Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Holstener på DV
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 22:36

Ja jeg spørger meget, jeg ved det..

Men kan det gå at bedække en DV hoppe efter, May Sherif, Ibsen med en holstener, som Loudini?. Har hørt, det kan give problemer med bagbenene, at bruge holstenere, i form af, at de bliver for lange, a la friserbagben. Er der typemæssigt for stor forskel?.

Hoppen kan ses på min præcentation, Macon. Hun er 160 i stang med gode bevægelser, kåret med 7 i gennemsnit, lille men harmonisk hoppe.

Er blevet tilrådet Solos Landtinus, men det lykkedes ikke i år, så er der ren svaberprøve til næste år, vil vi forsøge en anden hingst, og vende tilbage til Solos en anden god gang. Andet hingstevalg er BH Romantik.

Mvh Hanne

0
0
Svar på denne tråd

Holsstener
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 07:22

Jeg brugte for nogle år siden holstener på min hann/trak mix hoppe med særdeles godt resultat - føllet er to i år og vil glæder os meget til kåring.

Jeg ville ikke være nervøs ved at bruge fx Loudini til en hoppe af anden race - at jeg så er begyndt at gå mere op i race avl er så en anden side af sagen

Sælges : 2 DV føl og 1, 4 års Hoppe. Se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Loudini
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 09:01

Jeg ville heller ikke være nervøs, for at bruge Loudini

og han avler gode bagben i hvertfaldet på de 2 hingste sønner han

fik avlsgodkendt i herning sidste år. De fik begge et 9 tal i begben og det er yderes sjælent når vi snakker om ben.

0
0
Svar på denne tråd

Springheste
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 09:30

Indenfor ridehesteavl er lange bagben noget der hører springheste og fuldblod til. Dressurmæssigt er lange bagben absolut ikke et hit.

0
0
Svar på denne tråd

Det er også p.g.a
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 17:19

af bagbenene jeg er i tvivl, spørgsmålet er, om det er korrekt at holstenerne giver de lange bagben. Måske jeg skulle bruge fuldblod i stedet ?, hensigten er at få en hoppe, til at avle videre på, og er halvblodshopper er jo lidt spændende. Desuden har jeg hørt Ib Kirk sige, at der for hvert 3. el. hver 4. led, bør tilføjes fuldblod. Macon har holstenerblod helt ude i sin stamtavle, så vidt jeg kan se, ingen fuldblod.

hanne

0
0
Svar på denne tråd

Fuldblod
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 17:46
Jeg tror da nærmere, at du risikerer lange bagben (korte forben) og ned af bakke tendens ved at bruge fuldblod end ved at bruge Loudini, der giver fire lange ben og vel avler en ret fin og ensartet type. Og Macon kan da så vidt jeg husker fra da min stod i samme stald godt bruge noget mere luft under maven... På min præsentation er der billeder af mit føl efter Loudini og en hoppe (den sortbrune), der har May Sherif som mmf.
0
0
Svar på denne tråd

det er korrekt
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 00:04

at hun skal tilføjes højde, og et lille gran ædelhed.

Ja det må siges, at være et godt resultat du har opnået. Har snakket med en avler med noget mere erfaring end mig, andet er vist ikke muligt :=), hun ville bestemt heller ikke være bange for at anvende ham. Så tak for svarene til jer.

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider