|
|
| Min hoppe skal fole juli/kåring |
| Forfatter:  |
springer |
| Dato:  |
25-10-2005 10:23 |
|
Hej Kan I give mig et par gode råd? Jeg er så heldig, at min hoppe skal fole (desværre først) i juli 2006 mere præcis omkring 15. juli 2006. Mit spørgsmål går ud på, hvordan I ville takle følgende: 1. Hun skal kåres, men kåring af højgravid hoppe Nej vel, kåring på Fyn plejer, at være i Juli. 2. Kunne jeg f.eks vælge hjemmekåring, eller vente til året efter. Men hvad så med føllet´s papirer ville stå, at moderen var ukåret??? Har nogen gode råd til hvordan dette klares??? Med venlig hilsen Springer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Efterårskåring |
|
|
DV har de seneste år holdt efterårskåringer i oktober, godt nok hhv. i Nordsjællnd og på Mors. Men det er vist din eneste mulighed. Føllet kan alternativt chippes og brændemærkes året efter, hvis hoppen bliver kåret. Men jeg må indrømme at jeg foretrækker at have kåringen overstået inden folingen. I værste tilfælde kan hoppen dø ved folingen, og hvad så med føllet??? Men det er jo for sent i dit tilfælde. Så jeg vil foreslå at du tager køreturen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en lang |
|
|
køretur må jeg nok anbefale... du kan evt være heldig at føllet kommer lidt før tiden. men det er nu lidt af en satsning... så jeg synes du skal tage turen til Sjælland til efteråret... (tror det er kortere end Katrinelund).. du kan jo også få føllet chippet istedet for brændemærket også få hoppen kåret sommeren 2007, men det forøger jo altid risikoen for noget går galt.
Dejlig hingsteføl med dressurafstamning sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet