|
|
| Blue Hors |
|
|
Lidt nyt: Deres årlige jule"tamtam" er Torsdag d. 15. dec. kl 19.00 Deres to nye hingste vil også blive fremvist og bliver begge stillet til Herning og skal gå den danske afprøvning. Halvblodshingsten kommer i sæsonen til at stå på BH. den anden kommer til at stå i Tyskland... Hofrat hingsten er BH. nye håb som Shufros afløser til Andreas, da Romantic´s skade ser ud til ikke at hele (har en nerve i klemme eller noget)
Sælges : 3 DV føl, 1, 2 års hoppe og 1, 4 års Hoppe. Se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for det. |
| Forfatter:  |
Rch |
| Dato:  |
09-12-2005 12:26 |
|
Det vil jeg meget gerne ned og se. Specielt de to nye hingste, vil meget gerne se dem irl. Jeg finder dem yderst interessante til næste års bedækningssæson, for mit vedkommende specielt halvblodshingsten. Nå må hellere lige sætte et kryds i kalenderen. Mette: Kommer du derned? mvh. Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja Ja ... |
|
|
Jeg vil også ned og se de nye hingste live  Syntes de begge kunne være spændende til min Lauries, halvbloden pga at holde på ædelheden og Hofratén fordi den blodmæssigt minder lidt om His Highness (trakehner på hannoveraner)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Øh.. godt spørgsmål.. |
|
|
Nu har jeg brugt Blue Hors Romanov til min hoppe og jeg har derfor fået en invitation.. men jeg ved der bliver holdt åbent hus til ferbuar hos Blue Hors. Jeg ved faktisk ikke om det er for alle.. Mvh. Bolette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Invitation |
|
|
Hej.. Jeg har også bruge en af deres hingste og fået invitation. Men jeg synes det er forkert ikke at fortælle folk herinde,at det ikke er åbenhus.. Havde jeg ikke fået en invitation og kun læst dette indlæg, så var jeg helt sikkert taget derud. Mai
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| sidste år |
|
|
var der også sådan noget juleting og der kunne alle komme, jeg var der, uden at havde brugt nogen af deres hingste, så det tror jeg også man kan i år, jeg kommer i hvert fald, igen i år..
Undervisning tilbydes omkring roskilde, skibby og fredrikssund
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Esben - BH |
|
|
Da jeg var til tema aften (eller hvad det kaldes) Sagde Esben til hele forsamlingen at det var på torsdag kl 19 og tror ikke han ville have sagt det hvis ikke alle måtte komme 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julearrangement!? |
|
|
Er det ikke for at give avlerne mulighed for at se næste års hingste uden at de skal stå i nakken af hinanden og alle andre almindeligt nysgerrige til forårsarrangementet, at de laver dette arrangement? Jeg undrer mig bare over hvorfor Blue Hors ikke selv offentligører arrangementet, hvis det er for alle - også de ikke inviterede . Jeg synes, at det er rimeligt at dem der bruger deres hingste, også får mulighed for at se dem, uden at skulle kigge hen over hovederne på en hel masse andre mennesker. Mange hilsner Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ØV... |
|
|
Ville gerne til det BH arrengement, men da jeg ikke har brugt deres hingste endnu, så må jeg åbenbart undvære...  Jeg er jo helt pjattet med BH Don Romantic men er også nysgerrig efter at se de to nye "live". Hvis der er nogen som finder ud af om det er åbent for ikke inviterede eller hvordan man bliver inviteret så er jeg meget interesseret i at vide mere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hcvejen |
|
|
Da vi jo kender hinanden, kan vi jo følges for jeg er nu blevet inviteret både på skrift og også i går hvor han inviterede hele forsamlingen (region 4: hesten til dressur - bygget så den du´r)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De nye hingste |
TBJ |
10-12-2005 02:09 |
|
Bare sådan hvis der nu er nogen der ikke ved det  De nye hingste hedder Hotline og Prime Time. Ang. Don Romantics skade, så mener man, at det er en nerve i nakken, der driller og at han aldrig bliver ridehest igen, selv om han er stutteriets mest talentfulde hest til dato. Læs evt. : www.eurodressage.com/r...trand.html Interview med Andreas Helgstrand i Las vegas.
Mvh Thomas www.macohl.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vedr. invitation |
|
|
Det er jo ikke en decideret invitation, de som har benyttet BH hingste har fået, nærmere en reminder, samt kundepleje.¨ Alle er velkomne, BH er jo en forretning, og når de afholder disse arrangementer er det jo for at "pleje" forretningen og i håb om at tiltrække så mange som muligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Metjen |
|
|
Hej Mette, Var arrangementet i region 4 godt?? Jeg ville ellers gerne have taget turen sydover, men der var desværre ingen der havde tid til at følges med mig  Synes det lød lidt i stil med Hestens Værns emne, men det synes jeg ikke var koordineret ordentligt. Der var ikke rigtigt en rød tråd igennem. Desuden kunne de godt have sparet smedens broregning for at fortælle os, at vi skulle lære vores heste at løfte benene  Møder du op til BH's jule-tam-tam? Så kan det være vi ses  Jeg skal nok give mig til kende, hvis jeg ser dig  Trine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TrineK |
|
|
Jeg syntes det var rigtigt godt, kan desværre ikke give referat(staves), da jeg kun har det som billeder inde i hovedet... Helt sikket at jeg kommer til deres jule"tamtam". Jeg kommer sammen med AMRonja (min veninde) min mor og måske en veninde mere (hvis hun kan få faderen til at passe sin datter)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Metjen m.fl... |
Lajgården |
11-12-2005 19:52 |
|
Hej! Nu farer den drilske springrytter lige i "blækhuset": Metjen skriver et sted i denne tråd: "Hofrat hingsten er BH. nye håb som Shufros afløser til Andreas, da Romantic´s skade ser ud til ikke at hele (har en nerve i klemme eller noget)" Er BH selv kommet frem til at Romanov ikke duer eller hvad? Siden han ikke kan udfylde den plads. I fornemmer nok at jeg ikke er udpræget begejstret for hingsten.
Venlig hilsen Karina Josefsen Stutteri Lajgården
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karina J |
|
|
Tja - den tanke har ikke engang strejfet mig, men du har sikkert ret. Desuden blev Romanov ikke engang nævnt til dette arrangement ...
Sælges : 2 DV føl, 1, 2 års hoppe og 1, 4 års Hoppe. Se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| æv æv æv |
|
|
jeg har fået brevet og invitationen... desværre er jeg kommunalansat og har først fri kl. 18... så har derfor ikke en jordisk chance for at komme derned... og hvem skal så ordne mine heste min lille føllebasse går jo rundt i stalden og hygger med mig når jeg muger ud...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ØV man ! |
Tristen |
12-12-2005 21:49 |
|
Ej, det er bare surt jeg kan ikke komme ned og se det, for min tante kan ikke komme med for hun skal noget. Snøft ! Vil så gerne ned og se det ! Øv. Hilsen Mette og hendes elskede Balou, og Selando  Go jul alle sammen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øhh... |
|
|
Jeg har og brugt en af deres hingste (BH Romanov) og jeg har også fået en invitation. Men jeg kan desværre ikke komme, jeg tager afsted til det store Christmas Show på Vilhelmsborg imorgen. Kunne ellers helt vildt godt tænke mig at se de nye hingste de har købt hjem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| salt i såret |
|
|
nu har jeg også fået invitationen fra Ask... de skal bare træde i at jeg ikke kan komme...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så nærmer |
|
|
tiden sig hvor man snart skal køre  er lige ved at lave lidt varm kakao og skal lige forbi bageren hvis jeg stadig har tid... glæder mig Hvis der er nogen der vil se noget af mig, så kommer jeg i blå og grøn kedeldragt og har en orange hat på i starten (skal nemlig mødes med en)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Så er jeg hjemme igen! |
Stinne |
15-12-2005 23:12 |
|
Det er nu et dejligt sted og nogle lækre heste. Leredo er blevet endnu finere, så nu glæder jeg mig endnu mere til mit føl til foråret. Det var også nogle okay 2½ års de viste frem, specielt de to sidste, en tysk oldenborgere og en halv fuldblod!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| også mig |
|
|
Ja, jeg er jo ganske glad for at min hoppe er drægtig med Armano, for han har da i hvert fald også forandret sig meget i positiv retning. Jeg var meget skuffet over Prime Time (½-blodshingsten) syntes hans nakke og hals var noget kortere end på billedet, og til hvilken pris 6500 + moms for en unghingst du end ikke aner om den forædler eller bør tilføres ædle hopper. Kan se i kataloget at ??? (er lige blank, men ham den sorte efter Sandro Hit, med ringe følbeskrivelse) er solgt til tyskland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Var i på Blue hors? |
|
|
Hejsa med jer var der nogle, der var nede og se på hingste på blue hors? suk!!! jeg kunne ikke få fri endnu et stor suk  Nå men hvad syntes i om den nye siegen (staves)hingst, den er godt nok lækker på billeder... Og Jeg kan læse at Blue hors Leredo er blevet finere, har hørt lidt rygter om at han er lidt hys Det håber jeg ikke for venter selv føl af ham, med min Micehllino/goldfinger hoppe  Men hvad syntes I om hingestene, vil I ikke ikke godt fortælle lidt, nu hvor jeg desværre ikke var der selv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Metjen |
|
|
Jeg vil give dig ret. Jeg synes også Primetime skuffer lidt (mener "kun" han koster 6.000 + moms??) Til gengæld synes jeg også, at Armano, Leredo og selv Romanov har forbedret sig. (Jeg har tidl. ikke kunne lide Romanov). Men fløjhingsten var nu lækker!! Jeg kunne også godt lide deres nye Sandro Hit/Schufro samt Dormello-hingsten Så dem er jeg spændt på at gense i Herning. Jeg tror jeg så dig, men opgav at bevæge mig mod strømmen, da det var færdigt. - Stod du ikke på kortsiden og blev stående lidt efter folk begyndte at gå?? Nu vil jeg vente og se, hvordan Jørgen Schmidts halvblodshingst efter Lauries Crusador XX/Weltmeyer ser ud og klarer til i Herning - så vil han måske være et emne til min Schufro  Lidt ærgerligt at Don Romantic ikke blev vist for hånd, når han nu er skadet. Ham har jeg lidt i mine overvejelser til min Mantovani... Måske vi mødes i Herning??  Trine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blue Hors |
|
|
Hotline er en rigtig fin hingst med særdeles gode bevægelser - og så er han dyr 4000 + 3000 + moms mm, men hva det er jo ikke meget mere end His Highness og jeg vil tro at han avler mindst lige så godt. Leredo opførte sig pænt - vågen men ingen unoder - indtil til sidst så kom der lidt af de krumspring han er kendt for. Han er blevet meget mere muskuløs og en rigtig herre at kigge på... Selv havede jeg et godt øje til Armano (har jo også brugt ham i år) og også han havede forandret sig meget udviklingsmæssigt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Metjen |
|
|
Hej dig kende jeg godt I gennem Annemarie, Jeg har også gået på kærgård, og har selvfølgelig også et par heste.. Jeg ved ikke om du kan huske mig, men jeg hedder MAria nymark.. Du fik et føl efter Hiss higness i år, hvis jeg ikke tager meget fejl, du er heldig for jeg har hørt at hans sæd er meget ringe, og kender en hvor hoppen smed fosteret... ærgeligt.. Men sjovt at finde dig herinde  Hygge hej
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blue Hors |
|
|
Ja Leredo så virkelig godt ud... De viste da en del 2½ års frem, så det bliver spændende at se hvordan det går dem i Herning... Synes helt klart at "stjernen" var Don Schufro. suk suk  Er der nogen der ved hvad der er "sket" med Don Caruso? Kunne se i kataloget at Soprano er solgt til Tyskland...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| B.H Aramno |
|
|
MOMS...Siger jeg bare  Jeg var virkelig positiv overrasket over ham.. Jeg er virkelig glad for at det blev den hingst, jeg brugte til min musse  UHA..Nu glæder jeg mig bare endnu mere, til mit lille føl kommer  
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Schufro Hit |
TBJ |
16-12-2005 14:21 |
|
Jeg hører Schufro Hit overstrålede de dyrt indkøbte hannoveraner unghingste. Er der nogen, der har taget billeder eller kan fortælle lidt om Schufro Hit? En skam at Prime Time tilsyneladende er for knap i nakke/hals som frygtet. Det giver Prince Thatch xx ofte. Link til billeder ville være rigtig velkomment Tak!
Mvh Thomas www.macohl.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blue Hors hingste - ikke min kop te !! |
Peter (Hotline) |
16-12-2005 15:05 |
|
Jeg var jo ligesom mange andre i aftes til jule tam-tam på Blue Hors . Jeg måtte simpelthen se hvordan hingste til 800.000 Euro ser ud, men ak hvilken skuffelse !! Hingstene blev vist for hånd og havde klart nok er ret god bevægelse - men typen må jo nok være noget nær det mest idèlle man kommer en "meget gammeldags hannoveraner". Man siger gerne "uden hov ingen hest" hovene var meget små og ret stejle - der er vel også en grund til at man gemmer dem under store klokker specielt hos Hotline . Primetime var åbenbart ansat til at samle de efterladte karameller op (det skal lige siges at hingsten har meget lange bagben og nok har lidt svært ved at komme op foran). Den hingst jeg synes bedst om som dressurhest var Laredo han viste en stor og smidig trav med god bæring og afskub - galoppen kunne godt ønske lidt mere indundergriben men alt i alt en fin ridehest. Og hvad er der lige med BH hingste har de allergi overfor klapsalver ??? 
Venlig Hilsen Peter Nielsen STALD NIELSEN Østerkrog 17 6731 Tjaereborg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klapsalver |
|
|
Peter => Jeg synes nu ikke det bare er BH hingstene, der kommer op på dupperne af klapsalver. Hvis man ser hingstene i Herning, hopper de da ligeså meget rundt som hingstene på BH gjorde. Og dér har de ikke publikum helt oppe i nakken, som de havde på BH. Synes trods alt det er meget naturligt, at unghingste og andre med tænding reagerer for bifald!! Jeg må indrømme, at jeg ikke har set Hotlines hove. Men generelt synes jeg han er en særdeles smart og velgående model - men dét kan der selvfølgelig være mange forskellige holdninger til  Personligt er jeg nok gået væk fra Primetime igen, men kunne godt tage Armano op til overvejelse - igen... Men det må tiden vise. Thomas => Ja, jeg synes også at Schufro Hit var smuk og særdeles velgående, men han er nok lidt for tæt på min Schufro-hoppe... 
Trine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Æææv... |
|
|
Nu ærger det mig endnu mere at jeg ikke kom afsted til Billund - ville gerne have set Leredo igen - speielt når i siger han har forandret sig meget. Men jeg har nu altid synes han var super dejlig Har jo også en Junior derhjemme  Jeg vil også rigtig gerne se nogle billeder hvis der er nogen der ligger inde med nogen fra igår...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uyggyug |
|
|
den der Golden Dancer (den med den store blis) fandt jeg også utrolig interresant... hvad var det afstamningsmæssigt der var i den??? hvis den bliver kåret i herning (med god galopkarakter) kunne jeg godt tænke mig at bruge den, men det er jo svært når man lige ser den et flygtigt øjeblik. men inde i stalden virkede den utrolig rar... hvad synes i??? Mvh Anna Stutteri Skærgården Connemara flere velgående og smarte salgsheste se mere på min præs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hingsten med |
|
|
blis er efter Diamond Hit/Aldatus/Sandro og er allerede kåret i Oldenburg. Han virkede da også OK - men kunne bedre lide den røde efter Dormello og den lækre Sandro Hit/Schufro/Inschallah!! Men ja, det bliver da spændende at gense dem i Herning, hvor vi har lidt længere tid til at bedømme dem i og at vi også kan se dem i galoppen  Trine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg var også |
|
|
solgt den den spradebasse med blissen, hed den ikke diamond dancer? Vi var ovre i stalden og hilse på den, den virkede rigtig sød. Er spændt på at se hvordan den bliver kåret i DV Synes derudover det var rigtig sjovt at man kunne hilse på dem ALLE SAMMEN. Der er stadig mange hingste derude også¨selvom de ikke bedækker med dem, synes rush hour havde unviklet sig fint, og den var dælme sød, og del quinto var svær at gå fra *G* mage til nusserrøv. Fandt Uffe og Romancier og hilste på de 2 ældre herrer, har kan godt li ham romancier, men hvad er det nu der er med hans forben? Ellers gik vi lige en tur over i den "store" stald og så de fine herrer derovre Det var sjovt at se en masse, men hold op det var da koldt *S* -Ariann
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| romancier |
|
|
hans forhove er MEGET smalle ... Nu snakker I så meget om traven og at I gerne vil se galoppen - hvad med skridten ??? jeg så ikke en eneste 2½ års skridte rigtigt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gyyuiluil |
|
|
Nej, det er rigtigt nok, men havd angår dressurhestene synes jeg helt klart at galoppen er den vigtigste. også leder jeg efter en hingst med en rigtig god galop til min hoppe, for jeg ved det andet er i orden  men nu hvor vi snakker om galop, hold fast hvor var Shepards galop god. en treårs hingst wooow. desværre var jeg ikke helt så vild med ham. sikke nogle kolde øjne han havde, og ikke så meget udstråling. men nu må vi se hvordan de alle udvikler sig til Herning. det bliver spændende  Mvh Anna Stutteri Skærgården Connemara flere velgående og smarte salgsheste se mere på min præs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billeder ? |
Therese |
19-12-2005 13:29 |
|
Var der nogle der havde kamera med på Blue Hors og fik taget lidt billeder eller filmet ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skridt og billeder |
|
|
Therese => Jeg tog godt nok et par billeder af de nye hannoveranerhingste og en enkelt film, men man kan ikke rigtigt se noget ud af dem. Ellers var det alt for koldt til at jeg skulle have hænderne op af lommerne  Metjen => Jo jeg kigger skam også efter skridten på hingstene. Men jeg synes ikke det er så nemt at bedømme på så kort tid, når de ikke har haft tid til at falde lidt ned og vænne sig til de nye omgivelser med alle publikummerne. Den ene af mine hopper har dog fra naturens hånd en meget super skridt - den anden knap så god. Men jeg må indrømme, at jeg lægger mere vægt på traven og galoppen. For mit vedkommende er kriteriet for skridt blot, at de skal takte, træde over deres eget spor og arbejde igennem i overlinien. At de ikke træder ½ meter over gør knap så meget  Trine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TrineK |
|
|
Skridten - der er vi helt enige ... især takt lægger jeg stor vægt på da en af mine mangler dette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Var på BH |
|
|
Jeg var på BH og fik både filmet og taget lidt billeder. Desværre blev billerene ikke helt gode, og jeg er ikke helt sikker på hvem der er på billederne.. Men de kommer ud på en billed tråd i nærmeste fremtid. Det jeg fik filmet kan jeg desværre ikke finde ud af at sætte på en tråd, men så snart jeg kan det skal jeg også nok få det her på HN.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| var Uffe der |
Tanja Aulbjerg |
20-12-2005 11:02 |
|
Så i noget til Uffe Korshøjgård?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uffe ... |
|
|
Ja Uffe var rensdyr som han plejer, han er dog blevet lidt stiv med alderen men bestemt en frisk og flot herre
Sælges : 2 DV føl, 1, 2 års hoppe og 1, 4 års Hoppe. Se min præsentation RDH "livmødre" udlejes - kontakt mig for oplysninger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan man |
Tanja Aulbjerg |
20-12-2005 19:55 |
|
kan man slet ikke få sin hoppe insemineret med ham? Han bedækkeer naturligt, der hvor han er udstationeret. jeg er bange for, at Jasmin slår ham ihjel, hvis han forsøger at kravle på. Hun er MEGET reserveret og ret bidsk overfor andre hingste. Han aldrig set hende være rigtig intereseret i hingste...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| leredo |
|
|
Mette, så ham i billund og kan godt sige dig leredo var fin  Men lidt hys var han da også, for han rendte ud af banen med andreas, men ellers er han bare dejlig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|