Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Carano 2 !!
Forfatter: 
Dato:  27-12-2001 11:59
Hej !!

Tak til alle jer der skrev ind om jeres erfaringer med Carano.

Jeg har lige været over hos Helle og Jørgen (Dem som ejer Carano)her i Julen, og jeg er overbevist. Sikken nogen dejlige heste de viste frem efter Carano, og alle dem der har prøvet at bilde mig ind at Carano ikke giver heste med gang og at de sikkert bliver skimler, så kan jeg kun sige til dem at samtlige jeg så lukkede godt sammen bag i og kom op i skulderen og knæet foran, og kun en enkelt var skimmel (dog kan jeg jo ikke sige om de sorte føl bliver det med tiden).

Jeg glæder mig som et lille barn til min hoppe skal i fol med Carano.

Til Helle og Jørgen kan jeg kun sige tak for en vidunderlig dag på Lundegaarden.

Annette T
0
0
Svar på denne tråd

Re: Carano 2 !!
Forfatter: 
Dato:  27-12-2001 13:37
Hej Anette T

Der er vel heller ingen der sætter spørgsmålstegn ved Cervinia Skovvangs potentiale. Hun er da heller ikke skimmel, men husk, "en god hest har altid en god farve" eller "en god hest har ingen farve" og hvad de nu hedder alle sammen.

Held og lykke med projektet!

Min hoppe venter føl efter Future Cup, spændende!!

mvh Laura
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-12-2001 13:52
Hejsa!
Hvad er der nu galt med skimler? :-/
Jeg synes personligt at skimler er det smukkeste der kan gå på 4 ben.... og I kan garanteret ikke gætte hvilken farve min hest har :-D
Hilsen Mia
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-12-2001 14:44
Der er absolut ikke noget i vejen med skimler.....overhovedet !! :-)

Nej, man kan ikke gerneralisere...der er gode og dårlige afkom efter alle hingste - tror man skal se mange før der kan blive tale om et realistisk karaktertræk.
Carano har lavet nogle virkelig gode afkom og er helt sikkert en super god hingst. Jeg har vist bare været lidt uheldig ved kun at kende to knap så gode......

Anette - Held og lykke med ifolingen og det kommende føl !!!

Mvh line
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-12-2001 15:06
Hej !!

Jeg syntes heller ikke der er noget i vejen med skimler, og det var heller ikke sådan ment. Det var bla. bare min træner der kom med den kommentar, som var en af mængden da jeg meddelte at jeg ville sætte min hoppe i fol med ham.

Annette T
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-12-2001 15:43
Jeg synes også at Carano er en kanon hingst. Og om hans farve kan jeg kun sige at jeg ELSKER skimler:-) Min hoppe er selvfølgelig også ifolet med en skimel, nemlig Ladoga.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-12-2001 23:04

Hej

En god hest har ingen farve, men en landskendt
hestehandler siger at en mørkebrun hest er den
mest sælgelige, ikke engang en sort er den mest
atraktive, men en mørk brun hest den ville blive
solgt først selvom der stod en kopi ved siden af i
skimmel, sort, rød mfl.

Hej Hej
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  28-12-2001 09:26
Hej !!

Det er jo en kendsgerning at den hest med fire hvide sokker, lidt hvidt i hoved og lidt udtryk tit er solgt inden den er vist frem, også selvom der står en alm. brun eller rød inden ved siden af som er endnu bedre. Dette er altså når man skal sælge alm. rideheste, og ikke GP-heste.

Det er da også normalt at man siger man skal give en omgang såfremt der kommer fire hvide "futter" ud når hoppen foler. I alle fald der hvor jeg komme fra.

Annette T
0
0
Svar på denne tråd

Puhadada
Forfatter: 
Dato:  28-12-2001 15:21
Hej Anette

Det godt at min bekendtskabskreds ikke kender til jeres traditioner. Jeg har en hoppe med stor blis og hvide forben, ikke sokker nej nej, hvide forben til over knæene. Bag har hun to lave koder.
Nå men hvad tror du hun spytter ud med den ene gang efter den anden?? 3 gange i rap: blis og fire sokker - de flotteste bagsokker med snipper op ad haserne for.
Nu er hun ifol ved en hingst med ganske små aftegn, nu må vi se hvad der sker denne gang.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Puhadada
Forfatter: 
Dato:  29-12-2001 16:28
jeg elsker skimler har selv haft et par stykker, et lille men,jeg hved ikke hvor udbret det er men ham jeg har nu har noget der bliver kaldt skimmel kræft, har ikke sat mig ind i det men hvis jeg vælger at bruge en skimmel så skal det undersøges.
Men carano er dejlig og bliver måske også brugt en enkelt gang på min sorte hoppe, for er der noget flottere end en skimmel, men den hvide hale
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-01-2002 11:36
Sjovt, jeg har ellers hørt, at to hvide sokker er okay, tre betænkeligt og fire... ja, så kan man lige så godt skyde dyret.

Jeg ved nu ikke rigtigt hvorfor? Enkelte beslagssmede og mange ryttere mener, at hvide hove er svagere end mørke... og så er der selvfølgelig problemet med lyse ben og muk.

Mette (Fjolle) :-) Det gule helvede er løs
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-01-2002 21:54
Ang. hvide ben og lyse hove, kan jeg kun sige at jeg overhovedet ingen problemer har med dårlige hove og mug. Jeg avler pintoer, og de har som sagt hvide sokker/ben og deraf tit lyse hove. I øjeblikket har jeg 11 pintoer uden problemer.

(i) Rigtige ryttere rider PINTO (i)

http://www.pintostutteri.subnet.dk
0
0
Svar på denne tråd

Skimmel-kræft!
Forfatter: 
Dato:  02-01-2002 22:30
Skimmel-kræft kan også ramme heste med andre farver end skimmel! -kender en sort hest der (vist nok) har det!
Skimmel-kræft viser sig ved små buler, men er ganske ufarlig, og derfor går man heller ikke noget ved det!Håber I alle havde et fed nytårsaften, og at I får et godt nyt år!!!!;-)
0
0
Svar på denne tråd

Carano
Forfatter: 
Dato:  02-01-2002 22:34
Glemte helt:
-Carano er i mine øjne også en lækker hest!
-Skimler er virkeligt pæne. Havde selv en pony der var skimmel, har nu en "ganske almindelig" brun hest -ikke helt så pæn og speciel, men noget lettere at holde ren (især halen)!!
-Min hyp har en hvid hov (+ kode). Hendes ene hvide hov virker ikke til at være svagere eller lign end de andre (at hun så alligevel er nødt til at have 4 sko på, fordi hun slider forhovene + får for hurtig puls i bagbenene uden, er en anden sag!!Håber I alle havde et fed nytårsaften, og at I får et godt nyt år!!!!;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider