Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

HIngstevalg!
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 22:07
har en dejlig 2 års hoppe der skal kåres til sommer! hun skal bedækkes i foråret er planen! hun kan ses på min præsentation og hedder Ametyst! jeg ønsker en hingst der ikke avler stort da ametyst allerede nu er 170 cm! onsker endvidere end lidt længere hals og hingst med en god og smidig trav! ametyst er utroligt godt gående i skridt og galop, hun har et godt tempersment og et perfekt fundament, skal man endelig sætte fingre på noget er hovene måske en anelse små men det kan vel ændre sig lidt! hun er udtryksfuld og har en god overlinje og en velansat hals samt god nakke! Ametyst er springafstamning men kunne egentlig godt ønske mig en dressurhingst på hende, føllet skulle være til eget brug! Ametyst´s mor sille og ametyst helbrir Credit kan også ses på min præsentation og hjemmeside! nogen bud?
Carina og hestedyrene!
0
0
Svar på denne tråd

Hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  24-10-2005 19:47
Hej Carina Mit bud på en hingst ville være Kaiser Wilhelm Han er en utrolig dejlig og smuk hingst som er kendt for at avle lidt småt. Ellers kan man skrive til avlslinien i Dansk varmblod de hjælper gerne. Deres email adresse er: avlsraad@varmblod.dk Mvh Susanne :-D
0
0
Svar på denne tråd

Hvad med...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2005 21:22
Hvad med Michellino? Er ikke helt klar over hvorvidt han avler stort eller småt. Han er jo angiveligt noget af et dobbelttalent i avlshenseende. Ulft (Michellinos far) er jo hovedsageligt producent af dressurheste men de fleste vidergiver og har selv gode springegenskaber, eksempelvis Ferro som også ville være et rigtig godt bud! Ellers er Solos Landtinus vel altid et godt bud. Hvis du gerne vil holde dig til holstenerblodet fra de sidste par led, så kunne Aljano være et godt bud. Aljano er efter Alasca og også blevet kendt som vidergiver af både dressur- og springegenskaber. Se ham hos Holstener forbundet. Mvh Flo
0
0
Svar på denne tråd

Kaiser Wilhelm
Forfatter: 
Dato:  26-10-2005 12:06
Hejsa. Kaiser Wilhelm ville være et godt valg, super lækker hest, som laver nogle vildt fine heste, jeg har arbejdet på york, og med Kaiser og har kun godt at sige om ham og hans afkom. Mvh Stefan
0
0
Svar på denne tråd

Kaiser Wilhelm
Forfatter: 
Dato:  26-10-2005 12:35
Jeg kan kun tilslutte mig begejstringen for Kaiser Wilhelm, men at han skulle avle småt, har jeg nu ingen kendskab til... Mit Kaiser føl var 135 som 4 mdr, og det vil jeg nu ikke betegne som småt... Moderen er 163, og Kaiser føllet er klart det største af hendes 4 afkom. Jeg har kun set 1 lille kaiser, men da er moderen også kun 156... Resten har været noget større end deres mødre... Af hingste der avler småt har jeg kun hørt om Platin (avler vist ikke desideret småt, men gør ikke afkommene større). Det siges også at De Noir skulle avle småt, men det er vel endnu svært at sige, da hans afkom ikke er så gamle... Ellers en xx, A eller halvblods hingst, de giver sjældent det store til størrelsen, men da mangler du så nok noget trav... Jeg ville nok holde mig til noget holstener, og evt. en med dobbeltegenskaber...
mvh. Heidi, Hekla, High-Line, High Hope & Marzarin

High-Line er til salg - se mere på min hjemmeside

Stutteri High
0
0
Svar på denne tråd

hvorfor ikke...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2005 13:30
Hejsa. Hvorfor ikke Loudini, hvis du vil prøve en dressurhingst, eller De Noir? Mvh. Lene
0
0
Svar på denne tråd

Latimer
Forfatter: 
Dato:  27-10-2005 00:01
Jeg ville klart anbefale Latimer, gude smuk og topdressur trakhener hingst. Han avler ikke så stort og det er han kendt for...!
0
0
Svar på denne tråd

vhgkjhl
Forfatter: 
Dato:  27-10-2005 12:25
tak for de mange bud! er ikke så meget til trakehner typen! Ciska: du har ret i xx ville være en mulighed. Hendes mmf er fuldbld og hendes mormor er kåeret i DH og er en smuk og ædel hoppe. Men som du også nævner er jeg sikker på at det ikke vil bidrage med den trav jeg ønsker! Flo: Landtinus siger mig ikke noget, den havner for mig i bunken af brune heste. Aljano har jeg faktisk selv overvejet.. kunne vildt godt tænke mig at se ham irl! LeneG: Loudini var måske ikke så tosset, den vil jeg undersøge lidt mere om! flere bud er velkomne!
Carina og hestedyrene!
0
0
Svar på denne tråd

Louidini avler
Forfatter: 
Dato:  27-10-2005 12:47
ihvertfald ikke småt!!! Min veninde har en hoppe efter ham. Moderhoppen var en DH på 164 og afkommet, som var hendes første er i dag 2½ år og 170!!!
0
0
Svar på denne tråd

Platin
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 09:33
Jeg har set flere eksempler efter Heslegårds Platin, der mangler lidt størrelse, og han har dobbelt anlæg og en god trav... Han er dog en smule kraftig...
mvh. Heidi, Hekla, High-Line, High Hope & Marzarin

High-Line er til salg - se mere på min hjemmeside

Stutteri High
0
0
Svar på denne tråd

ang. hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 13:09
Jeg ville hverken vælge fuldblod eller Kaiser Wilhelm, hvis du vil have forbedret traven. Jeg ville endvidere ikke vælge Loudini eller Landtinus, hvis du ønsker en mindre hest. Hvad med noget tysk, disse hingste har det somregel med at videreføre deres trav. mvh Janet
0
0
Svar på denne tråd

sfhstyjk
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 14:22
synes stadig ikke jeg er blevet klogere! Ciska: platin synes jeg ikke er så interessant! de eneste af heslegård hingstene der siger mig noget er rubin, men typemæssigt tror jeg ikke han matcher min hoppe! Janet: jo jeg er også inde på om det skal være tysk men kender ikke så meget til de tyske hingste! men har du et bud er jeg åben for ideer!
Carina og hestedyrene!
0
0
Svar på denne tråd

Chopin
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 14:53
Min hoppe er selv i fol med Trakehnerhingsten Chopin. HAn er a-springhest! HAr været til mange stævner rundt om i verden, og det er naturlig bedækning. Han er perfekt! HAns temp. er vildt godt! http://www.trakehner.dk
Lige ved og næsten, slår ingen mand af hesten :-D
0
0
Svar på denne tråd

Holstener
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 15:14
Jeg ville jo helt klart med den afstamning vælge en Holstener-hingst, der er ingen grund til at mixe mere end allerhøjest nødvendigt. Et par hingste, som Tannenhof's Carabas og Conteur kunne være interessante, de er også kåret i DV.
0
0
Svar på denne tråd

sdthyrhj
Forfatter: 
Dato:  29-10-2005 21:08
for at blive ved holstenerne er Akinos så måske en mulighed eller hvad siger i?
Carina og hestedyrene!
0
0
Svar på denne tråd

Akinos
Forfatter: 
Dato:  29-10-2005 21:13
Nu har jeg godt nok lige set at Akinos er udnævnt til Elitehingst, men han har ikke på noget tidspunkt imponeret mig. Selv virker han meget stiv og stram på mig, og jeg bryder mig absolut ikke om den konstant piskende hale han har under rytter. Men vi havde sidste år en 2-års hoppe i træning til Plageskuet, og hun var ganske fin, ikke voldsomt kvik, men sød. Hun fik 23 points, og blev i år kåret i RDH.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider