Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Kåring af skadet hoppe?
Forfatter: 
Dato:  23-11-2005 06:53

Min DV hoppe bliver 7 år til næste år og er endnu ikke kåret. Det var meningen at jeg ville stille hende til kåring til sommer, men kan man godt eksteriørkåre en 7 årig hoppe? Ellers skal de sadelkåres?

Hun står pt. med en gaffelbåndsskade, men skulle meget gerne snart få grønt lys til genoptræning, hvilket jo så vil tage 3-4 måneder. Desværre er der jo ikke nogen garanti for at hun bliver ridehest igen. Vil meget gerne have et føl efter hende, da hun er sådan en dejlig hest og er egentligt ligeglad med om hun går i DS eller DH, bare føllet kan få papirer.

CharlotteG har tidligere været flink med bud på en hingst (hannoveraner, da hun overvejende er af hannoveransk afstamning), nemlig Weltjunge. Men hvad er der ellers af muligheder, når man gerne vil have et føl af dressurblod, ikke behøver alt for meget højde (hoppen er 162 cm og føllet behøver ikke blive meget højere). Hoppen er varm, men ikke dum, men behøver ikke meget mere temperament i føllet. Det er til eget brug, dvs. en beholder. Har kigget på De Noir og de af Blue Hors' hingste der er af hannoveransk afstamning.

Hoppen er efter

F: A Jungle Prince

M: Adina (RDS??)

FF: Argentinus

MF: Temple Wind XX.

Lige et par billeder af hende:

Vil blive meget glad for jeres hjælp

Anastasia & Tina

0
0
Svar på denne tråd

Ekstriør
Forfatter: 
Dato:  23-11-2005 07:24

Du kan sagtens stille hende kun til ekstriør kårring.

De Noir kunne nok godt være et godt bud, da det ser ud til at han ikke avler større end hoppen han bliver sat på, og så beholder du nok også hoppens smukke udseende ;-)

Sælges : 2 DV føl og 1, 4 års Hoppe. Se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Smuksak
Forfatter: 
Dato:  23-11-2005 07:39

Ja, jeg synes jo også hun er smuk. Dog har hun ikke så ædelt et hoved, så det må en evt. hingst gerne have. Synes Weltjunge ser rigtig dejlig ud, men han er jo også rød og så får jeg vel 100 % sikkert et rødt føl?

Andre bud end De Noir?(selvom jeg er ret hooked på ham)

Kan jeg evt. ifole hende ved hingsten i maj/juni måned og så først derefter stille hende til kåring? Så er der jo en risiko for at hun ikke bliver kåret og at føllet så ikke vil kunne få sit brændemærke.

Anastasia & Tina

0
0
Svar på denne tråd

Man kan...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2005 08:49

...så vælge at sige, at hvis det er en "beholder" er brændemærket vel egentlig i bund og grund ligegyldigt. Du ved hvad din hest indeholder og så er det jo det.

Umiddelbart tror jeg du skal kigge efter en hingst af samme type som din hoppe, men den må gerne kunne "hæve" halsen lidt + lave lidt længere ryg (med forbehold for at billeder kan snyde ).

Jeg synes hoppen ser fin ud og selvom du synes den mangler ædelhed i hovedet, har den jo et dejligt udtryk!

Mvh.

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

Kåring
Forfatter: 
Dato:  23-11-2005 10:44

Jeg vil bare gerne have at den kan få stamtavle + brændemærke, når nu hoppen har det. Hendes mor skulle være kåret med rimelig gode karakterer. Ikke at det betyder al verden, men når nu muligheden er der. Hun har en lidt kort ryg, men ønsker ikke en kommende hest med meget længere ryg.

Ikke andre hingstebud?

Anastasia & Tina

0
0
Svar på denne tråd

kåring...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2005 12:13

Jeg tror ikke du behøver at være nervøs for at hun bliver kasseret - får hun bare 4 i helhed før føllet krone og bølge på måsen

Skulle hun blive afvist vil føllet blive brændemærket med LU og stadig få papir - omslaget bliver bare en anden farve ...

Det er letter at komme med bud når hun er kåret og har fået nogle tal på - hun er svær at bedømme på billeder

0
0
Svar på denne tråd

hold da op--
Forfatter: 
Dato:  23-11-2005 21:35

Skal de kun ha min 4 ?? Blir de ikke afvist hvis de får under 5 ?

( burde endda afvises hvis kun 5, hvis jeg måtte bestemme) *G*

SMUK kåret hoppe.168 cm. Astma -så kun til hjem med løsdrift.

Har avlet super afkom. HJEM før pris!

PINTO Pony hingst ( Kåret) tilbyder bedækning

0
0
Svar på denne tråd

i tvivl
Forfatter: 
Dato:  23-11-2005 22:21
nu bliver jeg i tvivl, men mener da at det er 4 og 5 der udløser kåring i DR 6 og 7 i DS og 8 9 og 10 i DH

0
0
Svar på denne tråd

Register
Forfatter: 
Dato:  24-11-2005 07:13
I DV er det 4 og 5 der udløser en kåring i DR, i DSP er det vist kun 5, karakterer derunder medfører afvisning.
0
0
Svar på denne tråd

mindes altså
Forfatter: 
Dato:  24-11-2005 10:05

at have set et sted at DV fra i år også afviser hopper med 4 i helhed... eller har jeg bare drømt??

Udtryksfuld hingsteføl med stor personlighed sælges
0
0
Svar på denne tråd

Lene Farving
Forfatter: 
Dato:  24-11-2005 10:45

Ja, det er rigtigt. Dv har afvist flere hopper i år med 4 i helhed!

Dog mener jeg at alle hopperne, der blev afvist var FOR-hopper. Den ene min hoppe var på hold med var en F2 hoppe som blev afvist...

Men jeg tror nu ikke vi behøves at gå op i teorien om DV's kåring. Tinas hoppe vil sikkert sagtens kunne gå i DS med min 6 i helhed!!

Trine

0
0
Svar på denne tråd

TrineK
Forfatter: 
Dato:  24-11-2005 11:51

Nej, hvis det er Tina's hoppe, vi snakker så er vi slet ikke nede i de karakterer. Så lige det behøves hun ikke tænke på.

@Tina: Hvis ikke du ønsker længere ryg, så er det måske Rubinstein-børnene du skal kigge på, fx. Roosevelt, der blev godkendt i år efter Rotspon. Der får du nok heller ikke voldsomt meget mere størrelse. Han kan ses på Stutteri Solos, hvor han har været udstationeret i år.

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  25-11-2005 07:07

For svarene. Jeg vil prøve at kigge på dit link Charlotte.

Anastasia & Tina

0
0
Svar på denne tråd

Roosevelt
Forfatter: 
Dato:  25-11-2005 07:11

Ser da også lækker ud. Bare synd der ikke er flere billeder af ham...

Det bliver ikke ligefrem nemmere at vælge hingst.

Men regner med at stille hende til kåring til sommer og så først få hende bedækket i 2007 Så er hun 8 år ved bedækning og 9 ved første foling. Er det for sent?

Anastasia & Tina

0
0
Svar på denne tråd

nej ...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2005 07:23

det er ikke forsent - men hvis hun er skadet kan du jo lige så godt ifole hende til foråret

Her kan du jo så bare vælgen en hingst der passer nogenlunde på afstamningen og så se hvad der kommer ud

0
0
Svar på denne tråd

Metjen
Forfatter: 
Dato:  25-11-2005 07:27

Hun er skadet pt., men skal til kontrolscanning her 7/12, hvor vi forhåbentligt får grønt lys til at påbegynde genoptræningen. Så vil gerne have hende helt op og gå normalt og evt. få startet et par stævner i 2006 inden jeg sætter hende i fol.

Men skulle det mod forventning vise sig at hun ikke kan holde til at blive redet bliver hun formentligt sat i fol til foråret/sommer. Ville bare gerne have hende bedømt/kåret inden, så det måske ville være nemmere at vælge den helt rigtige hingst.

Anastasia & Tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider