Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Halt hest - kåring?
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 12:03
Det uheldige er sket. Rigola er belevt sparket på folden, og står nu halt. Hun blev sparket i tirsdag, hvor det var meget hævet. Men jeg har været hurtig med kulde/varmebehandling, hvilket hat hjulpet på hævelsen. Hun er dog stadig ret hævet og halt., Dyrlægen siger at hun helt sikkert ikke vil være 100% rengående til på lørdag, hvor hun skal kåres. Men det går fremad dag for dag. Nu er det bare om jeg skal vælge at tage afsted alligevel ? Dyrlægen har lavet en erklæring, hvor der står at hesten er blevet sparket, og derfor kan være uren. Den ville jeg tage med sammen med papirene fra handelsundersøgelsen (under 2 måneder gammel), hvor der står at hun er uden anmærkninger og ren i røngten. Er det mon muligt, at få en "fair" bedømmelse ? Det er sidste chance for at få hende kåret som 4-års. Æv hvor er det bare uheldigt. har prøvet at ringe til DV, men hende der står for avl var ikke til stede idag, så jeg kunne slet ikke få svar på noget som helst.
- Yuki :-)

0
0
Svar på denne tråd

Ring til Per
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 12:34
Ring og tal med Per - det er ham der skal vise den frem, ik? Han har prøvet det mange gange før, og han kommer helt sikkert med sin ærlige mening... Øv, hvor er det bare ærgerligt... Marzarin blev jo også halt 1 uge før sadelkåringen, og jeg valgte at blive hjemme, selvom hun stort set var rengående dagen før... Når du har en dyrlægeerklæring, kan du får gebyret tilbage - minus 300 kr. Du skriver selv at hun ikke er så stor, så det der skulle kunne hive hende i DH er vel gangarterne, og så ville jeg nok blive hjemme hvis hun halter...
mvh. Heidi, Hekla, High-Line, High Hope & Marzarin

High-Line er til salg - se mere på min hjemmeside

Stutteri High
0
0
Svar på denne tråd

Sådan som
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 13:07
jeg husker historien kan hun ikke gå i DH uanset om gangarterne hiver karaktererne hjem eller ej. (Pga. højden) Men som Ciska skriver, ville jeg også vente, da det er ærgerligt at få nogle dårlige gangartskarakterer - der vil forfølge hende resten af hendes liv! (Kan i hvert fald stadig findes frem) Så hellere lade hende kåre som 5-års. Så slemt er det heller ikke, men de forventer selvfølgelig nok, at der er bygget lidt flere muskler på mv. Pøj-pøj med det. Trine
0
0
Svar på denne tråd

kåring
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 13:07
Vores hoppe skal afsted til Katrinelund d. 15. Mandag morgen stod hun også halt med et varmt og hævet forben. Det er allerde bedre, men TYPISK når det er lige op til kåring. Den sidte træning er sløjfet, ærgeligt. Vi lader hende få ro og satser på at det er det hun har bedst af. Men vi regner med at hun er klar, så må det gå så godt som det nu kan. Håber også din hoppe bliver klar!! Må sådan en hoppe egentlig blive kåret mens den er på smertestillende? Kan være dyrlægen har et eller andet der kan bruges.?.. Venligst Lone
0
0
Svar på denne tråd

hoppe højde
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 13:13
Hopper skal være 160 for at kunne kåres i DH, så det skulle ikke være en hindring for Yukis hoppe. (Men sikke dog en dejlig hoppe, hun ser rigtig dejlig ud!) Venligst Lone
0
0
Svar på denne tråd

Kåring
Forfatter: 
Dato:  06-10-2005 13:51
Ja, det er simpelthen så surt. Heidi: Jeg havde tænkt mig at ringe til Per når jeg er derude senere idag - så kan jeg se om det er blevet bedre. Trine: Ja, hun mangler lige et par cm. Er konkurrencen ikke meget hårdere, jo ældre de bliver ? Lone: Tak :-) Hun er for lav til DH, hun mangler et par cm. Jeg havde bare ikke lige fået rettet det i hendes profil - det er rettet nu

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 08:09
Da jeg kom ud i stalden igår, var benet stadig meget hævet. En stor del af hævelsen er nu faldet ned i knæet. Men tilgengæld var hun ikke meget halt. Så jeg har valgt at tage afsted, og så må jeg se hvordan det går.

0
0
Svar på denne tråd

Marzarin
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 10:08
Yuki - vi kan lave en klub... Marzarin var halt i går aftes da jeg ville longere hende... Hun er hverken varm eller hævet nogen steder... Dyrlægen kommer i eftermiddag, så må vi se hvad han siger... Krydser fingre for vi har 2 regående heste i morgen :-)

Stutteri High
0
0
Svar på denne tråd

Kåring
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 11:30
Heidi: Det er da bare typisk. Sikke noget møg. Underligt at der ikke er noget at se. Jeg krydser også fingre for dem begge :-) Vi tar afsted i eftermiddag/aften.

0
0
Svar på denne tråd

Yuki..
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 12:18
ja, det er rigtig typisk - tror ikke hun vil kåres... Nå, men jeg håber og krydser alt hvad krydses kan, for at begge vores hopper er klar i morgen :-)

Stutteri High
0
0
Svar på denne tråd

He Yuki!
Forfatter: 
Dato:  08-10-2005 19:34
Yuki. Hvordan gik det idag? Venligst Lone
0
0
Svar på denne tråd

Kåringen
Forfatter: 
Dato:  09-10-2005 08:56
Lone: Det gik super. Hun blev nr.3 i sin klasse. Der var kun en enkelt i den klasse, der gik i DH. Hun gik i DS med 7 i helhed, og fik 7 i trav og 8 i både skridt og galop. Hun fik som den laveste karakter en enkelt 6-tal. Og ellers fik hun 7 og 8 i resten. Så jeg er meget tilfreds :-) Hun nåede desuden at blive rengående, selv om hun stadig var en smule hævet.

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  09-10-2005 09:03
Det var da nogle fine karakterer, bedre end mange DH-hopper, så det kan du kun være stolt af. Og så hørte jeg at hun var vokset i løbet af natten, så hun nåede de 160. :-D

Hilsen Charlotte

Ungheste sælges
0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  09-10-2005 09:10
Tak, jeg er også meget tilfreds. Jeg vile hellere have gode karakterer og DS, end jeg vil have dårligere karakterer og DH. Hun gik ikke i DH, da hun mangler rammerne til det. Men der blev sagt, at hun havde et meget smidigt bevægelsesforløb og gode gangarter :-) Ja, hun var lige voket 2 cm :-D Hvordan gik det med dem I havde med ?

0
0
Svar på denne tråd

Lidt skuffet
Forfatter: 
Dato:  09-10-2005 09:36
Jeg var lidt skuffet, de gik i DS begge to. Det var udemærket for den ene, men den anden havde været i Finalen, som føl, så den måtte godt have været lidt bedre. Men Søren sagde det allerede da han havde været nede og træne med dem inden kåringen. Han var meget skuffet, men den havde vist ligget fast i boksen på et tidspunkt.

Hilsen Charlotte

Ungheste sælges
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke Yuki
Forfatter: 
Dato:  09-10-2005 10:07
Din hest så også fin ud på dagen :-) Min gik også i DS ligeledes med karakterer som dine, så et enkelt 6-tal kan jeg godt leve med, da den fik en god og fair bedømmelse - trods den tændte enormt og slet ikke fik vist sig. Man kan jo sige at dommerne tog sig nøje tid til at få bedømt hestene...og det var ikke så skidt, selvom tidsplanen skred. Men DH havde naturligvis ikke været af vejen :-P
-¤-

Med venlig hilsen
Pauillacine

0
0
Svar på denne tråd

jamen..
Forfatter: 
Dato:  09-10-2005 12:25
tillykke søde. Så gik det godt trods alt :-) Det var da et flot resultat (Y) (især med den foldulykke i tirsdags!) Kan godt forstå du er glad :-) Og ja, jeg vil også til hver en tid hellere have DS med gode karakterer end en dårlig DH. Glæder mig til snart at se Jer i aktion :-)
Monica

Snart uden Moonlight :-(
- men med Major {>
- Fugl og fisk kan elske hinanden men hvor skal de bo? -
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  09-10-2005 18:33
med den fine kåring... Det var da super :-) Hilsen
-Matilde og Shalu :-D-

Medlem af SAK & DÅHM

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
0
0
Svar på denne tråd

hoppekåring
Forfatter: 
Dato:  09-10-2005 21:44
Det lyder da til at de ikke har smidt om sig med pointene. Bare vores hoppe nu ikke bliver høvlet ned næste weekend :-@ Har I billeder af de dejlige damer fra weekenden, så vil jeg gerne se dem :-) Venligst Lone
0
0
Svar på denne tråd

Bare rolig
Forfatter: 
Dato:  09-10-2005 21:50
@Lonenj: Bare rolig, Yuki's hoppe er 4-års, der blev kåret 6 3-års til DH, deraf én med 9 i helhed. Så helt galt var det ikke.

Hilsen Charlotte

Ungheste sælges
0
0
Svar på denne tråd

Kåring
Forfatter: 
Dato:  09-10-2005 22:07
Charlotte: Sikke ærgeligt. Havde I ikke nogle af jeres egne med ? Pauillacine: Tak og i lige måde :-) Jeg nåede desværre ikke at se din. Du skulle da været kommet hen og sige hej - jeg ville nok ikke kunne kende dig :-) Monica: Tak. Ja, det var meget uheldig med det spark. Tilgengæld flippede hun da hun skulle læsses, så vi måtte være en del om at få hende ind samt en "gammel" følhoppe i traileren. Hun nåede også at stikke af, og tage den i fuld galop mod kåringspladsen >:-( Og da vi kom hjem eksploderede hun, og fløj baglæns udover bagklappen, og fik en lang flænge på indersiden af det ene bagben - heldigvis kun overfladisk. Men det var ret dramatisk. Matilde: Tak :-) Det er en hel lettelse, at det er overstået. Jeg var godt nok meget spændt. Lone: Jeg har en del billeder - dog flest af min egen. Jeg får dem nok imorgen, da det var en bekendt der tog billederne.

0
0
Svar på denne tråd

Yuki..
Forfatter: 
Dato:  10-10-2005 08:11
Hej Yuki. Du så mig - men det gik først op for mig hvem du var bagefter. Jeg spurgte dig hvor staldene var da jeg kom slæbende med/efter min meget svedige hest iklædt blåt sveddækken da vi ankom. Du gik tur udenfor staldene med din hest. Min hoppe var den lille ædle lysebrune hoppe i 3-årsholdet med rød sløjfe i halen :-) Anyway - det kan være vi ses til årsklasserne til næste år, selvom du skal starte årgangen over min. Begge vores hopper er jo meget genkendelige; vildt smukke, og ikke så store :-P
-¤-

Med venlig hilsen
Pauillacine

0
0
Svar på denne tråd

Yuki..
Forfatter: 
Dato:  10-10-2005 09:52
Nåede slet ikke at fange dig da i kom ud... (blev lige fanget af Marzarins avler) Stort tillykke med resultatet :-) Så var det godt du tog afsted alligevel :-)

Stutteri High
0
0
Svar på denne tråd

Heidi..
Forfatter: 
Dato:  10-10-2005 10:01
Tak :-) Ja, det var virkelig godt at jeg tog afsted.

0
0
Svar på denne tråd

Pauillacine
Forfatter: 
Dato:  12-10-2005 14:33
Jeg kan godt huske, at der var en der spurte om vej. Og husker godt hoppen med sløjfen i halen :-) He he, ja det er ikke dårligt med de små, så længe at de er smukke :-D

0
0
Svar på denne tråd

Billeder. Katrinelund
Forfatter: 
Dato:  15-10-2005 22:04
Jeg har lagt billeder fra vores dag ind på opslags-forum. Venligst Lone
0
0
Svar på denne tråd

Billeder
Forfatter: 
Dato:  26-12-2005 10:56

Så har jeg også (langt om længe) fået lagt lidt billeder under "opslag" www.heste-nettet.dk/fo...28/322128/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider