Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Ladoga DH 486
Forfatter: 
Dato:  27-12-2001 15:50
Er der nogle der har kendskab til ham???min hoppe er ifolet ved ham:-) Jeg har hørt en masse rygter om at han blev taget ud af sport pga. dårlige ben, men det er ikke sandt, det var pga en rygskade. Han har været ventehingst, men er inde i varmen ved DV og er også færdigkåret. Jeg så et par Ladogaafkom oppe på stutteri Sorgenfri efter ham, og de var bare lækre, der var bl.a. 2 store skimler efter ham, som begge var udtaget til springchampionatet. Men han nåede jo som sagt ikke præstere hvad han kunne pga en rygskade:-( men blev trods alt B-hest i spring. Jeg bruger nok mest hingste som mange andre ikke kunne drømme om at bruge trods hingstenes egenpræstation (og afkoms). På min anden hoppe har jeg nemlig brugt Stald Calles Bror Bally. Mange kender ikke Bror Bally til trods for at han er A-hest i spring og military samt B-hest i dressur. Han er også en af de hingste der har det højeste indextal i spring på hingstelisten. Hvorfor er der ikke flere der bruger sådanne (ikke mode) hingste???
0
0
Svar på denne tråd

Re: Ladoga DH 486
Forfatter: 
Dato:  28-12-2001 15:14
Tjah, hvis man avler for at sælge afkommet, så er det jo sikrest at vælge en hingst som er salgbar. Det har du vel også selv måtte sande? Havde du ikke et føl eller en plag, som var svær at sælge?

Selvom man vælger de der mere "obskure" hingste, så kan det jo godt vise sig at ens valg har været genialt. Man er nok bare nødt til at vente på at føllet bliver til ridehest, inden det sælges. På den måde kan det jo så bedre bevise sine evner.

Jeg har også valgt nogle "specielle" hingste til min hoppe et par gange, men det var heller ikke med salg for øje. Jeg ejer selv de afkom. Nu er min hoppe i fol ved en mere moderigtig hingst. Og tænk dig, føllet er afsat her 6 måneder før folingen.

Med hensyn til Bror Bally, så er jeg ikke særlig vild med hans skridt eller mangel på samme og når jeg laver et føl, så skal der selvfølgelig også være lidt kræs for øjnene! Selvom præstation og brugbarhed er vigtigst.

I øvrigt synes jeg at folk generelt fokuserer for meget på hingstenes kvaliteter, uden at kigge på deres hopper med samme kritiske briller.

mvh Laura
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-01-2002 23:02
Hej Blanke..!

Jeg kender Ladogas ejer, og har derfor set, og kender en masse af dens afkom.. *S* Så hvis du er interesseret i at høre mere om det, må du jo lige skrive..

Knus Sebbeline
0
0
Svar på denne tråd

sebbeline
Forfatter: 
Dato:  03-01-2002 19:29
Ja jeg er MEGET interesseret i, at høre om hans andre afkom:-)Jeg synes bare at han err en fantastisk flot hingst med et super temperament. Jeg ved også at Steffen har en del med LAdoga som morfar(bl.a. Quattro). Jeg så også Quattro, da jeg var deroppe med min hoppe, han er bare for sød. Han er bare vildt kælen og opfører sig overhovedet ikke som en hingst.

Her er min mail:Blanke@sol.dk hvis du vil skrive på den.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Ladoga
Forfatter: 
Dato:  05-01-2002 20:10
Hejsa.

Jeg kan kun sige, at hvad jeg har erfaret om Ladoga afkom, så er de ikke nemme at stole på. Vi havde en engang og den bukkede konstant. Jeg har hørt mere om at de var lidt underlige, men somregel springer du jo også skide godt. Jeg mener også, at ham der har redet Ladoga meget red enten fejlfri eller blev smidt af. Man skal måske stole meget på hoppens anlæg for at videravle godt temperament og ridelighed. Cornetto tilgengæld er min lille øjesten, hvis det gælder springheste.

Knus Hanne!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-01-2002 21:49
Jeg var osse ret overrasket, da han blev sat som ventehingst !!
Første gang jeg var ude hos Helmer og se Ladoga var han ikke ret gammel, og Steffen og Helmer havde næsten lige købt ham. Han var bare så dejlig !!
Ham og Casir Ask har altid været blandt mine farvoritter !!
Selv om jeg ikke har nogen kåret hoppe har Helmer og jeg snakket om at sætte hende i fol med Ladoga.
Og NEJ...dette er ikke indledningen til en diskution om avl på Ukåret hopper * hehe *
0
0
Svar på denne tråd

det er da ok
Forfatter: 
Dato:  11-01-2002 14:50
Det er da helt i orden at avle på en ukåret hoppe! Hvis det er din egen hoppe og du gerne selv vil have et afkom efter hende - som du vil ride senere. Du overvejer vel i den forbindelse om hingsten passer til hoppen.
Så længe man bare ikke avler for sjov og dermed ender med at lave en markedshest - med der tilhørende sørgelig skæbne.

mvh Laura
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-02-2002 13:26
Hej...

den stald jeg er i, er der en lækker hoppe efter Ladoga. Hun går rigtig godt og springer suverænt. En lidt tung hoppe at se på, men når den kommer under rytter, er det ikke så slemt. Af "ladoga-træk" har hun et meget groft hoved + den hvide man og hale. Derudover er hun livlig, men vel ikke mere end andre heste omkring 5-6 år, som syntes livet er sjovt :-)

Mvh....

Rikke L
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider