Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Pasha Arabi
Forfatter: 
Dato:  20-11-2005 19:54

Hej :)

Min mor har fortalt mig om en araber hingst ved navn Pasha Arabi!

Den var pony, og blev nordisk mester, dansk mester, og europa mester!

Den blev redet af Jeppe Kold og Annemette Haustrup!

Den stod på Odense ponyrideklub i Elmelund! - Nu hedder det Odense Rideklub!!

Jeg spørg fordi jeg simpelthen ikke kan finde ngoet om den, og jeg har også hørt om den fra 2 mænd til et stævne, og har hørt den skulle være enormt smuk!

0
0
Svar på denne tråd

Kan den hedde
Forfatter: 
Dato:  20-11-2005 19:58

Pasha Arabian???

Den kan jeg finde masser af billeder på GOOGLE..

Medlem af FSSH
Folk med Selektivt Syn og Hørelse - sammen er vi uimodtagelige!!

Har part på dejlige Barcardi Breezer....

0
0
Svar på denne tråd

456345345345
Forfatter: 
Dato:  20-11-2005 20:09

Nej, det er en springpony !

Men ellers kunne det godt have været den!

0
0
Svar på denne tråd

Øhe...
Forfatter: 
Dato:  20-11-2005 21:00

Er / Var den Dansk reg. ? - For i så fald kan du få mange oplysninger ved at henv. dig til forbundet DSAH. !

Jeg har kigget i div. stambøger, og der er to hingste der hedder "Pasha" til for navn...den ene hedder bare Pasha er brun og født i 93 - efter Pacific x Sandy - avler: Stutteri Elbjerg

Den anden hedder "Pasha's Charmeur" hingst fra 96' ef. Ma Manaya's Pasha x Rodiah. - Avlet af B.B. Arabians.

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. int. Multi Champion afstamning sælges!

Op til 80 % rabat !

Bedækninger fra kun 1.ooo kr.
0
0
Svar på denne tråd

Nej, nej Pasha Arabi er MEGET
Forfatter: 
Dato:  20-11-2005 21:08

ældre.

Den gik stævner dengang jeg begyndte at ride landsstævner helt i begyndelsen af 70´erne, så det er + 30 år siden - og da var den gammel i gårde/ved at holde op - den var ikke længere på landsholdet midt i 70´erne, så det er endda muligt det var sidst i 60´erne - men jeg kan altså ikke huske det nøjagtigt. Der foresvæver mig noget om at den havde et navn mere...

Det var en super lækker pony, men jeg tror egentlig det var en blanding - den lignede ikke en ox´er særlig meget, snarere en connemare/ox eller new forest/ox - den var kraftigere bygget end ox´ere som regel er.

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  20-11-2005 21:15

jeg kan også huske den fra starten af mine heste dage og den hed Pasha Arabi super pony jeg har set den nogle gange...

0
0
Svar på denne tråd

Pasha Arabi...
Forfatter: 
Dato:  20-11-2005 21:32

..var rent faktisk registreret i DSAH - men ikke som ox araber. DSAH registrerede dengang også det der hed Ædel ponyer (ÆP) - det vi idag kender som DSP.

Pasha havde så vidt jeg husker en del ox blod i sig, men som sagt også en del andet forskelligt.

Hvis man har mulighed for det så prøv at kontakte biblioteket. I hvert fald Roskilde Bibliotek har en samling gamle Hippologisk Tidsskrift blade helt tilbage fra 70'erne hvor man kan læse om mange af arabi ponyerne...

Pia

Bid, pandebånd og dækken sælges.
Se min præsentation.

"A horse can lend it's rider the speed he or she lacks - but the rider who is wise remember it is no more than a loan"

"The soul that beholds beauty becomes beautiful"

0
0
Svar på denne tråd

Pasha Arabi
Forfatter: 
Dato:  20-11-2005 21:52

Jeg prøvede lige om ikke jeg kunne finde et billede af ham i mine gamle Hippo'er, men jeg må lede videre i morgen. Jeg mener der skal være ét.

I DRF's registratur står han opført som værende efter Watermill ox og Quomtoch Farmers, så Eva har nok ret i at han kun er 50% ox. Pasha Arabi var født i '58.

Hans bedste resultat var sejren i det uofficelle EM i '72 redet af Anne-Mette Haustrup. Det foregik i Landskrona.

0
0
Svar på denne tråd

Prøv evt...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2005 09:29
at kontakte Eilif Skøtt fra Odense Internationale Hestetransport. Mener han red på Elmelund dengang. Det gjorde hans bror ihvertfald. Der var flere gode ponyer med "efternavnet" Arabi derude.

Rigtige ryttere rider pinto.

Pintostutteri Vesterlund

0
0
Svar på denne tråd

Araber/new forest
Forfatter: 
Dato:  21-11-2005 10:18

Uen at ville hænges op på det, mener jeg at mange af disse gode ponyer med efternavnet "Arabi" var blandinger af new forest og OX araber. Jeg mener at kunne huske navnet Hans Erik Pedersen i forbindelse med disse ponyer, men er ikke sikker. Derudover mener jeg, at mange af ponyerne var importeret fra England..

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  21-11-2005 10:31
Det var Hans Erik Pedersen, som ejede Elmelund, hvor Odense Ponyrideklub havde til huse. Han bor vist i England nu.

Pintostutteri Vesterlund

0
0
Svar på denne tråd

Ejlif..
Forfatter: 
Dato:  21-11-2005 10:38

ejer stedet og de driver ODS og har også rideudstyrsforretninge ved siden af hestetransport

www.equidana.dk

0
0
Svar på denne tråd

6575656567
Forfatter: 
Dato:  21-11-2005 15:22

Tak for alle jeres svar

Det ville være sjovt at se et billede, nu hvor jeg har hørt så meget om den!!

Ja, Ejlif Skøtt ejer Odense Rideklub + Equidana (Equidana findes vidst ikke længere, ed holdte vidst ophørs udsalg for nogle måneder siden).. og ja, hans hestetransport :)

0
0
Svar på denne tråd

Ejlif og jeg red red samtidig
Forfatter: 
Dato:  21-11-2005 16:26

fra lige først i 70´erne så han skal kunne huske mere. Jeg kan huske at jeg så Pasha Arabi til nogle af de indendørs stævner i Forum, sikkert sidst i 60érne, inden jeg selv red på landsniveau.

Hans Erik avlede/importerede de "Arabi" -ponyer og ihvertfald nogen af dem havde en del New Forest i. Helle Gutkin red Atahualpa Arabi på landsholdet samtidig med jeg selv var med i cirka ´74 - og han var LANGT mere ox-præget end Pasha Arabi.

Eva

0
0
Svar på denne tråd

retert
Forfatter: 
Dato:  21-11-2005 16:34

Eva: okay :) tak for dine svar!

Mi mor sagde også at hun troed det var en araber blanding men der var araber i den.. lidt araber må der også have været siden de hedder "arabi" bagefter

0
0
Svar på denne tråd

Ja da , de var
Forfatter: 
Dato:  21-11-2005 18:18

cirka 50 % araber - men så vidt jeg husker vekslede det lidt hvad den anden del var. Importeret fra England kunne det jo teoretisk også være hunter-typer der var den anden del.

Eva

0
0
Svar på denne tråd

4564545
Forfatter: 
Dato:  21-11-2005 19:14
Eva: okay :) - ja det kan det jo godt have været!
0
0
Svar på denne tråd

Åhh ja for pokker da...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2005 23:59

...havde helt glemt Helle Gutkin.

Har faktisk redet sammen med hende mens hun red hest (jeg red pony dengang). Hun fik havde en dejlig rød vallak ved navn Charlie og underviste rideskolehold på Ellekærgård i Lejre hver lørdag. Ved ikke hvor hun er henne i verden nu, det er efterhånden mange år siden jeg sidst har set noget til hende.

Helle har vist bortset fra det også en tvillingesøster hvis ikke jeg husker helt galt, og hun red vist også en af de der Arabi ponyer...

Sjovt som sådan noget vækker gamle minder

Pia

Bid, pandebånd og dækken sælges.
Se min præsentation.

"A horse can lend it's rider the speed he or she lacks - but the rider who is wise remember it is no more than a loan"

"The soul that beholds beauty becomes beautiful"

0
0
Svar på denne tråd

vi lånte
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 11:53

Vi lånte en "arabi" af en veninde. Den hed Valiska Arabi, og er faktisk den eneste jeg kan find på heste data. Valiska blev født i 1984 men døde desværre efter en virkelig streng kolik som 20-årig mens vi lånte hende.

Valiska var ellers min mors ridepony som skulle hjælpe hende i gang efter 40 års ridepause og det gik fint. Desværre er min mor ikke meget for at ride igen efter Valiska's død.

Men spændene at høre om de adre arabi-heste.

Hilsen Trine

0
0
Svar på denne tråd

Mere om Pasha Arabi
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 13:43

Sakset fra denne side :

horsedatabase.com/tabl...hp?id=7125

Avler: The Quantock Hill Farmers ass., Somerset,GB

Hingsten var f. i Quantock Hills, hvor der var
3 stod af ponyer, med hver sin hingst.

I efteråret 1958 blev hingsten og 2 hopper købt af Mrs. Parsons (f.Lorentzen) for Hr. Leo Garvin, der var en dansk forretningmand med adresse på Fyn og i GB, (Garvin House).

Ponyerne kom til Fyn,hvor de efter godt et års tid
blev solgt til Gurli Nielsen, Assens Ponyclub, hun oprettede en filial af sin rideskole, den senere Odense Ponyclub, som blev overtaget af Hans Erik Petersen, der købte de 3 ponyer, som
grundlagde en stor rideponyfamilie, med mange fremragende resultater i forskellige dicipliner.

Hos Leo Garvin fik de navnene:PASHA, MENUET, &HONEY (sen.TANGO).

Da Hans Erik Petersen overtog de 3 ponyer fik Honey navnet Tango, og alle 3 fik tilnavnet ARABI; Pasha Arabi var en kendt tyrkisk
general - se i et Leksikon.

Nogen form for dokumentation har, og vil aldrig kunne fremskaffes. Ponyerne blev ikke brændemærket eller registreret hos opdrætterne, men enkelte individer er blevet reg. som PBAR.

Pasha har altid været angivet som værende efter hingsten WATERFALL PBAR, men det er mere sandsynligt at faderen er en anden hingst JUDE !!

Pasha´s største triumph var da han i 1972 vandt den første EM i ridebanespringning for kat.1 ponyer, redet af hans ejer Anne Mette Haustrup. Han har også startet i klasser for store heste
op til MB, og bla. repræsenteret Danmark i det Nordiske Mesterskab for Juniores i Finland.

Har tidl. været redet af: Alice Tholacius,Inge Nielsen,Susanne Nielsen, og Jeppe Kold (NM i Finland).

Grundstammen i Quantock Ponyerne er Exmoor pony,det første stod blev sat ud omk. 1910, og frem til 1956 var hingstene der blev anvendt, forskellige pony hingste,primært af exmoor og welsh, uden dokumentation. I 1956 købtes hingstene, Jude,dervar 3/4 ox arab., og 1/4 Yorkshire moorland pony;og Waterfall PBAR vol.V, e.ox. hingst & New Foresthoppe, senere er forskellige krydsningponyhingste, og ox-hingstene Kaliph Rusan og Salafari anvendt.

I dag er der kun et stod tilbage, og en af bakkerne er for år tilbage overtaget af stambogsførte Exmoorponyer. Reg. i DRF P.71/71, kat.I. var også reg. i DRF for heste, DRF 21/65.

Pasha døde i 1977.

Pasha var en ener i den daske ponyverden. Dog nåede ingen af han føl samme niveau som deres berømte fader., Men mange dejlige ponyer fik han dog lavet, og en del er også reg. i DRF.

Beskrivelse: En passende stor hingst af god ponytype. Kønt maskulint hoved vel forenet med en passende lang men svær hals. God skulder, og godt mankeparti. Lidt vigende overlinie. God dybde og bredde. Harmonisk og muskuløs bagpart. Lemmerne føre, men indfodet for. Bevægelsen fremadgribende og god, dog noget
svingende for, og ret vid bag, specielt i trav. En intelligent hingst med et særdeles godt temperament. Springevner langt ud over gennemsnittet.

0
0
Svar på denne tråd

reg.nr.
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 13:51
Findes på HesteData under dette reg.nr. 5800235 (PASHA ARABI DRFP 71/71)
0
0
Svar på denne tråd

4353455
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 13:52

Sikke en masse info jeg fik der :)

TAK for det Så blev jeg lidt klogere..

Underligt der slet ikke er nogen billeder nogen steder!

Trine: Jeg er da ked af det med din mors pony :(

Men ja, syntes også det er ret sjovt at høre om

0
0
Svar på denne tråd

Så har jeg fundet ham!
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 17:32

Mente at jeg havde set et billede af Pasha et eller andet sted.

Der er at billede af ham i Dinny Lunds "Ridesporten gennem 75 år", som jeg har stående i reolen.

Men for det første er min scanner ikke tilsluttet, og for det andet er det jo ikke tilladt at "stjæle/låne" fra andre folks bøger, heller ikke selv om det er i god mening.

Så prøv det nærmeste bibliotek, det kan jo være de har den stående.

Iøvrigt kom jeg selv en del i Odense Rideklub på et tidspunkt. Kan godt huske flere af Arabi'erne: både Tango (der blev redet af Alexandra Iuell-Brockdorff), Menuet, Shetan, Safia og Prins. På Killerup Rideskole hvor jeg selv havde hest, havde vi Can-Can Arabi stående.

1
0
Svar på denne tråd

Der var også...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 17:55

en Bella Arabi.

Jeg havde hest på en gård på Elmelundsvej i 1980. Der stod Bella Arabi opstaldet. Hun var gået på pension. Ejeren, som hed Maj-britt, beholdt Bella, selvom hun selv var faldet for aldersgrænsen. Mener hun fik 1 føl på Bella. Mener også Bella gik landsstævner.

Pintostutteri Vesterlund

0
0
Svar på denne tråd

Jeps...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 18:59

Bella havde jeg glemt.

Der var da også Eminent som Chris Kokspang red.

Skægt som man får rusket op i huskeren...

Charlotte K: hvad hed din hest??

Jeg kom meget i ponyklubben dengang der var en masse lansponyryttere derude. Jeg passede hest for Gitte og Morten Christiansen.

0
0
Svar på denne tråd

Dorthe
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 19:13

Jeg havde hest på en gård, som lå længere ude ad Elmelundsvej. Ejeren Peter Rasmussen ( mener jeg ) Min hest hed Aston Vanggården, og var min første hest.

Som barn - 7 år, gik jeg til ridning i Odense ponyrideklub. Det var tilbage i 1970. Dengang var der endnu ingen ridehal.

Majbritt, som havde Bella, flyttede fra Rideskolen og ud på den går, hvor jeg var. Der var iøvrigt også Brian Skøtt, som er lillebror til Eilif, som nu ejer stedet.

Sjovt at ribbe op i gamle minder. Husker også Chris Kokspang fra Fyens Rideklub. Der havde jeg min gang i 70´erne.

Pintostutteri Vesterlund

0
0
Svar på denne tråd

Nu vi taler om superponyer...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 20:19

Ved nogen hvor II'er ponyen Zar nyder sit otium?

Der findes vel næppe en pony der har præsteret noget nær hvad Zar har?!

Ifølge LR født i 1982.

1988: Startede sit første distrikts- og landsstævne

1989: Danmarksmester (første SB), 5. ved NM.

1991: Danmarksmester

1992: 4. ved DM

1993: Danmarksmester, 4. ved NM

1994: Danmarksmester

1996: 3. ved DM

1997: 2. ved DM, 3. ved NM

1998: Danmarksmester, Nordisk mester

1999: Danmarksmester, 3. ved NM

2000: 7. ved DM

2001: Danmarksmester, 3. ved NM

2002: Sidste SB (vinder) og sidste stævnesæson

7 x Danmarksmester, 1 x Nordisk mester, 62 placeringer i SB (deraf 37 sejre).

Stævneaktiv i 14 år - 13 år på topplan!!

Utrolig pony!

Nogen der har et billede af mesteren?

Flo

0
0
Svar på denne tråd

Sjovt...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 21:23

Nogle af jer som sådan kan huske tilbage til dengang.

Er der nogen af jer som kender (kendte) til en rød hoppe ved navn Lady Bird (blandt andet redet af Kent Adreasen) eller ox hingsten Lascar?

Begge har i hvert tilfælde konkurreret en del i springning.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg mener...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 22:01
at kunne huske, at Lady Bird gik dressur med en pige.

Pintostutteri Vesterlund

0
0
Svar på denne tråd

Sortaki OX
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 22:35

Nu I er ved den periode, er der så nogle der kan huske Sortaki OX? -En araberhingst i ponymål, der efter sigende startede landsstævner i spring på den tid.

Og hvis nogen kan huske ham og har billeder af ham, så ville det være rigtigt interessant.

0
0
Svar på denne tråd

Lady Bird
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 22:38

Jeg husker svagt en Lady Bird, som ejedes at to piger - tvillinger. Den Lady Bird jeg husker gik dressur på højt plan.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Sortaki...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 23:25

...er også fra den tid. En meget, meget smuk hingst.

Han blev redet af Liesl Christiansen, vistnok som lånepony. Hun startede også på en skimlet hoppe der hed Truska.

Mener vi har haft en tråd om Sortaki for lang tid siden hvor jeg måtte konstatere at jeg desværre ikke har et billede af ham...

0
0
Svar på denne tråd

der var også
Forfatter: 
Dato:  23-11-2005 08:30

Der var også en Can Can Arabi - redet af Karin Knudsen- som jeg var meget sammen med tilbage i vores ponydage. Karin kom fra Ponyklubben, men flyttede sin pony til Killerup Rideklub, hvor jeg også red på det tidspunkt. Har ikke set Karin i mange år, men sidst jeg hørte fra hende, boede hun i Munkebo og rider DV heste og avler også nogle gode DV heste.

Jeg er af noget ældre dato end - jer der har skrevet her - og har startet sammen med Chris på Pasha Arabi. Men tror nok Chris må være nogle år yngre end mig, så jeg har nok været på mit sidste år med pony, da vi startede sammen - jeg er født i 1956 - så det har været i 70-71 og der har Chris vel været ca 12 år. Sjovt at få genopfrisket alle de gamle ryttere og ponyer.

hilsen

Anita

0
0
Svar på denne tråd

Billede af Sortaki
Forfatter: 
Dato:  23-11-2005 09:11
Et billede af Sortaki (med Hans Kristiansen på ryggen) kan ses på omslaget af Lars Lithanders bog "Tilridning, dressur, spring".
0
0
Svar på denne tråd

Lady Bird
Forfatter: 
Dato:  23-11-2005 10:14

Den Lady Bird jeg snakker om, var ejet af Egon Andreasen.

Først blev den redet af hans søn(ner) og senere af Karen Klitgaard. Hun var mørk rød, og var først og fremmest springer.

0
0
Svar på denne tråd

til Piersen
Forfatter: 
Dato:  24-11-2005 11:44
Ved du hvor man kan skaffe den bog? Han er morfar til min lille følle, men har aldrig set ham, så det kunne være lidt skægt.
0
0
Svar på denne tråd

Arabi-ponyerne.
Forfatter: 
Dato:  25-11-2005 15:29

Sjovt at læse denne tråd!

Trine:

Min mor red hos Hans Erik i Ponyklubben i sin tid.

Vi (min mor og jeg) købte Valiska Arabi af Hans Erik dengang hun var 1 år. Vi købte også 2 andre ponyer : Vanity Devine og Abergawanny.

Vi solgte senere Valiska til Hans og Lida Lyholm.

Jeg er da ked af at høre at hun døde af kolik.

Både Vanity og Abergawanny lever heller ikke mere.

Mange hilsner fra Sanne.

www.sportspony.dk

0
0
Svar på denne tråd

Can-Can Arabi
Forfatter: 
Dato:  26-11-2005 13:01

Jeg havde Can-Can Arabi fra 1988-1990 - en fantastisk pony og en eminent springer. Desværre kom perioden hvor man troede der var ting der var vigtigere end heste (big mistake!!) og hun blev solgt. Jeg har fortrudt det lige siden :-(

Men hun var 3/4 araber og 1/4 new forrest, så vidt jeg husker og virkelig smuk - meget ox-præget. Hun er grunden til, at jeg forelskede mig hovedkuls i arabere - som jeg har nu :-)

0
0
Svar på denne tråd

Gamle bøger og blade er GULD værd ;o)
Forfatter: 
Dato:  27-11-2005 13:09

Har fundet et par billeder af Pasha Arabi.

Det er ikke de bedste, de er lidt små og mørke, men sådan er det nu i den bog de er taget fra.

When the dog bites, when the bee stings, when I'm feeling sad
I simply remember my favourite things, and then I don't feel...so baaaaad!

/Fraulein Maria, Salzburg.
In the last Golden Days of the Thirties
0
0
Svar på denne tråd

435435
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 19:54

Tak for ALLE jeres svar og jeres billeder

Pernille H. G. Larsen (Team AND)
Yabadoo & Moonhaze Silver Spiral

0
0
Svar på denne tråd

og...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 20:00

Det var også mig der havde misforstået det med ox araberen, min mor huskede den nemlig som en ret kompakt og lidt kraftig men stadig araberpræget pony!

0
0
Svar på denne tråd

Flo...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 20:02

Ingen tvivl om Zar er en ener, og en super pony, men Pasha arabi er jo sådanset betydeligt ældre end Zar, og det var jo helt andre tider dengang!

-Jeg vil også vove at påstå at (efter alle de ting jeg har hørt om Pasha arabi fra forskellige mennesker) at Pasha Arabi sagtens kan måle sig med Zar.

Jeg mener at jeg har hørt en lille pige har købt den og at den vidst nok har stået halvt - ikke hæng mig op på det, det er bare et rygte!

0
0
Svar på denne tråd

Pacha Arabi
Forfatter: 
Dato:  27-11-2010 00:47

Ved godt det er en gammel tråd...spøjst at læse om Odense Ponyklub og Hans Erik..det giver nostalgiske flashbacks.:_)

Pacha husker jeg godt. Arbejdede sidst i 60`erne i en kort periode for H.E. på O.P. bla.a. passede jeg staldene da han tog en tur til England for at opkøbe nye ponyer for klubben...Pacha blev bla.a. brugt til opvisning på dyrskuepladsen når der var dyrskue og stævner.E pige der hed Susanne red den i en stor flot kjole i damesaddel..Et stort nummer var når hun sprang med ham over en af de andre ponyer fra Odense Ponyrideskole..

V.H. Bo..

0
0
Svar på denne tråd

Gammel tråd op
Forfatter: 
Dato:  13-01-2013 14:09

Jeg så lige denne tråd og vil lige sige at der også var:

Eminent Arabi og Prins Arabi.

Eminent var ejer af Kokspang og redet af Dorthe Andresen (nu Hansen)

Sjovt som man kommer til at huske når man ser nogle gamle tråde

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  14-01-2013 14:36

Vagn Nielsen, der havde stutterie Nøddebo havde også en ponyhingst ved navn Abukir Arabi, og ham ved jeg hvertfald at der blev lavet nogle afkom efter, bla. en hoppe ved navn Donna (tror jeg nok den hed) der blev fundet af Vagns datter efter at Vejle rideklub havde købt den som elevpony. Det stod der bare en dag de var ned og aflevere A-dur til Søren Knudsen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider