar på denne tråd

Royal Jubilee
Forfatter: 
Dato:  30-12-2005 23:53

Gisp!!! Jeg var lige ved at falde ned af stolen, da jeg kiggede på din profil : Dér fandt jeg endelig Royal Jubilee, som jeg ikke har kunnet få kontakt med i flere år.

Skriv gerne ALT hvad du ved om ham. Da du søger hestepasser til Schweiz, kan jeg forestille mig, at du har lært ham at kende dernede. Fortæl fortæl!

Min egen interesse i ham består i, at jeg har opdrættet både hans mor og mormor, som begge var medaljehopper. Hans mor er også mor til sølvmedaljehoppen Ann Macohl, der har startet international Intermédiaire ved WC og sidenhen grand prix. Vi avler selv udelukkende på denne hoppestamme og har blandt andet en helsøster til Royal Jubilee i avlen nu. Hun venter føl efter Sandro Hit og har flere meget lovende afkom efter bl.a. De Niro, Florestan og BH Cavan. En halvsøster til RJ's mor (samme mor) har vundet international grand prix - den hedder Alloette Macohl.

Jeg er gode venner med Johannes Westendarp, som red Royal Jubilee, da han blev solgt på auktionen i Tyskland for 1.5 mio dkk som 3.5 års. Johannes siger selv, at det var en af de mest lovende unghingste, han har redet, men at den jo blev solgt til en amatørrytter og vi skulle ikke forvente at høre noget til ham internationalt senere hen. De eneste resultater jeg har fundet er da også nogle L-klaser i Schweiz.

Jeg vil være vildt glad for at høre, om han har det godt. I mine (måske lidt farvede øjne) var han også en ualmindelig lækker og flot hest. Uwe Heckmann kaldte ham jo "Rubinsteins mesterstykke". Jeg har nu heller aldrig set så langbenet en Rubinsteinsøn.

Håber at høre fra dig.

Mvh Thomas
www.macohl.com
0
0
Svar på denne tråd

Hej Thomas
Forfatter: 
Dato:  31-12-2005 15:25

Jamen jeg kan fortælle side op og ned om Royal (eller Scnudelii, som han hedder i daglig omtale).

Roayl står hos min tidl chefs søn som er omtalte amatør rytter, nu en af Schweiz bedste dressur rytter. Havde dengang redet EM for ungrytter. Pt er han aspirant til landsholdet, men mangler en hest med rutine, men tilgengæld vinder han div championater hver gang han stiller op. Desuden er han udlært "reitlehre" nu. et der svare til vores berider og har sin egen dressur stald.

Royal er en super dejlig hest. Jeg har redet ham op til flere gange, og han er super super rolig og velovervejet. Han er en rigtig boddy!

Desværre mangler han det sidste gnist på dressurbanen, han skal virkelig "overtales" til at ligne den hingst han er. Han kan ALT pt, lige undtagen flyvende galopchangement, derfor ligger han kostant i L-klasser (han rider det der svare til vores højeste LA klasser). Virkelig ærgeligt, da han virkelig går med en utrolig takt, et utroligt "swung" og er ekstrem øvelses stærk.

Han har været med hos samtlige beridere i Schweiz, zom er værd at kende. Har været i Tyskland til div beridere som kan sit kram. Markus (nuværende rytter) havde sågar en overgang til at stå på Albführen i Tyskland hos en berider, som skulle kunne et og andet med de galop veksler, og det blev trænet i hoved og r*v, men stadig, det er ikke værd at kalde for en reel galop veksel.

Da jeg boede dernede var han vurderet til helt astronomiske beløb, men efterhånden bliver han ældre og ældre, og nu falder hans værdi.

Jeg håber virkelig at han snart for lært det, for han er ikke værdig til at gå i de klasser. Han vinder så forresten også hver gang han er ude.

Det er ikke så ofte han er med ude, det er mere for at holde ham mere i stævne træning.

Ellers kan jeg fortælle at han har det godt, står i en kæmpe boks (sådan ca 3x6-7 meter), ikke kigger efter hopperne (ok, hvis de er i brunst så ja). Han er utrolig velopdragen.

Jeg har vist ikke billeder af Markus der rider ham, men jeg vil meget gerne undersøge om han selv har nogle.

Hvis du gerne vil have kontakten derned vil jeg med glæde formidle den.

Jeg skal derned til Februar og vil gerne tage billeder og video, hvis det har interesse.

Jeg havde forresten artiklen fra ridehesten med derned for et års tid siden, og de syntes det var meget morsomt at se hans fortid.

Endelig kontakt mig, hvis der er mere jeg kan gøre.

0
0
Svar på denne tråd

hvor finder I disse data??
Forfatter: 
Dato:  01-01-2006 11:17
Ja, hvor finder i disse data henne??
For kunne da nemlig godt tænke mig at finde beskrivelsen af min lille Line.

Lykke med Linepigen og Sille
0
0
Svar på denne tråd

Tak Tine !
Forfatter: 
Dato:  01-01-2006 13:42

Hej Tine,

Tusind tak for svaret. Det var da utrolig heldigt, at jeg lige skulle finde dig med al din viden om Royal (han hed Rosenwelt indtil auktionsnavnet Royal Jubilee) - det var simpelthen pga billedet i din præsentation.

Nå, men ellers havde du jo meget godt at fortælle, selv om det jo er noget skidt med manglende evne til at changere, men så forstår jeg også bedre, hvorfor han kun bliver startet i L-klasser. Kan de ikke starte ham i M og så bare lave changementerne så godt, som han nu kan?

Kan han virkeligt ALT andet - såsom galoppirouetter, passage og piaffe? Jeg kan godt se, at hans værdi må være faldet drastisk nu, hvor han er fyldt 10 år og ikke kan afstedkomme et ordenligt changement. Det må være lidt af en skuffelse for ejeren.

Da jeg læste dit svar første gang, troede jeg, at det var etter-changementerne, han ikke kunne lære, men jeg forstår nu, at det er simple changementer. Det forklarer lidt, hvorfor han ikke bare bliver startet i M-klasserne.

Hvad hedder din tidligere chefs søn? Jeg kan godt høre, at han nu er mere end amatørrytter :) Jeg går ud fra, at ham der hedder Markus er en ansat rytter? Ved du, om de har en hjemmeside? Ja tak, jeg er meget interesseret i ALT hvad du har af billeder mv. Ser frem til at høre mere, når du tager derned til februar.

Har de aldrig forsøgt at fremstille ham som hingst?

Mange tak for al din info og hjælp :)

Mvh Thomas
www.macohl.com
0
0
Svar på denne tråd

TBJ...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2006 13:49

Jeg er dressurdommer og vil lige tilføje at man desværre må diske hvis ikke hesten kan lave rene changementer i M. Kunne forstille mig de samme regler var gældende dernede.

Vh Tine :-)

Loppefrøskaller (formalede- den bedste kvalitet)

1 kg. 150 kr.

9 kg. 1125 kr.

Bestil online hos Hestens Urtehave

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  01-01-2006 14:19

Thomas.

Desværre, eller måske mere heldigvis, starter Markus ikke sine heste, med midnre han ved at de for en god tur. Han passer meget på sine heste.

Egentlig er det jo ikke ham der ejer den, men hans sponsor, som også ejer Bandito, som han høster de største sejre med pt og desdemona, som begynder at blive til en svane efter at have været den vi alle har grinet mest af.

Ejeren vil ikke sælge Royal, da han holder ufattelig meget af den.

Markus hedder Graf til efternavn. Du kan evt læse lidt om ham på kvd.ch. Det er klubben han starter for og underviser i.

Han er en meget velanset rytter. Når han holder kurser er der lange ventelister, han underviser ofte i Tyskland, i sin læretid til reitlehre, tog han til Albführen 2 gange om ugen, for at undervise. Der er læange ventelister til hans stald, som han holder nede på de 12, da han selv vil være om alle hestene. Han har gennemsnitlig 2 ansatte. En staldpige/mand og en berider elev.

Nu har han købt et hus lige op af ridehallen (pt står han på galopbanens område, som grænser lige op til ridehallen) og vil bygge en endnu bedre stald, som tilgodeser hestene endnu mere.

Mht at fremstille ham som hingst ved jeg at de en overgang overvejede det, men det blev vist også der. -Hvilket jeg syntes er meget kedligt! Jeg ville dø. hvis jeg kunne få et føl som var helt så lækker og sød som ham!

Desværre har Markus ikke en hjemmeside, men jeg mailer ham lige om han evt ved hvor der ligger billeder på nettet eller om han selv har nogen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider