Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hingst vs Vallak
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 22:14
Hej! Hvordan afgør man om en hingst er "bevaringsværdig" som hingst? Er der noget man kan gøre for at øge chancerne for at have en "rar" hingst? -Samarbejdsvillig, rolig mm. Håber at I vil fortælle om jeres erfaringer, og jeg er også interesseret i at høre om generelle erfaringer med hingsteføl/plage.
Det, der ikke slår dig ihjel, gør dig stærkere.
0
0
Svar på denne tråd

Hingste
Forfatter: 
Dato:  26-10-2005 10:10
Hvis man er i tvivl om en hingst er bevaringsværdig, kan man enten få en dommer el.lign. til at kigge på den. Eller man udstille den på dyrskue som 2-års. Det vigtigste for at få en rolig hingst, er faktisk at den har mulighed for at lege/slås med andre jævnaldrende. Jeg har ofte oplevet hingste, som har været meget i hænder og som været "irriterende", falde fuldstændigt ned, når de fik afløb for deres energi/aggressioner.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-10-2005 17:55
Hej! Tak for dit svar! Det er et hingsteføl på 6 mdr det drejer sig om, og det er jo væsentligt nemmere at have vallak end hingst, så derfor bliver det jo overvejet en del, idet det jo ville være "synd" at kastrere hvis han nu kunne blive til noget. Sanne
0
0
Svar på denne tråd

MAlik:
Forfatter: 
Dato:  26-10-2005 19:06
Hvorfor ikke vente til den er lidt ældre, men at bestemme dig. Hvis den bliver for vild for dig, kan du jo kastrere den. Så går der to måneder, så er den blid som et lam... Ellers kan i vente, og se om den kan kåres, udvikler sig godt og om den opfører sig godt Du skal også tænke på, om du vil have en høj hest (tidlig vallak) eller en muskuløs hest (sen vallak/hingst). Det er sikkert ikke så vigtigt, men det er der nogen, som går meget op i... Held og lykke med det... Mvh. Gitte
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 18:15
Hej Gitte! Tak for dit svar. Min tanke var også at bevare ham som hingst, så længe som muligt. Men hvilke forholdsregler skal jeg tage? Fx med henblik på indhegning af folden? For der er hopper der skal gå på markerne omkring. Skal man have specielle forsikringer, når det er en hingst? Sanne
0
0
Svar på denne tråd

Min hingst
Forfatter: 
Dato:  02-11-2005 09:38
på 3½ år har et helt almindeligt elhegn, hvilket han altid har respekteret. Han går stadig sammen med andre hingste uden problemer. Han er blevet trænet efter Mia Nielsens hestehviskerprincipper, fra han var 2 år og det må siges at virke. Du kan læse mere om Mia på http://www.mia-nielsen.dk Mvh. Tinamaria
0
0
Svar på denne tråd

Vores hingst
Forfatter: 
Dato:  02-11-2005 10:05
er nu 4 år. Vi købte ham som 2½ års for at bruge ham til distance. Han gik dengang sammen med 2 brødre og en haflingerhingst på samme alder. da vi fik ham hjem, kom han sammen med hans bror, der skulle gøres ryttervan her. Og de kunne sagtens gå sammen. Men da den anden bror kom herop for at blive gjort ryttervan kunne de ikke tåle synet af hinanden. Og der var broderen ellers blevet kastereret for 1½ månede siden. vi har beholdt Zafir som hingst fordi han har været meget ufærdig.Og hans temperament har aldrig fejlet noget. Han er utrolig rar og let at omgåes. Nu er han vokset til har fået noget fylde og er stadig utrolig dejlig at arbejde med. Han er lærenem og samarbejdsvillig. Efter at DPA har ændret reglerne håber jeg at få ham kåret i deres forbund til foråret. hilsen Marianne
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-11-2005 12:24
Tak for jeres svar, men har besluttet at føllet bliver kastreret, da han allerede nu er temmelig hingstet.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider