Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Fremstillimg til kåring
Forfatter: 
Dato:  17-11-2005 13:14

Hej

Jeg tænkte på om der mon er nogen herinde der kan anbefale nogle dygtige folk, som der kan fremstille ens hoppe til sadelkåring (kåringer)? ALtså helst nogle hvor priserne ikke er helt urealistiske.

Mvh. Manuela

0
0
Svar på denne tråd

Stationsafprøvning
Forfatter: 
Dato:  17-11-2005 13:31

Jeg har prøvet at regne på det, og klart det billigste er at sende hoppen til stationsafprøvning. Desuden er det det meste sikre, da hoppen ikke dumper rideprøven bare pga. én dårlig dag.

Stationsafprøvningen koster i år ca. 8000 alt inkl.

Den billigste berider her på Sjælland tager ca. 4500 for en måneds ridning, han skal have hoppen i 2 måneder. Desuden skal hoppen så meldes til sadelkåring, ca. 1500 kr.

Jeg ved ikke hvordan prisniveauet er i Jylland.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-11-2005 13:40

Tak for svaret Charlotte, men bliver det ikke et problem med stationsafprøvning hvis man gerne vil have hoppen i fol som 3 års?

Hvor mange stationsafprøvninger er der i DV i løbet af et år og hvornår ligger de sådan ca.?

Synes ikke rigtig jeg kan finde noget inde på DVs hjemmeside.

Hvad forventes det at hoppen kan når man sender den til stationsafprøvning?

0
0
Svar på denne tråd

Der er
Forfatter: 
Dato:  17-11-2005 13:55

.. 3 prøver, en i april/maj, den næste i juli/august og den sidste i januar/februar. De 2 første kan en drægtig hoppe sagtens gå. Dog kan den første falde sammen med bedækningssæsonen.

Det eneste den skal kunne er longeres og bære sadel. Så sørger de for tilridningen.

Men hvis det er så skal du nok allerede melde året før, da der er meget stor søgning. Hvis så hoppen skulle blive skadet, får man de fleste penge tilbage eller den kan overføres til en senere prøve.

0
0
Svar på denne tråd

Alder?
Forfatter: 
Dato:  17-11-2005 14:37

Skal de ikke være fyldt 4 for at kunne komme til stationsafprøvning?

Hvis jeg sætter hoppen i fol som 3 års i april måned, hvordan kan det så passe sammen med afprøvningen?

Det er vel ikke muligt at medbringe føl til afprøvningen :-)

0
0
Svar på denne tråd

ved ikke
Forfatter: 
Dato:  17-11-2005 15:18

med føl..

men en 3 års kan godt deltage bare ikke i januarsprøven...

men tror ikke det er heldigt med et føl, da hoppen ikke kommer på fold i den måned der er afprøvning

Udtryksfuld hingsteføl med stor personlighed sælges
0
0
Svar på denne tråd

Afprøvning
Forfatter: 
Dato:  17-11-2005 15:38

Nej, stationsafprøvningerne er først og fremmest for 3-års hopper.

Og det er med vilje at jeg skriver april før januar, da det er den rækkefølge de kommer i for 3-års hopper. Men en hoppe regnes stadig som 3-års hvis den deltager i januar-afprøvningen, det år hvor den fylder 4.

Og nej det er ikke muligt at deltage med føl ved siden. Men det vil heller ikke være aktuelt for en 3-års hoppe. Den vil højest være højdrægtig når man når januar. Men der må den så ikke deltage hvis den skal indenfor de næste 3 mdr.

0
0
Svar på denne tråd

Det bedste
Forfatter: 
Dato:  17-11-2005 21:19

ville vel være, hvis man planlægger at sætte den i fol, at sende den til afprøvning i april eller juli alt efter hvornår man vil have den sat i fol? Ville måske være meget rart med en beskrivelse af hoppe før man bestemmer sig for hingsten selvom jeg allerede har nogle i tankerne.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider