|
|
| Zadin firfod... |
|
|
Hejsa.. Jeg går allerede og tænker over hvem den næste hingst skal være til næste år på min michellino/goldfinger hoppe som pt er ifolet med BH Leredo  Jeg er ret vild med Zardin firfod og hans afkom.. Er der nogle der har noget ris/ros til denne herre og evt har afkom efter ham ?? Mvh Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
jeg har kun ros tilovers for ham - der er næsten garanti for mere luft. jeg synes generalt han avler godt. mvh Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man kan |
|
|
ikke ret meget andet end at rose Zardin, samt hans afkom. Mere luft, højde, super gangarter(specielt trav) og et godt udtryk. Har endnu ikke set et Zardin afkom hvor jeg er blevet skuffet. Synes bare du skulle prøve, det kan ikke gå helt galt, kombinationen mellem Zardin og Michellino er absolut ikke tosset. Desuden virker Zardins afkom som om de har et super temperament.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Faldt lidt |
| Forfatter:  |
Rch |
| Dato:  |
07-10-2005 00:19 |
|
i staver over en 2 års hingst efter Zardin der er tilsalg herinde på hestenettet. Så ud til at være rigtig god luft under hingsten(der var til salg). mvh. Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fin hest |
|
|
Har også kun godt at sige om ham. Vi har brugt ham 3 gange. 2 gange på vores bronzemedalje hoppe Can-Can. Og 1 gang på can-can´s datter Mon Ceur Vi har også lavet en vallak som er 3 år men solgt Quick-Step født 21-4-2004 (vallak 5. føl på hoppen) M: Can-Can af Brydegaard F: Zardin firfod MF: Calzone som ½ år gammel  fra i sommers Zig-Zag født 24-4-2004 (Hoppe 1. føl på hoppen) M: Brydegaardens Mon Ceur F:Zardin firfod MF: Ragazzo Som ½ år gammel  Fra i sommers 
Henriett
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har set ham flere gange "live" |
|
|
Den hest er det smukkeste man kan forestille sig. Jeg har oplevet til et show med ham, at min mor fik tårer i øjnene og min datter sagde " Mor hvorfor får jeg også næsten tårer i øjnene, han er jo så smuk". Godt sagt, jeg har aldrig før mødt en hest med SÅ stor karisma og udstråling så han smelter alt omkring sig. Mvh. Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Transportsæd |
|
|
Så er der lige det minus, at transportsæden efter ham ifølge flere indlæg herinde er af ret dårlig kvalitet (jeg aner dog ikke,om det er rigtigt), og da Marias hoppe ser ud til at stå i Jylland, er der jo noget langt til Stutteri Firfod.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| takker |
|
|
Hej jeg takker for den store respons på mit indlæg  det lyder dejligt at der kun er ros til denne hingst da jeg er jeg syntes virkelig han og hans afkom er lækre, jeg undre mig bare lidt over hvorfor man ikke bruger ham mere  Ikke fordi jeg kun vil bruge "populære" hingste, men ville så høre om det var fordi der var nogle der havde noget negativt om ham .. Men det er vist ikke tilfældet  Henriett: det er virkelige nogle dejlige og smukke føl du har efter ham.. Rigtige dejlig udståling  Ditte H : Jo jeg bor skam nede ved skærbæk i sønderjylland.. Havde godt nok tænkt mig frostsæd/trandsportsæd, da min hoppe stresser meget ved flytning, jeg har prøvet at have hende stående ved stutteri lundgaard i knap 3 mdr inden det lykkes  pyha en regning.. Men nu overvvejde det endnu engang nu hvor du nævner at kvaliteten ikke er den bedste når det er transportsæd.. Mvh maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zardin´s sæd |
|
|
Ja, der må være noget om at han har ringe sæd, da der ikke er frost efter ham. Mener endda også at Firfod helst ser at man kommer til dem pga sæden
Sælges : 2 DV føl og 1 4 års Hoppe. Se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marzarin |
|
|
jeg har også en Zardin - på en trakehner hoppe efter Atoll - schwadroneur. Hendes helbror skal til forbesigtigelse i DV i november... 
mvh. Heidi, Hekla, High-Line, High Hope & Marzarin
High-Line er til salg - se mere på min hjemmeside
Stutteri High
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Galoppen |
|
|
Zardinen har tidligere fået en del kritik af sin galop! Det kan måske have haft indflydelse på avlernes valg. Men efter at der er skiftet rytter er han begyndt at galoppere meget bedre! Så mon ikke, der er flere avlere, der tør bruge ham. Også når der efterhånden bliver vist godt afkom efter ham? Desuden fik han jo ikke den bedste start pga al den ballade og rygtedannelse, der foregik i forbindelse med hans fløjplads til kåringen. Det er som om de forskellige avlsforbund herhjemme, har et problem med heste (og ponyer) der først er kåret i ZfDP... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| maria... |
|
|
Tak for rosen  syntes jo også de er vidunderlige  Mht transport sæden så er den dårlig. Første gang vi brugte Zardin i 2002 insiminere vi 3 gange med transportsød uden gevinst. D. 4 gang kørte vi ned til Morten og Pixie og vupti den var i fol. Sidste gang kom de heller ikke i fol første gang med transportsæd, så vi kørte ned med begge hopper og der nede kom de straks i fol. Så overvej transportsæden grundigt!
Henriett
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| metjen ! |
|
|
Sædkvaliteten behøver absolut ikke at være dårlig for at man ikke kan lave frost, der findes hingste med glimrende sædkvalitet, men hvor sæden alligevel ikke kan tåle den behandling der kræves for at den kan fryses.
Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grete . |
|
|
Jo - det vides Men de fleste hingste der har transport sæd har også frost - så når nu der ikke er frost på en god hingst kan man jo gætte på at der er en sammenhæng
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har selv et 3-års afkom efter ham. |
|
|
Ja, jeg synes at han er skøn. Har set ham i levende live, da jeg skulle købe min unghoppe på Firfod. Jøsses, jeg fik nær åndenød og tårer i øjnene. Så smuk er han. Og wow for en karisma og udstråling. Og gangen kan man bestemt ikke klage over. Han må være mit svar på en drømmehest. Og min hoppe har fået en del godt fra ham. Hun har hans udstråling, skønhed, gang og charme. Så jeg kan kun anbefale Zardin Firfod - især til Michellino eller Schwadroneur. Har set at kombinationen Zardin/Michellino ikke er så dum. Min hoppe har kombinationen Zardin/Schwadroneur. Og hun har god luft under sig og dejlige bevægelser af op-ad-bakke-typen. Er spændt på hvordan hun udvikler sig med tiden. Mit håb er at hun bliver min næste dressurstjerne. Men jeg regner også med at lægge føl på hende på et tidspunkt. Billeder af hende kan ses på min præstentation  (Se efter Irmitz Firfod eller Irma, som hun bliver kaldt til daglig)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| metjen |
|
|
Der er stor forskel på at lave frisk transportsæd og så frostsæd! Så det kan du ikke bare konkludere. Vores Jacob Klaphat er den eneste af 'deres' hingste, som de har fået lavet frostsæd på. Og det var kun fordi, det var en del af handelsaftalen og fordi vi valgte at kastrere ham! Og han blev kørt til Margit Ørum i Lemvig for at få det lavet!! Det er altså en rimelig lang tur  Firfod har ikke selv mulighed for at lave frostsæd!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| karolinemor |
|
|
det står der jo ikke noget om på hingste listen... Hvis man hurtigt kigger ned over listen, så ser man at stort set alle bedre hingste der er med ins. de har også frost... man ved jo ikke om den dør i morgen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|