|
|
| Hingsteføl-hingsteemne |
|
|
Hej Har lige et spørgsmål om hvordan man ser om sit hingsteføl kunne være et muligt hingsteemne. Har nemlig et rigtig fint newforest hingsteføl 5mdr. efter kårede forældre. Han er sortbrun med 3sokker og lidt hvidt i panden blir omkring 145stg. Han har (syns jeg) udstråling, meget kønt hoved, fin bygning og en go gang men det er der jo så mange heste der har. Hvad kan man ellers kigge efter? Håber der er nogen som ved en masse om det... Hilsen Hanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Ligegyldigt hvad er det for tidligt at bedømme om han er et hingstemne eller bare en god ridehest - I må se tiden an, han kan nå at udvikle sig i mange retninger endnu inden han skal fremstilles.
Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hingsteføl-hingsteemne |
|
|
Men når han så bliver i 1-2 års alderen vil jeg gerne vide om han skal forblive hingst. Jeg har hørt nogen herinde sige at de kan se om det er et muligt hingsteemne allerede ved 1-2 års alderen... Og hvad ser de specielt efter ved hingstekåringen? Håber der er nogle flere som har lyst til at svare...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine føl |
|
|
jeg kigger på afstamningen og hvordan de ser ud lige nu samt på deres forældre (hvordan de er kåret) så kan man nogle gange danne sig et indtryk - men som Grete siger kan de udvikle sig i mange retninger ...
Sælges : 2 DV føl og 1 4 års Hoppe. Se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En rigtig |
|
|
god idé er, at tage med til føl- og plag- skuer, der får han nogle karakterer, som giver en idé om hans fremtid. Husk dog at dommerne kun kan bedømme hvad de ser på dagen, og det kan jo lige være et "uheldigt" sted i hans udvikling, men så prøv igen... Det er lidt forskelligt, hvilken karakterer han skal have for at være "et hingsteemne" og regnes for bevaringsværdig som hingst, og det er heller ikke en garanti for en endelig kåring, men spørg i New Forrest-foreningen, og tag til skuer, der er bla. et på Dortheaslyst omkring april, tror jeg det er.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet