|
|
| Foling nu?? |
|
|
På den rideskole min hest er opstaldet, sker der jo ind imellem udskiftning af rideskolehestene. I sommers (juli)blev der indkøbt 6 ponyer/heste og for ca. 1 1/2 måned siden folede den ene ponyhoppe. Ingen vidste hun var i fol... En af de andre var blevet "lidt" rund og dyrlægen tjekkede den og søreme om ikke den også var med føl. Den har så folet i nat, men er det ikke et meget uhensigstmæssigt tidspunkt for sådan et lille føl at komme til verden på? Hestehandleren havde kun haft ponyerne i et par uger, inden de kom til os og de er vist ikke samme sted fra, men nogen har da udvist dyb uansvarlighed. Hvad gør man for at sikre det nye føl de bedste muligheder, til trods for de dårlige betingelser det er født under?
Tina & Anastasia 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det bedste |
|
|
er masser af foldmuligheder til sådan en lille en.. så den kan udvikle sine knogler... Et føl har ikke godt af kun at være på fold en halv time om dagen, så er det bedre at lade den stå inde.. nej ud med sådan en størelse trods vejret
Dejlig hingsteføl med dressurafstamning sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Hvis vejret er dårlig så prøv at se om den ikke kan komme i ridehus om formiddagen - det er den måde vi motionerer vores føl på hvis de er født tidligt på året og vejret er dårligt, for de har absolut ikke godt af at ligge ude i en gang pløre og blive alt for kolde. Det eneste man ellers kan gøre er at give hoppen godt med Hø/Wrap samt foder der er afstemt til at passe til en følhoppe, evt være lidt mere opmærksom på om hun er dækket ind med vitaminer og mineraler, da jeg udmærket kan forestille mig at dette ikke er tilfældet, med den kontrol der ellers har været på dens tidligere sted.
Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Takker :o) |
|
|
Må jo håbe føllet klarer sig ok trods alt...
Tina & Anastasia 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet