Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

valg af hingst
Forfatter: 
Dato:  04-12-2005 22:41

Hejsa..

Jeg ville gerne høre om der var nogle der har noget godt eller skidt at sige om weltjunge?

Har overvejet at bruge ham på min Michellino/goldfinger hoppe!

Og min Oldenborger hoppe Cassic xx /obmand..

Ville gerne høre om der var nogle der havde noget af fortælle

0
0
Svar på denne tråd

Weltjunge
Forfatter: 
Dato:  05-12-2005 07:56
har kun set gode afkom efter ham - har dog endnu ikke set et afkom der gik nr. 1 til hverken følskue eller hoppe kåringer, hertil skal det nævnes at jeg primært kun kommer til Sdr. Hygum (reg. 4)

Sælges : 3 DV føl, 1, 2 års hoppe og 1, 4 års Hoppe. Se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Bedste 2-års
Forfatter: 
Dato:  05-12-2005 08:17

...i Roskilde i år var efter Weltjunge, hun kom også med blandt de 6 sidste ved Finalen på Vilhelmsborg.

Det eneste negative jeg vil sige om Weltmeyer-afkom generelt er at skridten ikke altid er lige taktfast. Men ellers er Weltjunge et af de mest moderne og højtstillede afkom der er efter ham.

0
0
Svar på denne tråd

23472903847203
Forfatter: 
Dato:  06-12-2005 12:40

Jamen takker for jeres meninger

Det kunne være i havde nogle gode foreslag til disse to hopper jeg har...

Hingste jeg ellers havde kiket lidt på:

Zadin firfod

BH Shepard

Del qinto hmm staves??

Håber der er nogle der har nogle gode forslag..

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm ...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2005 14:32

til dine hopper ville jeg være forsigtig med at vælge for kraftig en hingst. Godt nok er deres fædre ædle, men i mine ører (jeg kender ikke lige diise hingste) lyder det til at det er en kraftig/gammel afstamning der ligger bag.

Af dem du har der er Zardin nok den bedste.

Mener da ikke Shepard blev kåret ???

Men hvis dine hopper har en rigtig god størrelse, kunne De Noir måske også være et bud - det eneste negative jeg endnu har hørt om ham er at han IKKE avler større end den hoppe han er kommet på...

0
0
Svar på denne tråd

jo...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2005 15:13
Jo jeg tror da nok Shepard blev kåret, men det er ikke lige en hingst, jeg synes er noget særligt...
0
0
Svar på denne tråd

32048723947
Forfatter: 
Dato:  07-12-2005 00:13

hej igen..

Min Michellino/goldfinger hoppe er meget ædel, men min oldenborger er nok en mellemting..

Jeg tror jeg kunne finde på at sætte Zadin firfod på Micehllinoen

Min oldenborgerhoppe er jeg så stadig usikker på

Hvad men BH soprano? nogen det har nogen erfarning med ham? Ellers bruger jeg nok Weltjunge yil hende ... Han er jo dejlig

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor
Forfatter: 
Dato:  07-12-2005 00:48

Nu er jeg nysgerrig, men hvis der er stamtavle osv. på din oldenborger, hvorfor vælger du så ikke en lækker oldenborger hingst til hende?

Jeg synes personligt det ville være lidt synd at bruge en dv'er.

Min veninde har bla. et super lækkert føl efter First Class.

Men det lyder som om du ar bestemt dig, så held og lykke med det.

Hvad der ikke slår dig ihjel, dør du ikke af
Vi savner dig stadig
Daisy

Hjælp: Lejlighed søges i Odense, helst SV
www.heste-nettet.dk/ma...y=desc&e=0
0
0
Svar på denne tråd

Soprano
Forfatter: 
Dato:  07-12-2005 08:07
Soprano har fået en ret dårlig følbeskrivelse, som du kan finde herinde ved at søge på ham. Desuden har jeg hørt rygter om, at han er blevet solgt, men om det passer aner jeg ikke. Det var noget jeg hørte en hingsteholder sige på tilskuerpladserne til forbesigtigelsen på Vilhelmsborg.
0
0
Svar på denne tråd

3+409763+
Forfatter: 
Dato:  07-12-2005 10:13

Ang hingstevalg til min oldenborgerhoppe

Weltmayer er jo kåret i oldenborger, det sammen er soprano og shepart.. Jeg syntes de er lidt mere moderne/ædle end de oldenborgerhingste jeg har hernede i sønderjylland

Der er feks en hingst ovre på sjælland der hedder contital.. hmm

staves, men det er kun naturligt bedækning, hvilket jeg syntes er meget træls da man næsten er pint til at bruge de lokale hingste hele tiden, med mindre man vil køre land og rige rundt.. Og da jeg har 3 avlshopper foretrækker jeg insimening, hvor jeg kan holde mine hoppe hjemme i vandte omgivelser..

Men I oldenborger avler, hvordan ser man på at man bruger hingste som også er kåret i DV, som et pluds eller vil man helst have man holder sig til de "rene" oldenborger?

0
0
Svar på denne tråd

Forskellen
Forfatter: 
Dato:  07-12-2005 10:19

Nu er det forskel på OldenbOrg som din hoppe er, og så det tyske OldenbUrg, der er et ridehesteavlsforbund på linie med DV.

Dansk Oldenborg Avl godkender ikke tysk-kårede hingste.

Den eneste anden mulighed du har er de fuldblodshingste der er kåret både i DOA og DV.

0
0
Svar på denne tråd

8347120934
Forfatter: 
Dato:  07-12-2005 10:51
Vil det sige at weltjunge er i den tyske oldenburg forbund?eller hvordan man engentligt se om det er en oldenborger eller oldenburger ? ja har desværre ikke megen forstan på oldenborger avl, har lige anskaffet mig min dejlige hoppe
0
0
Svar på denne tråd

Oldenburg
Forfatter: 
Dato:  07-12-2005 10:59

Ja, både Weltjunge og BH's hingste er kåret i det tyske Oldenburger forbund og ikke i DOA.

Forskellen ligger i afstamningen, det tyske forbund bygger meget på Hannoveranerblod. I de senere år er tilsat noget holstenerblod.

Mens DOA bygger på gammelt Oldenborgblod, godt nok importeret fra Oldenburg, men det er meget langt tilbage og så fuldblod til forædling.

0
0
Svar på denne tråd

93843209
Forfatter: 
Dato:  07-12-2005 11:15

Okay tak for forklaringen man lære hver dag..

Nå men har lige været inde på york stutteri de har fulblodshingsten Esteban xx.. ja og så er der også Kanudos xx som er ret lækker ja ja det er ikke sådanne at være avler, men spændene det er det :)

0
0
Svar på denne tråd

Painters Row xx
Forfatter: 
Dato:  07-12-2005 11:30
er også kåret i begge forbund(OL/ DV) (og flere til) og han står ca i midt jylland hvis jeg ikke husker helt forkert (min geografi har det med at drille) - men han står med sikkerhed i Jylland

0
0
Svar på denne tråd

Nå ja...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2005 11:31
der jo også Stravinsky (staves) ham kan du købe transportsæd fra gennem ejeren i sverige

0
0
Svar på denne tråd

Kubrick
Forfatter: 
Dato:  07-12-2005 11:39

Kubrick er i lighed med de nævnte kåret i TAF, DV og DOA.

0
0
Svar på denne tråd

Federico
Forfatter: 
Dato:  08-12-2005 08:04

Federico XX er også kåret i både DV og DOA

så der er da et par fuldblodshingste at vælge imellem *SS*

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med en springhingst...?!
Forfatter: 
Dato:  08-12-2005 08:37

Hvad med en springhingst til din Michellino x Goldfinger hoppe ?

Goldfinger-blodet er jo ret eftertragtet i DK, desuden har det vist sig at Michellino-afkom ikke er helt uden talent i spring?!

Du kunne jo overveje en god kombi-hingst til at starte med.

Eks. Landtinus, Carano eller lignende...

Flo

0
0
Svar på denne tråd

0324809235723
Forfatter: 
Dato:  09-12-2005 00:27

Hej flo :)

Jamen har et afkom efter Carano,fra min hoppe, en rigtig dejlig 2,5 årig dreng, på 170... Er bygget til spring, har dog ikke løssprunget ham endnu, men regner snart med at han skal igang og der efter sælges ... snøft

Det er det første afkom efter min hoppe, og jeg er yders tilfreds med resultatet ..

Men nu har jeg sat en dressur hingst på hende (BH Leredo),Skal fole i maj.. for at se hvad hun avler bedst..

Min Carano afkom:

Er han ikke skøn

0
0
Svar på denne tråd

Hej Hej
Forfatter: 
Dato:  09-12-2005 07:48

Har et føl efter Soprano. Har da fået at vide at den ser rigtig fin ud, og det er altså ikke kun at alle mine venider. Men oss af nogle der har meget forstand på heste. Så sys ikke lige frem at man skal bedømme den, på den måde.

Men du kan da se billeder af den inde på min præsentation Hvis det er du vil se et afkom

0
0
Svar på denne tråd

Kathrine Reinholdt - soprano
Forfatter: 
Dato:  09-12-2005 07:56
De fleste af os bedømmer hingsten Soprano på hans følbeskrivelse og denne er der ikke noget at råbe hurra for ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Følbeskrivelser
Forfatter: 
Dato:  09-12-2005 08:25
Nu laves følbeskrivelser jo udfra mere end et føl. Det hjælper jo ikke meget, at han kan lave et par gode føl, mens resten ikke er bedre end deres mødre. Og det er flertallet ifølge følbeskrivelsen ikke...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider