Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

fuldblod, og afprøvning
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 18:46

er jeg den eneste der ikke helt forstår hvorffor vi ikke afprøver fuldblods hingstene i springning m rytter?

og i og for sig også hopperne, min mening er at langt de fleste fuldblods hestes fortrin da netop er dette..

og det er altså lidt ireterende når man leder efter en hingst til sin spring hest, at de så ikke er afprøvet bedre i springning

0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 19:00

Jeg synes også, det er tåbeligt ikke at gøre det, men der må vel være en forklaring... Det er så nu, jeg håber, at en af de kloge hoveder gider forklare mig det ;-)

-Mia

0
0
Svar på denne tråd

Afprøvning
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 20:03

Problemet er at avlsforbundene hovedsageligt er interesserede i fuldblodshingste der har gået løb. Sådanne hingste er jo egentligt ikke tilredet og vil derfor heller ikke kunne springes med rytter uden at det kræver meget lang tids træning.

Desuden ligger fuldblodens force hverken i gangarter eller i springning, men mere i alle de ikke-målbare ting som de kan tilføre. Nemlig styrke, mod, vilje og den slags ting.

0
0
Svar på denne tråd

hmm..jaja
Forfatter: 
Dato:  21-12-2005 19:57

alt det der med gangarter osv. ved vi jo godt.

er selv inkaneret fuldblods fan, ejer af min anden. og har da også arbejdet med galopheste.

og det er rigtigt nok at de skal omskoles, men det skal de vel anyway, når de skal fremvises i dressur...så det kan vel ikke være det der er problemet. (er selv igang med at omskole min nye)

men når nu man skal vælge en fuldblods hingst så er det jo rart man kan se hvad de forskellige af dem kan, så man ikke kun ser dem inden for dressuren og tilført til dressur heste.

vi vil gerne se dem afprøvet mere i spring så flere, kan vælge en fuldblods hingst til deres spring hopper.

men helt ærligt syntes jeg og sikkert flere, at det er synd at det kun er hingsten heraldik xx, som jo nu er død..man egnteligt har nogen fornemmelse af om har lidt kapacitet.

charlotte jeg er nu ikke helt enig i at fuldblodens focer ikke ligger i springningen da der er MANGE af dem der er gode springheste, de er bare svære at ride rundt på en spring bane.

0
0
Svar på denne tråd

Flyinfact
Forfatter: 
Dato:  21-12-2005 20:08

Nu har jeg fx. brugt Flyinfact, som i de få løb han nåede var en formidabel væddeløber. Men han stoppede som væddeløber pga. en skade. Hans ben kan da godt holde til at gå lidt dressur, men det er jo nok tvivlsomt om han ville kunne klare at springe.

Men generelt er de hingste DV tager ind lidt oppe i årene og for det meste ude over den alder hvor de omskoles.

Nu er han jo også død, men en hingst som Racing Ace var jo steeplechaser i sin tid på banen, og har da også efterladt enkelte velspringende heste, her er det ridbarheden det kniber med.

Jeg ved ikke om Comefast stadig er til rådighed, han har da bevist at han kan springe og har samtidig en far der avlede springheste.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider