Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

trænning af føl
Forfatter: 
Dato:  04-10-2005 13:10
Hva vilel være en fordel at lære sit føl?? Min kan følgende: Løfte hove (og få dem renset, og ordnet af smed) Gå i grime (og træktov) Hva ville ellers være godt at lære hende?? (hun er en shetlænder, som ved hva hun vil, ligesom sin mor :D)

Mine billeder<- se og frygt :D

Medlem af Smårytternes Klub
0
0
Svar på denne tråd

Milan kan...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2005 16:58
Ja dette er hvad Milan kan, og nedenunder er hvad jeg har af mål for ham: Milan kan: * Får grime af og på uden problemer. * Stå bundet. * Stå pænt under strigling. * Røres over hele kroppen. * Løfte alle fire ben, uden problemer (næsten - nogle gange har sine ideer) * Få ordnet ben af smeden. * Gå ture uden mor, men med Marie. * Er nogenlunde trafiksikker. * Har lært ikke at nappe. * Køre trailer. Dog går han endnu ikke helt frivilligt op. Mål for Milan inde han vænnes fra om ca. tre måneder: * At acceptere at få skyllet ben med en slange. * At komme på stald og blive fodret, ALENE. * Lære at stå i egen boks om natten. * Lære at komme på små gåture alene. * Gøre ham trafiksikker (dette mål indlæres dog over de næste par år). * Lære at få dækken/tæppe på, og måske bandager. Jeg håber at du kan få nogle ideer ud fra hvad jeg har skrevet. Man kan alligevel lave mange ting med dem.
Mvh

** Trine **

Den heldige ejer af Milan

Milans side!
0
0
Svar på denne tråd

Nå ja kan se at Angel
Forfatter: 
Dato:  04-10-2005 17:25
Faktisk kan de samme ting som Milan.. hun kan dog gå tur selv.. Og det eneste hun er bange for i trafikken er scootere, busser og lastbiler (og cykler hvis de komemr for tæt på) ellers er hun total lgie glad.. Tja skulle kan hun også næsten.. Og dækken bliver ikek nødvendigt for det skal slet ikek bruges på hende :D

Mine billeder<- se og frygt :D

Medlem af Smårytternes Klub
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2005 11:53
... det er dejligt med et føl man kan så meget med. Kan se at Angel er godt en måned ældre end Milan, så det er ikke det der skiller dem. Grunden til at Milan endnu ikke har prøvet at gå tur selv, er at han er "kommet sent igang". Han har været meget afhængig af sin mor, og jeg har været lidt tilbøjelig til at sige at så kunne han få foldkammeraten med på tur istedet for. Men nu skal vi til at træne det med at være alene. Både i stald og på tur. Men han er heldigvis lærenem, og vil gerne lære noget og ud at opleve noget. Så det skal nok gå. Nu har Milan ikke mødt busser og lastbiler sådan rigtigt. Vi har kun stået på en sidevej, ca. 5 meter fra hovedvejen, og der var ikke noget. Traktorer siger han heller ikke det store til. Det med dækken er heller ikke fordi at han har brug for det. Bare for at lære ham det, og gøre ham fortrolig med alt muligt. Så er han vant til noget på ryggen. Men jeg nyder de små, men mange fremskridt jeg hele tiden kan se med Milan. Det er virkelig tilfredsstillende. Held og lykke fremover med smukke Angel. Kan se at hun er broget som Milan :) Skal hun kåres i DPF eller hos shetlænderne, når hun bliver gammel nok?
Mvh

** Trine **

Den heldige ejer af Milan

Milans side!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider