|
|
|
|
| DEPARDIEU |
|
|
Ident: DVH 780 Avlsforbund: DV Land: Danmark Navn: DEPARDIEU Øvrige identer: DE333330258298 OS DEU Køn: Hingst Fødselsdato: 01-01-1998 Farve: sort Opdrætter: Ewald Grotelueschen Far: Ident: DE331310590093 HN DEU Navn: DE NIRO Født: 01-01-1993 Mor: Ident: DE331310117279 HN DEU Navn: ELFI Født: 01-01-1979 Morfar: Ident: DE331310071871 HN DEU Navn: LUCIANO Født: 01-01-1971 Oldenfar: Ident: DE331310407261 HN DEU Navn: EFENDI Født: 01-01-1961  Beskrivelse: Passende stor hingst af særdeles god type. Kønt hoved. Velansat, velformet hals. God forening mellem hoved og hals. Lang, skrå skulder. Middellang, markeret manke. God overlinie. God, smidig lænd. Velformet, langt, muskuløst kryds. God lårmuskulatur. Lemmerne passende føre og tørre, smalle hove, velformede for. Avlsgodkendt indtil udgangen af 2002, idet hingsten for videre avlsgodkendelse skal aflægge en godkendt afsluttende afprøvning. Herefter skal hingsten genfremstilles. Fløjhingst. Krop: 989 Lemmer: 88 Bevægelse: 89 Helhed: 9 Kåret i Oldenburg, Hanover, Rhineland, Westphalia og Danmark. Han vandt i 2002, 2003 og 2004 oldenburger championatet, og var kalificeret til Bundeschampionatet 2004.
Billeder af en del tyske og danske trakehner top Hingste på min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Beskrivelse |
|
|
Den beskrivelse som Janus har fundet er fra 4-års kåringen. Depardieu er desværre blevet mindre smart som årene er gået, og det præger også hans beskrivelser. Han har været fremstillet både som 4, 5 og 6 års. Som 5-års: Beskrivelse: Passende stor hingst af god type. Kønt hoved. Velansat og velformet hals. God forening mellem hoved og hals. Lang skrå skulder, middellang og markeret manke. God overlinie, god og smidig lænd. Velformet, langt muskuløst kryds. God lårmuskulatur. Forlemmer passende føre. Indfodet. Smalle, men velformede hove. Baglemmer passende føre. Stejle koder. Smalle hove. Bevægelsen særdeles god i skridt. Særdeles god i trav. Særdeles god med god bæring i galop. Tildelt 1-års avlsgodkendelse. Ærespræmie. Krop: 9-8-8-9 Lemmer: 7-7 Bevægelse: 9-8-8 Helhed: 9 Som 6-års: Beskrivelse: Passende stor, muskuløs hingst af god type. Kønt hoved. Velansat, velformet hals. God forening mellem hoved og hals. Lang, skrå skulder. Middellang, markeret manke. God overlinie. God, smidig lænd. Velformet, langt, muskuløst kryds. Lemmerne passende føre, indfodet for, stejle koder bag. Smalle hove. Bevægelsen god i skridt, særdeles god i trav og særdeles god med god bæring i galop. Krop: 8-8-8-8 Lemmer: 7-7 Bevægelse: 8-8-8 Helhed: 8
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Afkom. |
|
|
Jeg har en veninde som har en 1 års efter ham, den er ret godt gående og så virker den utroligt god i hovedet.
Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Depardieu |
|
|
Jeg kender kun 1 Depardieu afkom - Green Hopes Detroit. Han er fra 2003 og moderen er en RDH hoppe efter Schwadroneur/Alibi (Simone Sølyst). Jeg var oppe og se ham for et par dage siden... Han er pt ca. 165 cm, smart og ædel, med er rigtig godt hoved. Han fik 9 i helhed til følskue og var med til eliteskuet... Jeg har desværre ikke nogle billeder... Det er stutteri Green Hope der har ham, men der er ikke nogen billeder på hjemmesiden: http://www.greenhope.dk
mvh. Heidi, Hekla, High-Line, High Hope & Marzarin
High-Line er til salg - se mere på min hjemmeside
Stutteri High
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Depardieu |
|
|
Jeg har set fantastiske afkom efter ham på auktion i Vechta for et par uger siden. Den dyreste hest gik for over 1 mio. DKK og var efter Depardieu. De er både smarte, smukke og meget ridelige. Bevægelsen er ud over det sædvanlige. Stemningen i hallen blev helt hektisk når de kom ind, da de var så fantastiske. Desuden kan man se nogle fine afkom efter ham på horse.dk. De går til top priser, som regel pga deres bevægelses formåen. I min mening en super lækker hingst med gode afkom!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har en |
|
|
Hej jeg har en hoppeplag fra 2003 efter ham med argono som morfar mener jeg det er. Hun er meget ædel og utrolig smuk, kan bestem også godt få på sine ben, hun har dog det jeg vil kalde for trakenerbevægelser mere end holstenerbevægelser, hvis du forstår hvad jeg mener. Jeg købte hende da hun var et halvt år og det der hele tiden har imponeret mig mest har været hendes temperament, hun er fuldstændig kold over for alt, man har altid kunne fjerne hende fra flokken uden det rørte hende. Hvis du ser på min præsentation er der tre gamle billeder af hende under Brichella + Cille. Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trakehner bevægelse??? |
|
|
Du for det til at lyde som noget negativt??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Janus... |
|
|
jeg beskriver da også mit hingsteføls gangarter som trakehner præget, men det nokogså noget at gøre med at jeg er mere til hannoveraner gang 
Sælges : 2 DV føl og 1 4 års Hoppe. Se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trakehner bevægelse??? |
|
|
Hvordan ser trakehner gang så ud?? Og hvordan mener du egentligt en hest burde bevægesig?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Med eller uden |
|
|
Forskellen på trakehner- og især holstenergang er jo klart hvor meget "knæ/has" der er i deres aktion. Om man så er til det ene eller det andet er vel en smagssag. Hvis jeg skal vælge så foretrækker JEG trakehneren, holstenergangen er flot foran en vogn, men ikke på en dressurbane. Men ellers er den gyldne middelvej at foretrække.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gangarter... |
| Forfatter:  |
TBJ |
| Dato:  |
22-10-2005 12:13 |
|
Jeg synes nu, at det vil være mest fair overfor de respektive racer ikke at beskrive en hest' bevægelse som trakehnergang eller oldenborggang! Det skaber en masse forvirring og misforståelse. F.eks. er der i begrebet trakehnergang for mange mennesker en tydelig negativ ladning og forstås af nogen som forbensspjæt uden aktivitet bagfra, hvor andre måske opfatter det som det korrekte bevægelsesmønster. Holstenergang kendes vel ofte på et højt knæløft, men jeg synes ikke, at man må forveksle det med nutidens FEI-krav om mere udpræget løft og knæ-/haseaktion, for det kan den traditionelle holstenergang som regel ikke honorere... Hvad er så hannoveranergang og oldenborg bevægelse??? Næ, jeg synes vi skal gøre os lidt mere umage og vænne os til at bruge andre ord til at beskrive vores hest's bevægelser og undgå racebenævnelser. Iøvrigt er jeg af samme opfattelse omkring Depardieu, at han 4-års alderen udviklede sig mere i retning af sine gamle blodlinjer på morsiden, MEN har også måttet erfare, at det ikke gør ham til nogen ringe avlshingst. Har specielt i Tyskland men også i DK set formidabelt gående afkom efter ham. Han er blot en hingst, vi skal bruge med omtanke og fra hoppens side fordrer han nok en meget moderne type og høj ædelhedsgrad, men så har han også meget at give videre af mht bevægelsesformåen og korrekt eksteriør. For de, som ikke bryder sig om røde heste, er han jo også interessant, idet han ikke har det røde gen  Nok for nu 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|