Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Shetter uden papir
Forfatter: 
Dato:  15-10-2005 21:25
Hejsa. :-) Jeg har en lille shetter uden papirer, desværre. Hun er 2 år, så der går lige et par år endnu inden hun kommer til hingst, men nu har jeg gået og tænkt på: Hvis jeg finder en hingst med stamtavle, vil føllet så kunne få det også? Eller er "løbet kørt" når hoppen ikke har? Håber på svar :-) I får da lige et billede af skønheden ;-)
:-) Malu :-)

0
0
Svar på denne tråd

Shetlænder
Forfatter: 
Dato:  15-10-2005 21:38
er en lukket stambog Så du kan ikke få papir på føllet Og dog du kan få LU papir, men den kan ikke kåres
0
0
Svar på denne tråd

Okay..
Forfatter: 
Dato:  15-10-2005 21:42
Tak for dit svar :-) Pokkers også ;-)

0
0
Svar på denne tråd

men du
Forfatter: 
Dato:  16-10-2005 17:59
... kunne jo alternativt sætte hende i fol ved en >welsh hingst, så kan afkommet registreres som welsh sec. F. : Ponyer/heste af krydsningsblod kan registreres i foreningens stambog for welsh krydsninger (sec. F), når de opfylder følgende krav: En welsh partbred (sec. F) er en hest eller pony med en afstamning med min. 12,5 % registreret welsh blod, stammende fra enten far eller mor eller beregnet fra dem begge. Brogede sec. F ponyer/heste kan accepteres
0
0
Svar på denne tråd

Pinto hingst...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2005 21:06
Du kan også bruge en avlskåret Pinto (pony) hingst. Føllet vil da få LU-hestepas og chips/brændemærke, men bliver føllet et broget hoppeføl vil det kunne kåres i Dansk Pinto Forening og få Pinto brændemærke og pas. Vores Pinto hingst modtager mange hopper uden afstamning/papirer og jeg bruger ham bl.a selv på en shetlænderhoppe uden papirer. Hun blev i år mor til det bedste ponyhoppeføl ved Pintoforeningens Skue på Sjælland ! Så de "små" kan skam også være sjove at vise frem... :-D
Hilsen Jane

Bedækning tilbydes ved kåret kat.III Pintohingst

INDY STAR PIH 22
0
0
Svar på denne tråd

JaneT..
Forfatter: 
Dato:  16-10-2005 22:09
Ja det er nemlig dét (skuer) jeg også har fået lidt smag for nu ;-) Men nu vi er med farver .. er der nogen her der ved om skimmel-farven er dominant eller vigende? Hvor stor vil chancen være med min skimmel + skimmel hingst = skimmel føl? ;-) Jeg ved jo desværre ikke hvad farve hendes forældre havde :-( Jeg er helt tosset med skimler, så det kunne være lidt sjovt .. selvom føllet så ikke vil kunne blive kåret 8-)

0
0
Svar på denne tråd

Dominant
Forfatter: 
Dato:  17-10-2005 09:05
Skimmel er dominant og dominerer over alle farver. De fleste skimler er heterozygote, dvs. de har kun ét anlæg for skimmel. Derfor vil resultatet af skimmel + skimmel blive: 25% homozygot skimmel, 50% heterozygot skimmel og 25% ikke-skimmel.

Hilsen Charlotte

Ungheste sælges
0
0
Svar på denne tråd

For at
Forfatter: 
Dato:  17-10-2005 09:44
... være 100 % sikker på at få et broget føl, skal du bruge en homozygot broget hingst. Så vidt jeg ved er Pelé den eneste homozygote hingst i Danmark i øjeblikket. Om føllet får skimmel-genet også er for så vidt ligegyldigt - bare den har anlæg for broget. Knabstrupperforeningen har - ligesom pinto - også et forregister for plettede hoppedyr uden papirer (også ponyer). Bruger du derfor en plettet hingst, og får et plettet hoppeføl, kan dettes stillest til kåring i KNN. Her er deres hingsteliste
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider