Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Pintoavl...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2002 16:00
Hvordan er det nu helt med pintoavl ??? Hvem kan kåres indenfor dette ?
Jeg har en ponyhoppe (uden papirer) som jeg godt kunne tænke mig at avle på... og jeg har altid været vild med pintoer. Men hvis jeg ifoler hende med en pinto, kan føllet så kåres indenfor pintoavlen ? Det har jeg fået at vide, at det kan det godt, men er det rigtigt ? Hvad skal der til, for at få avlsgodkendelse(hingste) ?

Mvh Trine/Freja

(y)Rigtige tøzer rider ridebanespringning(y)
0
0
Svar på denne tråd

Re: Pintoavl...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2002 16:53
Hej.

Alle dine spørgsmål kan du få svar på her: http://www.pinto.dk inde under kåringsregler.

Såvidt jeg kan huske (husker ikke altid helt så godt...)optager de kun hopper der er brogede efter nærmere beskrivelse og ensfarvet afkom efter registrede pintoer kan vist nok stambogsføres men ikke kåres eller sådan noget.

Mvh.
Trine SH
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-01-2002 18:04
Hej Freja.For at du kan få reg.din pinto hoppes føl,skal din ejen hoppe kåres.Det sker ved at du tilmelder dig en kåring,som bliver afholdt 2 gange om året.1 gang i Jylland og en 1 gang på sjælland.Der efter kan du ifole din hoppe.Men kun med en avls godkendt pinto hingst.Men så kan alle dine afkom reg. i dansk pinto.Det vil sige,hvis du ifoler din hoppe her til foråret,med en godkendt pinto hingst.Og for din hoppe kåret i 2002.Så kan føllet blive reg. når det bliver født i 2003.Og komme med til føl og plagskue.Håber jeg kunne hjælpe dig lidt.Ellers er du velkommen til at skrive til mig.Det er altid dejligt med et brev fra en pinto fan.Venlig hilsen Hank.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-01-2002 23:55
Lige en lille rettelse. Hoppen behøver ikke kåres for at få papir på føllet, bare der vælges en godkendt hingst. Hvis hoppen bliver kåret kan føllet få pintobrændemærke, men hvis hoppen ikke kåres får føllet LU brand ( årstal + 3 cifre )

(i) Rigtige ryttere rider PINTO (i)

http://www.pintostutteri.subnet.dk
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-01-2002 18:58
Hej alle!

Ok.
Min hoppe er ikke broget - så hun kan ikke kåres indenfor pintoavlen, men til sommer skal hun kåres indenfor DSP.
Kan føllet evt. kåres indenfor DSP så? Så skal faderen vel være avlsgodkendt indenfor dette også, eller hvad ??
Der er et billede af ponyen under min præsentation...!

Mvh Trine/Freja

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-01-2002 21:22
Du skal bruge an avlsgodkendt hingst, og hvis føllet så bliver broget, kan det reg. og kåres i Dansk Pinto.

(i) Rigtige ryttere rider PINTO (i)

http://www.pintostutteri.subnet.dk
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  10-01-2002 22:22
ok, det var også det jeg mente!

mvh trine/freja

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider