Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hjælp med bedækning næste år
Forfatter: 
Dato:  29-10-2005 19:52
Jeg står i den situation, at min hoppe skal fole lidt sent næste år(omkring 23.juni. Af den grund er jeg lidt betænkelig angående ifoling næste år. Er der nogen, der kender til eksempler, hvor man kan aftale med hingsteejer, at man forsøger på 9. dagen og den efterfølgende brunst til første rate, hvis dette ikke giver resultat fortsættes året efter men uden betaling af første rate igen? Håber i forstår mit kringlede spørgsmål ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Tysk sæd
Forfatter: 
Dato:  29-10-2005 19:56
De fleste tyske hingsteholdere har det faktisk indbygget i deres betingelser, at hvis man bedækker/inseminerer 1. gang efter 1. juli så kan man fortsætte næste år for de samme penge. Så den aftale tror jeg også at du kan lave med mange dnske hingsteholdere.
0
0
Svar på denne tråd

Står i samme...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2005 22:23
problem. Min hoppe står til at fole ca. 10.Juni. Men overvejer at lade hende gå i et år, og derved kunne sætte hende et par måneder tilbage. Det er jo også godt at give dem en pause ind imellem. Mvh Anette
Lauge´s E´jaaz - Wisnu Estopa Of Tas
0
0
Svar på denne tråd

nu er det
Forfatter: 
Dato:  30-10-2005 06:44
jo egentlig ikke sent af få føl i Juni, og hvis man vil vælge hingste efter om hingsteejeren vil indgå aftaler om prisen på bedækning så er det temlige useriøst (efter min mening). og der nok ikke mange som vil det når det ikke er senere der kommer føl, sent er i slutningen af Juli.. Det er jo ikke hingsteejerens skyld, han/hun og hingsten levere jo varen og betaler attesten..
x...x...x...x...x...x...x

DV hoppe, 6år efter Willemoes sælges, se mere på præsentation.

x...x...x...x...x...x

0
0
Svar på denne tråd

Jytte H
Forfatter: 
Dato:  30-10-2005 08:35
Det har du fuldstændig ret i. Det er også derfor at jeg nok hellere vil springe et år over. Jeg ser helst at føllet kommer i april/maj. Men selvfølgelig. Hvis hun bliver ifolet i juni vil hun højst sandsynligt få et sent maj føl. Men det er faktisk helt op til min veninde (er jeg lige kommet i tanke om) Det er hende der skal have føl på hende næste år. Så hun bestemmer. I 2007 bliver hun ifolet med Underworld. Mvh Anette
Lauge´s E´jaaz - Wisnu Estopa Of Tas
0
0
Svar på denne tråd

Under World
Forfatter: 
Dato:  30-10-2005 09:42
er også en fin hingst, jeg så ham lige i går (igen)
x...x...x...x...x...x...x

DV hoppe, 6år efter Willemoes sælges, se mere på præsentation.

x...x...x...x...x...x

0
0
Svar på denne tråd

JytteH
Forfatter: 
Dato:  31-10-2005 09:23
Det kan da godt være at du ikke er åben overfor den slags aftaler, men indenfor DV er det vist mere reglen end undtagelsen, at der laves aftaler. Når man idag vælger at bruge dyrlæge til inseminering, så kommer man jo alligevel også selv til at betale både attest og transport af sæd. Men som sagt ved jeg at langt de fleste tyske hingsteejere i deres betingelser har en passus om at man har lov til at overføre bedækningen til næste år, hvis 1. bedækning er efter 1. juli. Desuden har de del også ½ pris til andre hopper, der ikke er blevet ifol. Selvfølgelig gælder det kun indenfor samme hingstestation.
0
0
Svar på denne tråd

Charlotte ..
Forfatter: 
Dato:  31-10-2005 11:16
hvor er det jeg skriver jeg ikke er åben??? jeg skriver bare at det efter min mening ikke er sent at få føl i juni... Jeg laver selv aftaler indimellem men dem reklamere jeg ikke frit på nettet... Det jeg går i mod er: Og det er stadig IKKE hingsteejerens skyld hvis hoppeejerne kommer for sent igang med deres ifoling eller ikke vil vente hvis DE (hoppeejerne) absolut vil have ifolet sent... Det er en underlig holdning i DK at det ALTID er de andres skyld og det er ALTID de andre som skal levere varen og helst gratis... Det er jo ikke en tjeneste hingsteejerne gør hoppeejerne, det er for mange en forretning som de bruger mange penge på at få gjort klar til diverse ting... Jeg synes da det er flot at hingstestationen i tyskland laver de aftaler, de får de helt sikkert en del hopper på og så løber der flere penge gennem forretningen. Desuden er jer nok en af de hingsteejer i DK som mest ligeglad med om jeg får hopper eller ej, for jeg har hingste for MIN skyld og ingen andens, folk kan bruge dem eller lade være, jeg er ikke afhængig af at de skal tjene penge til mig.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider